Turbokompresoriniai varikliai pasižymi įspūdingu našumu, greitu įsibėgėjimu ir geresniu degalų taupymu. Tačiau už šios papildomos galios slypi didelio greičio, aukštos temperatūros komponentas – turbokompresorius – kuriam reikia kruopštaus priežiūros. Smulkių detalių ignoravimas gali lėtai sugadinti turbokompresorių ir kainuoti tūkstančius remonto išlaidų. Štai penkios dažniausios klaidos, kurias galite daryti to nesuvokdami.
1. Alyvos užterštumo ignoravimas
Švari alyva yra bet kurio variklio gyvybės šaltinis, o turbokompresoriui ji yra absoliučiai būtina. Turbokompresoriai sukasi iki 220 000 aps./min. ir jiems reikalingas nuolatinis švarios alyvos srautas, kad suteptų ir atvėsintų jautrius komponentus. Kai alyva užteršta nešvarumais, anglies nuosėdomis ar metalo drožlėmis, ji užkemša mažus alyvos kanalus ir greitai susidėvi turbinos guoliai.
- Naudokite aukštos kokybės alyvą, atitinkančią jūsų variklio specifikacijas
- Laikykitės griežto alyvos keitimo grafiko
- Keiskite alyvą dažniau, jei vairuojate agresyviai arba karštomis sąlygomis
2. Greitėjimas iškart po šalto užvedimo
Užvesti automobilį ir iš karto spausti akceleratorių yra pavojingas įprotis. Kai variklis šaltas, alyva yra tiršta ir dar nepasiekia visų svarbiausių dalių. Per anksti užvedus apsukas, jūsų turbinoje susidaro slėgis be tinkamo tepimo, dėl to gali dilti metalas ir perkaisti.
- Prieš važiuodami leiskite varikliui veikti tuščiąja eiga 30–60 sekundžių
- Važiuokite švelniai, kol variklis pasieks darbinę temperatūrą
- Jei gyvenate šalto klimato zonoje, apsvarstykite nuotolinio užvedimo galimybę
3. Žemos kokybės arba netinkamo kuro naudojimas
Turbokompresoriniams varikliams paprastai reikia didelio oktaninio skaičiaus kuro (91+). Įprasto arba prastos kokybės kuro naudojimas gali sukelti priešlaikinį užsidegimą arba „beldimą“, kuris laikui bėgant pažeidžia stūmoklius, uždegimo žvakes ir cilindrus. Pigus kuras taip pat gali užkimšti purkštukus arba palikti anglies nuosėdų.
- Visada laikykitės automobilio gamintojo degalų rekomendacijų
- Venkite pildytis įtartinose arba pigiose degalinėse
- Naudokite aukščiausios kokybės degalus, jei variklis buvo specialiai jiems pritaikytas
4. Ilgas važiavimas karštu oru be atsargumo priemonių
Aukšta aplinkos temperatūra kartu su turbokompresoriaus įkaitimu gali sukelti „šilumos mirkimą“, kai turbokompresorius ir aplinkiniai komponentai negali efektyviai atvėsti. Tai sumažina variklio efektyvumą, pablogina alyvos kokybę ir sutrumpina turbokompresoriaus tarnavimo laiką.
- Naudokite sintetinę alyvą, kuri toleruoja aukštą temperatūrą
- Palaikykite aušinimo skysčio lygį pakankamą ir naudokite šviežią aušinimo skystį
- Venkite per daug spausti variklio karštu oru
5. Variklio išjungimas iškart po važiavimo
Išjungus variklį iškart po ilgo ar energingo važiavimo, nutraukiamas alyvos ir aušinimo skysčio tiekimas į turbiną, todėl jis perkaitina. Dėl to turbinos viduje dega alyva (tai vadinama alyvos koksavimu), kuri užkemša kanalus ir pagreitina susidėvėjimą.
- Prieš išjungdami variklį leiskite jam veikti tuščiąja eiga 30–60 sekundžių
- Paskutines kelias minutes važiuokite lėtai, kad sumažintumėte turbinos įkaitimą
- Karštomis sąlygomis leiskite jam atvėsti dar ilgiau
Kokia jūsų nuomonė? Ar padarėte kurią nors iš šių klaidų su savo varikliu su turbokompresoriumi? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.