• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Lietuvos transporto sektoriaus atsigavimas: tvarus posūkis ar laikinas palengvėjimas?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.07.10, 11:11
Apžvalgos
A A
0
sunkvezimis vilkikas su puspriekabe vaziuoja keliu
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Lietuvos kelių transporto sektorius, glaudžiai susijęs su Europos eksportu, rodo vis daugiau atsigavimo ženklų. Tačiau analitikai įspėja – šis pakilimas gali būti tik laikinas. Straipsnyje analizuojame pagrindines tendencijas, rizikas ir galimus scenarijus 2025–2026 metams.

Lūkesčių augimas rodo galimą sektoriaus atsigavimą

Naujausi „Citadele“ banko stebimi rodikliai rodo, kad Lietuvos vežėjų nuotaikos pamažu gerėja. Europos Komisijos duomenimis, 2025 m. birželį transporto įmonių lūkesčiai pasiekė aukščiausią tašką per pastaruosius dvejus metus.

Nors šešių mėnesių slankusis lūkesčių indekso vidurkis vis dar neigiamas (-8,2 punkto), augimo tempas leidžia tikėtis, kad artimiausiu metu indeksas gali tapti teigiamas. Tai reikštų tvaresnį sektoriaus atsigavimą.

vilkikas sunkvezimis Vokietijos tarnybos vis dažniau fiksuoja sukčiavimo atvejus kelių transporto srityje
Vokietijos tarnybos vis dažniau fiksuoja sukčiavimo atvejus kelių transporto srityje

Gerėja verslo vertinimas ir darbuotojų planavimas

Vežėjų apklausos rodo vis pozityvesnį vertinimą. Birželį nuomonė apie verslo būklę buvo geriausia per daugiau nei dvejus metus – rodiklis pasiekė -2,3 punkto ir priartėjo prie neutralaus lygio.

Ypač reikšmingas pokytis fiksuotas darbo rinkoje: pirmą kartą po 15 mėnesių daugiau įmonių planuoja samdyti naujų darbuotojų nei mažinti jų skaičių. Tai aiškus pasitikėjimo ženklas.

Didėja vilkikų ir puspriekabių registracijų apimtys

Transporto parko atnaujinimas matomas ir registracijų statistikoje. 2025 m. gegužę naujų puspriekabių registracijų 12 mėn. slankusis vidurkis buvo 0,7 % didesnis nei prieš metus. Tai – pirmas metinis augimas per 18 mėn.

Dar ryškesnis šuolis užfiksuotas vilkikų segmente – gegužę jų registracijų skaičius buvo net penktadaliu didesnis nei prieš metus. Tačiau ekspertai pabrėžia, kad tai – atnaujinimas nuo itin žemo lygio, o ne parko plėtra.

Avansinis eksportas – pagrindinis atsigavimo variklis

Analitikai pabrėžia, kad dabartinis atsigavimas gali būti techninio pobūdžio, susijęs su išankstiniu eksportu prieš JAV importo tarifų įsigaliojimą liepos 9 d. ES įmonės skuba eksportuoti prekes, siekdamos išvengti papildomų mokesčių.

Citadele banko sudarytas tarifams jautrių sektorių indeksas rodo ryškų verslo aktyvumo augimą Vokietijoje. Tokie pokyčiai skatina transporto poreikį ir Lietuvoje, kurios vežėjai aktyviai dalyvauja tarptautiniuose maršrutuose.

Rizika: po šuolio – sąstingis?

Pasibaigus prekių gabenimui „avansu“, tikėtinas euro zonos eksporto į JAV sumažėjimas. Tai tiesiogiai atsilieps ir Lietuvos vežėjų užsakymams. Ekspertai prognozuoja vadinamą „W“ formos ciklą – po pakilimo sektorių vėl gali ištikti stagnacija.

Skaitykite  Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

Įmonės bus atsargesnės – gali mažiau investuoti į plėtrą, stabdyti technikos atnaujinimą. Vis dėlto, tai laikinas etapas – tikimasi, kad 2026 m. situacija stabilizuosis.

2026 metai – tikro augimo pradžia?

Vokietijos vyriausybė ketina vykdyti didelio masto investicinius projektus, susijusius su infrastruktūra ir gynyba. Tai turėtų paskatinti vidaus vartojimą ir eksportą, o kartu – ir transporto paslaugų paklausą.

Jeigu šie planai bus įgyvendinti, Lietuvos transporto sektorius galėtų pereiti į tvaraus augimo fazę, palankią investicijoms ir plėtrai.

Išvada: laikinas pagerėjimas ar tvarus posūkis?

Nors dabartiniai rodikliai leidžia atsargiai džiaugtis, sektoriaus atsigavimas vis dar labai priklauso nuo išorinių veiksnių – pirmiausia, nuo Vokietijos ir visos euro zonos ekonomikos ciklų. Tik 2026 metais galėsime kalbėti apie tvaresnį ir labiau prognozuojamą sektoriaus kilimą.

Kaip manote jūs? Ar tai tik laikinas atokvėpis, ar tikro augimo pradžia? Pasidalinkite komentaruose!

Žymos: sunkvežimiaitarptautiniai pervežimaitransporto sektorius
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz