• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Šeštadienis, 12 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai Kelio ženklai

Naujas kelio ženklas glumina vairuotojus – ką reiškia „2+“?

pagal Andžej Biaigo
2025.07.11, 10:17
Kelio ženklai
A A
0
kelio-zenklas-automobiliu-bendra-juosta-2+-norvegija

Kelio ženklas „automobilių bendra juosta“.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Vairuotojai, keliaujantys Norvegijoje ar kitose Skandinavijos šalyse, gali susidurti su nauju kelio ženklu, kuris jau kelia painiavą. Ženkle pavaizduotas baltas automobilio simbolis su „+“ ir skaičiumi, pavyzdžiui, „2+“, mėlyname fone. Nors iš pradžių tai gali atrodyti mįslinga, prasmė aiški: eismo juosta skirta tik transporto priemonėms, kuriose važiuoja bent nurodytas keleivių skaičius.

Ką reiškia kelio ženklas „2+“?

Kai matote ženklą „2+“, tai reiškia, kad eismo juosta skirta tik transporto priemonėms, kuriose važiuoja du ar daugiau žmonių, įskaitant vairuotoją. Jos vadinamos automobilių dalijimosi arba didelio keleivių skaičiaus (HOV) juostomis. Jų tikslas – sumažinti spūstis ir išmetamųjų teršalų kiekį skatinant dalijimąsi automobiliais ir mažinant pavienių transporto priemonių skaičių piko valandomis.

Kodėl buvo įvestos šios juostos?

Skandinavijos miestai įgyvendina išmaniojo mobilumo strategijas, skirtas kovoti su eismu ir tarša. Šios „2+“ arba „3+“ juostos yra platesnės tvaraus transporto politikos dalis. Tikslas – sumažinti miesto spūstis, sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį ir skatinti bendrą transporto priemonių naudojimą piko valandomis.

Kaip tai vykdoma?

Vykdymo užtikrinimas yra aukštųjų technologijų. Tokios šalys kaip Norvegija įdiegė dirbtinio intelekto valdomas kamerų sistemas, kurios realiuoju laiku nuskaito transporto priemonių salonus, kad suskaičiuotų keleivius. Šios sistemos yra apmokytos aptikti, kiek žmonių yra automobilyje, ir automatiškai skirti baudas, jei transporto priemonė neatitinka užimtumo reikalavimo.

Kokia yra bauda?

Norvegijoje važiavimas automobilių eismo juosta be pakankamai keleivių gali kainuoti 5 500 Norvegijos kronų – apie 460 eurų. Sistema nepalieka daug erdvės ginčams ar išsisukinėjimui, nes dirbtinio intelekto kamerų technologija yra labai tiksli.

Ar yra kokių nors išimčių?

Taip, kelių tipų transporto priemonėms gali būti leidžiama važiuoti šiomis juostomis net ir su vienu keleiviu:

  • Viešasis transportas (autobusai)
  • Taksi
  • Elektrinės transporto priemonės (EV) – jei leidžia papildomi ženklai

Svarbu atidžiai patikrinti vietinius kelio ženklus. Kai kuriuose ženkluose gali būti nurodyti laiko apribojimai arba išimtys elektromobiliams.

Kaip atpažinti šiuos ženklus

Šiuos ženklus paprastai lengva pastebėti:

  • Mėlynas fonas su balta automobilio piktograma
  • „+“ ir skaičius, pvz., „2+“ arba „3+“
  • Kartais nurodomas laiko intervalas (pvz., galioja tik nuo 7:00 iki 9:00)

Jei nesate tikri, ar jūsų transporto priemonė atitinka reikalavimus, geriausia vengti šios juostos ir vietoj jos naudoti bendrosios paskirties juostą.

Kuriose šalyse naudojama ši sistema?

  • Norvegija: plačiai taikoma su dirbtinio intelekto stebėjimu
  • Švedija: automobilių dalijimosi juostos didžiuosiuose miestuose su „2+“ ženklais
  • Prancūzija: „Voie réservée covoiturage“ su „2+“ arba „3+“
  • Vokietija: Vykdomi bandomieji projektai
  • JAV ir Kanada: Plačiai naudojamos kaip „HOV juostos“

Ar tai galėtų būti taikoma ir Lietuvoje?

Šiuo metu Lietuvoje nėra automobilių dalijimosi juostų, tačiau diskusijos apie spūsčių mažinimą tokiuose miestuose kaip Vilnius, Kaunas ir Klaipėda stiprėja. Kadangi tvarus mobilumas tampa prioritetu, tokie ženklai ir specialios juostos galėtų būti įdiegtos ateityje kaip miesto eismo valdymo dalis.

Vilniuje jau yra A+ juostos, kuriomis leidžiama važiuoti autobusams ir elektrinėms transporto priemonėms. Automobilių eismo juostos su „2+“ taisyklėmis galėtų būti kitas eismo politikos žingsnis.

Patarimai Lietuvos vairuotojams, keliaujantiems į Skandinaviją

  • Prieš kelionę pasitikrinkite vietinius kelių eismo įstatymus
  • Naudodamiesi navigacijos programėlėmis, tokiomis kaip „Google Maps“ ar „Waze“, nustatykite ribojamas juostas
  • Ieškokite papildomų ženklų, nurodančių laiko apribojimus arba elektromobilių išimtis
  • Jei nesate tikri – visiškai venkite „2+“ juostos

Baigiamosios mintys

Šiuolaikinis eismo valdymas Skandinavijoje juda link išmanesnių, ekologiškesnių sprendimų. Nors iš pradžių „2+“ juosta gali atrodyti paini, tai yra didesnio siekio siekti tvaraus keliavimo dalis. Lietuvos vairuotojai turėtų būti informuoti keliaudami į užsienį, kad išvengtų baudų ir užtikrintų saugų, reikalavimus atitinkantį vairavimą.

Ar esate susidūrę su automobilių eismo juosta Norvegijoje ar Švedijoje? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba pažymėkite mus savo neįprastų kelio ženklų užsienyje nuotraukomis!

Žymos: kelio ženklaiNorvegijaSkandinavija
Dalintis50DalintisSiųstiDalintis9
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Alyvos keitimo mitas: kas nutinka, jei tai darote per dažnai

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz