• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Ketvirtadienis, 17 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Patarimai

Belaidis krovimas automobilyje: pavojus baterijai ir nepatikimas veikimas

pagal Andžej Biaigo
2025.07.15, 14:38
Patarimai
A A
0
Belaidis krovimas automobilyje pavojus baterijai ir nepatikimas veikimas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Belaidžiai telefonų įkrovimo kilimėliai šiuolaikiniuose automobiliuose reklamuojami kaip patogus ir elegantiškas sprendimas, leidžiantis palaikyti telefono energiją kelyje. Tačiau daugelis vairuotojų Lietuvoje pastebi, kad šios sistemos dažnai yra nepatikimos, neefektyvios ir netgi kenkia jų išmaniesiems telefonams.

Kodėl belaidis įkrovimas dažnai nuvilia

Indukcinės įkrovimo stotelės vis dažniau randamos vidutinės ir aukščiausios klasės automobiliuose, žadančios belaidę patirtį ir suderinamumą su belaidžiu „CarPlay“ arba „Android Auto“. Tačiau realiame gyvenime jos dažnai sukelia daugiau problemų nei naudos.

Perkaitimas: dažna ir rimta problema

Vienas didžiausių nusiskundimų yra perkaitimas. Ypač vasarą telefonai, padėti ant prietaisų skydelio ar centrinės konsolės, kraunant gali smarkiai įkaisti. Tai dar labiau pablogina modelius, kurių įkrovimo kilimėlis yra šalia priekinio stiklo arba veikiamas tiesioginių saulės spindulių. Tokiose transporto priemonėse kaip „VW Tiguan“, „Hyundai Ioniq“ ar „Toyota Corolla Cross“ temperatūra gali pakilti iki kritinio lygio per 15–20 minučių.

  • Dėl šiluminės apsaugos įkrovimas sulėtėja arba sustoja
  • Akumuliatoriaus veikimo laikas trumpėja dėl pakartotinio perkaitimo
  • Telefonai gali suaktyvinti išsijungimą, kad būtų išvengta žalos

Nestabilus įkrovimas vairuojant

Kita dažna problema yra ryšio praradimas. Nedidelis judesys – dėl kelio nelygumų ar staigaus posūkio – gali sutrikdyti įkrovimo procesą. Ši problema dažna tokiuose automobiliuose kaip „Toyota RAV4“, „BMW X3“ ar „VW ID.4“, kur telefonai turi būti pastatyti tikslioje vietoje, kartais be dėklo.

  • Dėklai gali trikdyti indukcinį signalą
  • Net ir nedideli poslinkiai gali sustabdyti įkrovimą
  • Kai kurie modeliai tvirtai nelaiko telefono vietoje

Aušinimo funkcijos: rinkodara ar realus sprendimas?

Tokie prekių ženklai kaip „Tesla“, „Mercedes-Benz“ ir „BYD“ pradėjo siūlyti ventiliuojamus belaidžius kilimėlius. Šios sistemos stumia orą per mažas ventiliacijos angas, kad atvėsintų telefoną. Deja, jei telefonas yra storame dėkle arba odiniame maišelyje, aušinimo efektas yra nereikšmingas.

Dėl to šios aukštųjų technologijų funkcijos dažnai neišsprendžia pagrindinės problemos: šilumos išsklaidymas vis tiek nepakankamas.

Apsauginiai dėklai – stilingi, bet nepraktiški

Dauguma Lietuvos vairuotojų naudoja apsauginius telefonų dėklus, tačiau jie dažnai visiškai blokuoja indukcinį įkrovimą arba sumažina jo efektyvumą. Dar svarbiau, kad dėklai sulaiko šilumą, todėl padidėja terminių problemų rizika.

  • Belaidis įkrovimas gali neveikti per storus dėklus
  • Esant blogai ventiliacijai, šiluma kaupiasi greičiau
  • Daugumai vartotojų nerealu kiekvieną kartą nuimti dėklą
Skaitykite  5 pavojingiausios naujų vairuotojų klaidos – ar darai bent vieną?

Prastas išdėstymas – dizaino klaida

Net prabangiuose automobiliuose belaidis įkroviklis kartais montuojamas vietose, kur tiesiogiai šviečia saulės spinduliai arba kur telefonas slysta judant. Siauri dėklai, blizgūs paviršiai ir prastas sukibimas gali lemti nepatikimą įkrovimą.

Gamintojai, atrodo, nepakankamai įvertina, kaip telefonai elgiasi realiomis vairavimo sąlygomis, ypač tokiose šalyse kaip Lietuva, kur orai labai skiriasi.

Ką rekomenduoja ekspertai

Telefonų gamintojai ir technologijų apžvalgininkai pateikia aiškius patarimus:

  • Laidinis įkrovimas yra greitesnis, saugesnis ir pastovesnis
  • Belaidžio įkrovimo reikėtų vengti ilgų kelionių metu
  • Perkaitimas ilgainiui sutrumpina akumuliatoriaus veikimo laiką
  • „Wi-Fi“ pagrindu veikianti „CarPlay“ arba „Android Auto“ padidina energijos suvartojimą

Geriausias sprendimas? Grįžkite prie laido

Jei norite, kad jūsų telefonas išliktų įkrautas, vėsus ir veiktų 3–4 valandų kelionės metu, geriausias pasirinkimas yra įprastas USB laidas. Nors jis gali neatrodyti toks elegantiškas, jis užtikrina greitesnį įkrovimą, mažiau pertraukimų ir geresnę akumuliatoriaus apsaugą.

Patarimai Lietuvos vairuotojams

Prieš pirkdami naują ar naudotą automobilį su belaidžiu įkrovimu, išbandykite jį su telefonu ir dėklu. Patikrinkite, ar įkroviklis turi aktyvaus aušinimo funkciją, ir įvertinkite jo vietą salone. Visada turėkite po ranka USB laidą – ypač ekstremaliomis oro sąlygomis.

Kokia jūsų nuomonė? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.

Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Saugiausi naudoti automobiliai – ką rinktis šeimai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Pigūs, bet brangūs: šie automobilių modeliai tik apsimeta ekonomiškais

Geriausi naudoti 2020 m. automobiliai: ką rinktis dabar?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz