Naudoto automobilio, kuris iš pradžių atrodo pigus, pirkimas vėliau gali baigtis brangiu gailesčiu. Remdamiesi ekspertų mechanikų patarimais, draudimo bendrovių duomenimis ir realių vairuotojų patirtimi, atskleidžiame automobilių modelius, kurių reikėtų vengti dėl nebrangių, tačiau gedimams linkusių komponentų, kurių remontas kainuoja turtus.
Paslėptos remonto išlaidos: automobiliai su apgaulingai pigiomis dalimis
Kai kurie automobilių modeliai gali atrodyti įperkami dėl mažų rinkos kainų ir nebrangių atsarginių dalių. Tačiau dažni gedimai ir brangus darbas greitai paverčia juos pinigų duobėmis. Štai keli modeliai, į kuriuos reikėtų žiūrėti atsargiai.
„Renault Megane II“ (2002–2009 m.)
Nepaisant mažos kainos, jį kamuoja sugedusi elektronika, pavyzdžiui, langų pakėlėjai, centrinio užrakto sistemos ir elektroninis stovėjimo stabdys. Šios problemos dažnai lemia neproporcingai dideles priežiūros išlaidas.
„Peugeot 307“ (2001–2008)
Teksterizuojamas įperkamas, tačiau žinomas dėl gedimų variklio valdymo sistemose, purkštukuose ir EGR vožtuvuose. Net ir nedidelis remontas gali viršyti automobilio vertę.
„Fiat Stilo“ (2001–2007)
Pigūs saugos diržų įtempikliai ir elektros komponentai gali atrodyti kaip pigus pirkinys, tačiau dažnas remontas paverčia šį automobilį finansiniais spąstais.
BMW 5 serijos E60 (2003–2010)
Prabangus patrauklumas maskuoja turbokompresorių, sūkurinių sklendžių ir automatinių pavarų dėžių problemas. Remontas dažnai kainuoja daugiau nei pirkimo kaina.
„Volkswagen Passat B6“ (2005–2010, 2.0 TDI)
Nepaisant populiarumo, dažnos siurblio-purkštuko sistemos ir alyvos siurblio velenų problemos gali sukelti staigius gedimus ir net variklio gedimą.
„Opel Vectra C“ (2002–2008)
Priekinių žibintų reguliatorių ir vairo stiprintuvo sistemų gedimai gali lemti brangius dalių keitimus ir dideles darbo sąnaudas Lietuvoje.
„Citroën C4“ (2004–2010)
Centrinio kompiuterio (BSI) ir elektrinio vairo mechanizmo problemos yra dažnos. Remontui reikalinga specializuota diagnostika ir patyrę technikai.
Kaip atpažinti rizikingą naudoto automobilio modelį
Prieš perkant naudotą transporto priemonę, labai svarbu nustatyti gedimo požymius. Štai požymiai, kad modelis gali sukelti netikėtų išlaidų.
- Kaina gerokai mažesnė už rinkos vidurkį – dažnai tai rodo dažnas problemas
- Dažni skundai forumuose ar vartotojų grupėse dėl identiškų problemų
- Pigūs komponentai, kuriems reikia daug laiko ir brangaus darbo
Dažnos silpnosios vietos ir brangūs komponentai
Gedusios dalys gali atrodyti nedidelės, tačiau jei jas keičiant reikia išardyti dideles sistemas, darbo sąnaudos smarkiai išauga. Dažni pažeidėjai:
- Elektronika: jutikliai, komforto moduliai, elektriniai langai
- EGR vožtuvai ir DPF filtrai dyzeliniuose varikliuose, dažniausiai naudojamuose miesto eismui
- Automatinės pavarų dėžės mechatronika
- Turbokompresoriai su kintama geometrija
- Elektrinio vairo stiprintuvo siurbliai
- Daugiasvirtės pakabos, kurias po remonto reikia visiškai suderinti
Modeliai, apie kuriuos dažniausiai pranešama Lietuvoje dėl šių problemų
Šios transporto priemonės dažnai pasirodo skelbimuose dėl mažos perpardavimo vertės ir paslėptų defektų:
- Audi A6 C6 (2.7/3.0 TDI) – paskirstymo grandinės kreiptuvai ir turbokompresoriaus gedimai
- Ford Mondeo (2.0 TDCi) – degalų sistemos gedimai, viršijantys automobilio vertę
- Saab 9-3 (dyzelinas) – problemiška elektronika ir nesuderinami komponentai
- „Mercedes-Benz E-Class W211“ – pneumatinės pakabos ir SBC stabdžių sistemos problemos
Kokios saugesnės alternatyvos?
Užuot rinkęsi problemišką modelį, ekspertai rekomenduoja patikimas alternatyvas, žinomas dėl patvarumo ir mažų eksploatavimo išlaidų:
- „Toyota Corolla“ (2002–2008): minimali elektronika, lengva priežiūra
- „Honda Civic“ (2006–2011): patvarūs varikliai ir paprastas dizainas
- „Mazda 3“ (2004–2009): gera vertė, tačiau saugokitės rūdžių
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.