2015 m. dyzeliniai varikliai sudarė daugiau nei pusę „Audi“ naujų automobilių pardavimų Lenkijoje. 2025 m. kovo mėn. šis skaičius smuko iki vos 9 %. Nors elektromobiliai taip pat nepasiekė proveržio, atrodo, kad „Audi“ rado kompromisą: įkraunamus hibridus. Dėl konkurencingų kainų ir ilgesnės elektrinės ridos jie greitai tampa nauju standartiniu pasirinkimu.
Kodėl dyzelinas praranda pozicijas
2015 m. „Dieselgate“ skandalas sugriovė vartotojų pasitikėjimą dyzeliniais varikliais. Nors „Audi“ nuo to laiko patobulino išmetamųjų teršalų technologiją, visuomenės nuomonė iki galo neatsigavo. Tuo tarpu dėl besikeičiančių reglamentų ir aplinkosaugos tikslų dyzelinas tapo mažiau patrauklus pasirinkimas tiek gamintojams, tiek pirkėjams.
Iki 2025 m. tik 9 % „Audi“ pardavimų Lenkijoje sudaro dyzeliniai modeliai, o įkraunami hibridai jau sudaro 8 % – ir šis skirtumas mažėja.
Įkraunami hibridai įgauna pagreitį
„Audi“ įkraunamų hibridų asortimentą sudaro tokie modeliai kaip Q7, Q8, A3, A5 ir netrukus pasirodysiantis Q5. Šie automobiliai siūlo didelį nuvažiuojamą atstumą vien elektra, išlaikydami vidaus degimo variklio lankstumą ilgesnėms kelionėms.
Pavyzdžiui, „Audi A5 PHEV“ vien elektra gali nuvažiuoti iki 115 km, o maksimalus greitis EV režimu siekia 140 km/h. Nors didelis greitis greičiau iškrauna akumuliatorių, „A5“ hibridinė sistema, atsižvelgdama į kelio sąlygas, gali išmaniai perjungti elektrinę ir benzininę galią.
Kainos ir našumo balansas
„Audi“ įkraunamų hibridų patrauklumą dar labiau didina kainodaros strategijos. Pradinės benzininių ir hibridinių „Q7“ ir „Q8“ versijų kainos yra beveik vienodos: atitinkamai 83 078 ir 93 433 eurų.
Nors „A3“ ir „A5“ įkraunami hibridai yra prabangesni, jie taip pat siūlo daug daugiau našumo. Hibridinis „A3“ dabar turi 272 AG ir iki 128 km (WLTP) atstumą, jį maitina 19,7 kWh akumuliatorius. Tai daugiau nei tris kartus didesnis nuvažiuojamas atstumas nei ankstesnės kartos – ir jį galima įkrauti naudojant nuolatinės srovės greitąjį įkrovimą vos per 26 minutes.
Eksperto nuomonė
„Audi įkraunami hibridai dabar prilygsta arba pranoksta senesnius dyzelinius variklius efektyvumu miesto sąlygomis“, – sako Damianas Blaszczykas, automobilių analitikas iš „Autokult“. „Tai logiškas perėjimo žingsnis link visiško elektrifikavimo, ypač pirkėjams, kurie vis dar dvejoja dėl nuvažiuojamo atstumo.“
Elektrinis atstumas kasdieniam važiavimui
Daugelis „Audi“ įkraunamų hibridų dabar siūlo pakankamai nuvažiuojamą atstumą, kad galėtų įveikti įprastą dienos kelionę vien tik elektra. Bandymų metu „Audi Q7“ nuvažiavo 47 km vien tik elektra, o potencialiai gali nuvažiuoti dar 15–20 km. Mažesnių modelių, tokių kaip A5 ir A3, skaičiai dar įspūdingesni.
Tai daro juos išmaniu pasirinkimu miesto vairuotojams arba namų ūkiams, norintiems pasinaudoti elektromobilio privalumais, tačiau visiškai jam neprisirišti.
O kaip dėl visiškai elektrinių modelių?
Nors „Audi“ ir toliau kuria visiškai elektrinius modelius, jų pardavimai dar neatitinka lūkesčių. Lėtas įkrovimo infrastruktūros diegimas ir aukštesnės kainos vis dar riboja platų jų pritaikymą.
Kol šios kliūtys nebus pašalintos, spragą užpildo įkraunami hibridai. Pasak „Audi“ atstovų, tokie modeliai kaip A3 PHEV gali būti naudojami kaip antras automobilis namų ūkiuose, derindami prieinamumą, lankstumą ir tvarumą.
Strateginis pokytis, o ne tik tendencija
Mažėjantys „Audi“ dyzelinių automobilių pardavimai ir augantys PHEV skaičiai atspindi platesnį pramonės pokytį. Užuot skubėjęs prie visiško elektrifikavimo, prekės ženklas pasitelkia įkraunamus hibridus, kad pasiūlytų praktišką, pereinamąjį sprendimą.
Kadangi vis daugiau modelių naudoja ilgesnį elektrinį atstumą ir nuolatinės srovės įkrovimo galimybes, įkraunami hibridai nebėra niša – jie tampa populiarūs. Gal tai galėtų būti pavyzdys kitiems automobilių gamintojams? Pasidalinkite savo mintimis žemiau!