• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Antradienis, 15 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

1 600 AG ir 490 km/h – kodėl tai neįmanoma keliuose?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.07.14, 8:00
Apžvalgos
A A
0
Bugatti Chiron Super Sport 300+

„Bugatti Chiron Super Sport 300+“. „Bugatti“ nuotr.

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

2019 m. Bugatti pribloškė automobilių pasaulį – Chiron Super Sport 300+ tapo pirmuoju automobiliu, oficialiai viršijusiu 300 mylių per valandą (483 km/h) greitį. Šis pasiekimas perrašė inžinerines ribas ir pakėlė kartelę visiems hiperautomobiliams.

Tačiau kuo šis automobilis toks išskirtinis ir kodėl tai svarbu ne tik rekordų fiksuotojams? Pažvelkime į technologijas, rizikas ir ginčus, lydėjusius šį istorinį įvykį.

Rekordo laužymas: istorinė akimirka automobilių pasaulyje

2019 m. rugpjūčio 2 d. Vokietijoje esančioje Ehra-Lessien trasoje, Bugatti bandymų vairuotojas Andy Wallace pasiekė 304,773 mph (490,484 km/h) greitį vairuodamas modifikuotą Chiron versiją. Tai buvo pirmas kartas, kai serijinis automobilis peržengė 300 mylių per valandą ribą.

Šiam bandymui naudota Chiron Super Sport 300+ versija – su pailgintu kėbulu, aerodinaminiais pakeitimais ir galingesniu varikliu. Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su Michelin ir Dallara, kurie sukūrė specialias padangas ir sustiprino važiuoklę.

bugatti chiron

Inžinerija ties galimybių riba

Chiron Super Sport 300+ turi 8,0 l keturių turbokompresorių W16 variklį, išvystantį 1600 AG (1180 kW). Norint pasiekti beveik 500 km/h greitį, teko atlikti šiuos pakeitimus:

  • Pailgintas „longtail“ tipo kėbulas geresniam stabilumui
  • Specialios Michelin Pilot Sport Cup 2 padangos, testuotos iki 510 km/h
  • Patobulinta pavarų dėžė ir sustiprinta transmisija
  • Anglies pluošto monokokas, pritaikytas ekstremaliam greičiui

Michelin inžinierius pastebėjo: „Didžiausias iššūkis buvo padangos, galinčios atlaikyti virš 4 000 g išcentrinės jėgos.“

Michelin Pilot Sport 4 padangos
Michelin

Ar tai tikrai buvo serijinis automobilis?

Nors rekordas pasiektas, kilo klausimų dėl automobilio statuso. Bandymui naudota versija buvo prototipas – be keleivio sėdynės, su apsauginiu rėmu ir atrakintu maksimaliu greičio režimu.

Be to, važiavimas vyko viena kryptimi, o ne dviem, kaip reikalauja Guinness rekordų knyga. Dėl šių priežasčių Bugatti oficialiai nepretendavo į „greičiausio serijinio automobilio“ titulą.

Ši taisyklė galioja Vokietijoje. Lietuvos KET reikalavimai gali skirtis.

Riboto leidimo automobilis elitui

Po rekordo Bugatti pristatė legalų keliams modelį – Chiron Super Sport 300+, kurio buvo pagaminta tik 30 vienetų. Kaina – virš €3 mln. Kiekvienas jų buvo apribotas iki 440 km/h dėl saugumo.

Iki 2025 m. visi automobiliai jau pristatyti kolekcininkams visame pasaulyje. Nors teoriškai jie gali važiuoti greičiau nei bet kas kitas, praktiškai tai įmanoma tik uždarose trasose.

Skaitykite  Automobiliai su aukšta likutine verte – ką renkasi profesionalai?

Ką tai reiškia paprastiems vairuotojams?

Nors nė vienas Lietuvos vairuotojas nevažiuos 490 km/h, technologijos iš šio automobilio jau taikomos kasdieniuose modeliuose:

  • Efektyvesnė šilumos valdymo sistema pritaikoma elektromobilių akumuliatoriams
  • Aerodinaminiai sprendimai padeda mažinti degalų sąnaudas
  • Padangų bandymai ekstremaliomis sąlygomis padidina saugumą

Kaip sakė Bugatti generalinis direktorius: „Tai – dovana inžinerijai, kuri įkvepia visą pramonę.“

Kas laukia greičio ateityje?

Po šio rekordo Bugatti nusprendė nebesivaikyti greičio rekordų. Naujų modelių tikslas – dizainas, komfortas ir elektrifikacija. Tačiau Chiron Super Sport 300+ palikimas išliks amžiams.

Bugatti parodė, kas įmanoma, kai nėra ribų – net jei to greičio niekada nepasieksime patys.

Kaip tu manai – ar toks greitis reikalingas? Pasidalink komentaruose!

Žymos: BugattiBugatti Chironrekordas
Dalintis18DalintisSiųstiDalintis3
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Saugiausi naudoti automobiliai – ką rinktis šeimai?

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz