Liepos 10-oji Vilniuje pažymėta keliomis rimtomis nelaimėmis ir nusikaltimais, susijusiais su elektrinėmis transporto priemonėmis. Sostinės gatvėse fiksuota nepilnamečio avarija, girta vairuotoja bei dviejų elektrinių dviračių vagystės. Ši situacija kelia klausimų dėl saugumo ir kontrolės priemonių miestuose.
Susidūrimas tarp elektrinio motociklo ir visureigio: sužalotas paauglys
Apie 21:40 val. Tolminkiemio gatvėje elektrinis motociklas „Talaria Power Tech“, kurį vairavo šešiolikmetis vaikinas (gim. 2008 m.), važiuodamas šaligatviu ir kirsdamas Tolminkiemio gatvę, susidūrė su automobiliu „Volvo XC 90“. Pastarąjį vairavo 1974 m. gimęs vyras.
Nelaimės metu nukentėjo elektrinio motociklo vairuotojas – jis buvo paguldytas į ligoninę. Policija pradėjo ikiteisminį tyrimą pagal LR BK 281 str. 1 d., kuri numato atsakomybę už kelių eismo saugumo ar transporto priemonių eksploatavimo taisyklių pažeidimus.
Beveik 3 promilės – girta vairuotoja prie visureigio vairo
Apie 16:54 val. Geležinio Vilko gatvėje pareigūnai sustabdė 1984 m. gimusią moterį, vairavusią automobilį „Toyota Land Cruiser“. Alkoholio kiekio matuoklis parodė 2,87 promilės – tai yra gerokai virš leistinos normos.
Pagal Lietuvos įstatymus, tokia alkoholio koncentracija reiškia sunkų nusižengimą ir užtraukia baudžiamąją atsakomybę. Pradėtas ikiteisminis tyrimas pagal LR BK 281¹ str. 1 d.
Du identiški elektrinių dviračių vagystės atvejai per dieną
Elektrinių dviračių vagysčių banga sostinėje neslūgsta. Apie 14 val. Subačiaus gatvėje buvo pavogtas elektrinis dviratis „Engwe M20“. Jo vertė – 1 100 eurų. Tą pačią dieną, apie 23 val., dar vienas toks pat dviratis dingo Tauro gatvėje. Nuostoliai – identiški.
Abiem atvejais pradėti ikiteisminiai tyrimai pagal LR BK 178 str. 1 d., kuri numato atsakomybę už vagystę. Policija neatmeta, kad tai gali būti organizuotos veiklos ženklas.
Ar elektrinės transporto priemonės didina riziką mieste?
Pasak transporto saugos specialisto Dainiaus Žukausko, „Elektrinės transporto priemonės – pažangios ir patogios, bet kelia naujų iššūkių saugumui. Jaunuoliai dažnai nežino ar ignoruoja KET reikalavimus, o jų transportas – tylus ir greitas – ypač pavojingas šaligatviuose ir perėjose“.
Ekspertai akcentuoja, kad būtina griežtinti ne tik kontrolę, bet ir švietimą, ypač jaunimo tarpe. Taip pat svarbu aiškiai reglamentuoti, kokiomis sąlygomis nepilnamečiai gali naudotis elektrinėmis transporto priemonėmis.
Teisinės pasekmės ir policijos rekomendacijos
Visais trimis atvejais pradėti ikiteisminiai tyrimai. Tai rodo, kad policija situaciją vertina rimtai. Pareigūnai ragina elektrinių dviračių savininkus juos registruoti, naudoti GPS sekimo įrangą bei patikimus užraktus. Taip pat primenama, kad kai kuriais atvejais elektrinių transporto priemonių naudojimas šaligatviais – draudžiamas.
Nepilnamečiams primenama, kad jiems taikomi papildomi ribojimai, ypač jei transporto priemonė viršija tam tikrą greitį ar galią.
Ką daryti, kad išvengtume nelaimių?
- Stebėti paauglių naudojamas elektrines transporto priemones
- Nesinaudoti šaligatviais ar perėjomis važiuojant motociklu
- Naudoti signalizaciją ir GPS sekimą dviračiams
- Laikytis KET ir neviršyti leistino greičio net su elektriniais įrenginiais
Visuomenės reakcija: reikia daugiau kontrolės ir švietimo
Liepos 10-oji sostinėje tapo įrodymu, kad elektrinių transporto priemonių augimas kelia naujų iššūkių ne tik vairuotojams, bet ir teisėsaugai. Policijos pareigūnai tikisi aktyvesnio bendradarbiavimo su visuomene, o gyventojai – daugiau prevencijos.
Ar esate susidūrę su tokia situacija? Pasidalinkite komentaruose!