Kai automobilis sulaukia penkerių metų, jo patikimumas dažnai pradeda mažėti. Šis etapas paprastai žymi gamintojo garantijos pabaigą ir pradeda ryškėti paslėpti konstrukcijos trūkumai arba su nusidėvėjimu susijusios problemos. TÜV ir ADAC 2024 m. duomenys atskleidžia aiškų modelių, kuriems po penktųjų metų kyla didžiausia problemų tikimybė, sąrašą – šios įžvalgos ypač aktualios Lietuvos naudotų automobilių pirkėjams.
10 labiausiai gedimų linkusių automobilių po 5 metų
- Dacia Logan: pakabos problemos, stabdžių korozija, pasikartojantys elektros gedimai.
- Chevrolet Spark: variklio elektronika, transmisijos problemos, netolygus stabdžių susidėvėjimas.
- Fiat Punto: elektros laidų gedimai, silpna pakaba, vairo stiprintuvo gedimai.
- Peugeot 207: langų pakėlimo varikliai, degalų sistemos gedimai, brangus remontas.
- Renault Mégane III: ECU problemos, sankabos gedimai, aušinimo sistemos nuotėkiai.
- Ford Ka: surūdiję stabdžiai, vairavimo problemos, prastas atsparumas žiemos sąlygoms.
- Opel Meriva: elektronikos gedimai, vairo stiprintuvo problemos, centrinio užrakto gedimai.
- Citroën C3 (II karta): langų mechanizmai, oro pagalvių jutikliai, variklio klaidų kodai.
- Hyundai i30 (senesnės kartos): transmisijos problemos, prasta apsauga nuo rūdžių, vairavimo problemos.
- VW Passat B6 (2005–2010 m.): DSG pavarų dėžės problemos, galinių stabdžių gedimai, elektros defektai.
Kodėl šie automobiliai linkę sugesti po 5 metų?
Keletas veiksnių lemia padidėjusį gedimų skaičių po penkerių metų:
- Garantijos pabaiga: Dauguma gamintojų garantijų galioja 2–5 metus, po kurių savininkai pradeda pastebėti daugiau gedimų.
- Gamybos kokybė: Biudžetiniuose automobiliuose dažnai naudojami pigesni komponentai, kurie dyla greičiau.
- Techninė apžiūra: Lietuvoje automobiliai pirmąją privalomąją techninę apžiūrą atlieka po 4 metų. Per 5 metus išryškėja daug paslėptų defektų.
Kaip išvengti brangių netikėtumų perkant 5 metų senumo automobilį
Jei norite pirkti 5 metų senumo automobilį, atsižvelkite į šiuos ekspertų patarimus:
- Rinkitės patikimus prekės ženklus, tokius kaip „Toyota“, „Honda“ ar „Mazda“.
- Visada prašykite pateikti visą automobilio techninės priežiūros istoriją ir apžiūros įrašus.
- Prieš pirkdami atlikite profesionalų diagnostikos patikrinimą.
Kurios dalys paprastai susidėvi po 5 metų?
- Stabdžių diskai ir kaladėlės
- Pakabos dalys: jungtys, amortizatoriai, stabilizatoriaus traukės
- Akumuliatorius (ypač žiemą)
- Oro kondicionavimo sistema: nuotėkiai, kompresoriaus gedimai
- Vandens siurblys, termostatas
- Paskirstymo diržas arba grandinė, jei nepakeista dar
Ką patikrinti prieš perkant 5 metų senumo automobilį?
Atidžiai patikrinkite šias vietas:
- Aptarnavimo įrašai: Ar automobilis buvo reguliariai aptarnaujamas pagal gamintojo grafiką?
- Techninės apžiūros ataskaitos: Ar yra pasikartojančių problemų? Ar yra kokių nors rimtų gedimų požymių?
- Atsiliepimai internete: Norėdami palyginti žinomas kiekvieno modelio problemas, naudokite tokius šaltinius kaip TÜV ir ADAC.
Pirkėjo patarimai Lietuvos vairuotojams
- Tokie modeliai kaip „Toyota Corolla“, „Honda Civic“ ir „Mazda 3“ yra giriami už patikimumą.
- Venkite automobilių su mažais TÜV/ADAC balais – net jei jie iš pradžių pigūs.
- Būkite atsargūs su bet kurio modelio ankstyvaisiais gamybos metais.
- Automobilis, kurio rida maža, bet prastovos laikas ilgas, gali turėti paslėptų nusidėvėjimo požymių (pvz., stabdžių korozija, sukietėjusi guma).
Kodėl „Toyota“ ir „Honda“ retai patenka į „dažnų gedimų“ sąrašus
Šie prekių ženklai daugiausia dėmesio skiria ilgalaikiam patvarumui, o ne pažangiausioms funkcijoms. Jų inžinerijoje pirmenybė teikiama paprastumui ir patikrintiems komponentams, atliekant išsamius bandymus prieš pateikiant į rinką, siekiant sumažinti gedimų skaičių.
Kaip sumažinti gedimų riziką po 5 metų
- Laiku pakeiskite pagrindinius skysčius ir susidėvinčias dalis – neatidėliokite techninės priežiūros.
- Naudokite aukštos kokybės alyvas ir dalis.
- Reguliariai tikrinkite, ar nėra rūdžių, ypač po žiemos. Ankstyvas gydymas gali padėti išvengti brangaus kėbulo remonto vėliau.
Ar verta pirkti 5 metų senumo automobilį?
Taip, jei: Automobilis turi aiškią istoriją, yra žinomas patikimas modelis ir kainuoja žymiai mažiau nei naujas, o eksploatavimo išlaidos yra valdomos.
Ne, jei: Nėra įrašų, automobilis buvo daug naudotas (pvz., taksi, automobilių parkas) arba modelis žinomas dėl dažnų ar brangių gedimų.
Kokia jūsų nuomonė? Ar turėjote vieną iš šių modelių? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.