Didelės visureigių (AT) padangos gali įspūdingai atrodyti ant visureigių ir kemperių, tačiau naujas ADAC atliktas bandymas atskleidė rimtų saugumo problemų – ypač asfaltuotuose keliuose. Nors šios padangos skirtos važiuoti ir bekele, ir miesto gatvėmis, jų eksploatacinės savybės kasdienio važiavimo metu dažnai būna pavojingai prastos.
Nė viena iš bandytų AT padangų nebuvo įvertinta „gerai“
ADAC išbandė aštuonias 225/65 R17 dydžio AT padangas ir palygino jas su standartinėmis žieminėmis padangomis, turinčiomis žiemos sertifikatą. Rezultatas: nė vienas AT modelis nebuvo įvertintas „gerai“. Tiesą sakant, geriausiai pasirodžiusios padangos – „Jokohama Geolandar A/T G015“ – įvertintos tik 2,9 balo, o tai ADAC vertina kaip „patenkinamą“.
- Testuotos 8 visureigių padangos (225/65 R17)
- Nė viena padanga nebuvo įvertinta „gerai“
- Silpnos eksploatacinės savybės ant sauso ir šlapio kelio
- Blogiausia: „Yokohama Geolandar A/T G015“ – 2,9
- Geriausia: BF Goodrich Trail Terrain T/A – 5,4
Individual evaluation of the tested AT tires
Gamintojas / modelis | ADAC įvertinimas | Kelio danga sausa | Šlapia kelio danga | Apsnigta kelio danga | Žvyrkelio danga |
---|---|---|---|---|---|
Yokohama Geolandar A/T G015 | 2.9 | 2.9 | 3.3 | 2.4 | 2.1 |
Falken Wildpeak A7T AT3WA | 3.1 | 3.2 | 3.0 | 3.0 | 2.5 |
General Tire Grabber AT3 | 3.2 | 3.2 | 3.4 | 2.7 | 2.4 |
Matador MP72 Izzard A/T2 | 3.2 | 3.4 | 3.3 | 2.9 | 1.7 |
Pirelli Scorpion A/T+ | 3.8 | 3.1 | 3.5 | 3.8 | 1.9 |
Toyo Open Country A/T III | 3.8 | 2.8 | 3.8 | 3.3 | 2.2 |
Bridgestone Dueler A/T002 | 4.2 | 2.9 | 3.2 | 4.2 | 2.4 |
BF Goodrich Trail Terrain T/A | 5.4 | 3.7 | 5.4 | 2.6 | 2.1 |
Stabdymas šlapiais keliais: iki 14 metrų ilgesnis
Vienas iš pavojingiausių trūkumų buvo stabdymo kelias ant šlapio asfalto. Geriausios AT padangos stabdymas užtruko 6 metrais ilgiau nei standartinės visasezonės padangos, o blogiausios – BF Goodrich Trail Terrain T/A – beveik 14 metrų ilgiau. Tokie skirtumai gali reikšti skirtumą tarp vos neįvykusios ir rimtos avarijos.
Problemos kyla ir dėl posūkių bei akvaplanavimo
Dauguma bandytų padangų prastai veikė važiuojant posūkiuose ir akvaplanavimo sąlygomis. Nepaisant tvirtos konstrukcijos, net ir sukibimas su bekele – pavyzdžiui, pradedant važiuoti šlapia pieva – neparodė didesnių privalumų, nebent automobilis turėjo visų varančiųjų ratų pavarą.
Žvyras ir sniegas: geriau, bet nepakankamai
Kai kurios padangos, pavyzdžiui, „Matador MP72“, pademonstravo neblogus rezultatus važiuojant sniegu ir žvyrkeliu. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad dauguma vairuotojų savo automobilius kasdien naudoja asfaltuotais keliais, šių privalumų nepakanka, kad kompensuotų stabdymo ir valdymo trūkumus.
Verdiktas: geriau rinktis aukštos kokybės visureiges padangas
ADAC išvada aiški: jei dažnai nevažiuojate bekele ir neturite keturiais ratais varomo automobilio, rinkitės aukštos kokybės visureigių padangas. Jos yra saugesnės, efektyvesnės ir kur kas geriau veikia kasdieniuose keliuose.
Kokia jūsų nuomonė? Ar naudojate visureigio ar kemperio AT padangas? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba socialiniuose tinkluose.