2019 m. Bugatti pribloškė automobilių pasaulį – Chiron Super Sport 300+ tapo pirmuoju automobiliu, oficialiai viršijusiu 300 mylių per valandą (483 km/h) greitį. Šis pasiekimas perrašė inžinerines ribas ir pakėlė kartelę visiems hiperautomobiliams.
Tačiau kuo šis automobilis toks išskirtinis ir kodėl tai svarbu ne tik rekordų fiksuotojams? Pažvelkime į technologijas, rizikas ir ginčus, lydėjusius šį istorinį įvykį.
Rekordo laužymas: istorinė akimirka automobilių pasaulyje
2019 m. rugpjūčio 2 d. Vokietijoje esančioje Ehra-Lessien trasoje, Bugatti bandymų vairuotojas Andy Wallace pasiekė 304,773 mph (490,484 km/h) greitį vairuodamas modifikuotą Chiron versiją. Tai buvo pirmas kartas, kai serijinis automobilis peržengė 300 mylių per valandą ribą.
Šiam bandymui naudota Chiron Super Sport 300+ versija – su pailgintu kėbulu, aerodinaminiais pakeitimais ir galingesniu varikliu. Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su Michelin ir Dallara, kurie sukūrė specialias padangas ir sustiprino važiuoklę.
Inžinerija ties galimybių riba
Chiron Super Sport 300+ turi 8,0 l keturių turbokompresorių W16 variklį, išvystantį 1600 AG (1180 kW). Norint pasiekti beveik 500 km/h greitį, teko atlikti šiuos pakeitimus:
- Pailgintas „longtail“ tipo kėbulas geresniam stabilumui
- Specialios Michelin Pilot Sport Cup 2 padangos, testuotos iki 510 km/h
- Patobulinta pavarų dėžė ir sustiprinta transmisija
- Anglies pluošto monokokas, pritaikytas ekstremaliam greičiui
Michelin inžinierius pastebėjo: „Didžiausias iššūkis buvo padangos, galinčios atlaikyti virš 4 000 g išcentrinės jėgos.“
Ar tai tikrai buvo serijinis automobilis?
Nors rekordas pasiektas, kilo klausimų dėl automobilio statuso. Bandymui naudota versija buvo prototipas – be keleivio sėdynės, su apsauginiu rėmu ir atrakintu maksimaliu greičio režimu.
Be to, važiavimas vyko viena kryptimi, o ne dviem, kaip reikalauja Guinness rekordų knyga. Dėl šių priežasčių Bugatti oficialiai nepretendavo į „greičiausio serijinio automobilio“ titulą.
Ši taisyklė galioja Vokietijoje. Lietuvos KET reikalavimai gali skirtis.
Riboto leidimo automobilis elitui
Po rekordo Bugatti pristatė legalų keliams modelį – Chiron Super Sport 300+, kurio buvo pagaminta tik 30 vienetų. Kaina – virš €3 mln. Kiekvienas jų buvo apribotas iki 440 km/h dėl saugumo.
Iki 2025 m. visi automobiliai jau pristatyti kolekcininkams visame pasaulyje. Nors teoriškai jie gali važiuoti greičiau nei bet kas kitas, praktiškai tai įmanoma tik uždarose trasose.
Ką tai reiškia paprastiems vairuotojams?
Nors nė vienas Lietuvos vairuotojas nevažiuos 490 km/h, technologijos iš šio automobilio jau taikomos kasdieniuose modeliuose:
- Efektyvesnė šilumos valdymo sistema pritaikoma elektromobilių akumuliatoriams
- Aerodinaminiai sprendimai padeda mažinti degalų sąnaudas
- Padangų bandymai ekstremaliomis sąlygomis padidina saugumą
Kaip sakė Bugatti generalinis direktorius: „Tai – dovana inžinerijai, kuri įkvepia visą pramonę.“
Kas laukia greičio ateityje?
Po šio rekordo Bugatti nusprendė nebesivaikyti greičio rekordų. Naujų modelių tikslas – dizainas, komfortas ir elektrifikacija. Tačiau Chiron Super Sport 300+ palikimas išliks amžiams.
Bugatti parodė, kas įmanoma, kai nėra ribų – net jei to greičio niekada nepasieksime patys.
Kaip tu manai – ar toks greitis reikalingas? Pasidalink komentaruose!