Reguliarus variklio alyvos keitimas – viena dažniausiai kartojamų automobilių priežiūros taisyklių. Tačiau ar tikrai būtina ją keisti kas 10 tūkst. kilometrų? Nauja analizė, paskelbta SlashGear portale, verčia iš naujo įvertinti įprastus patarimus.
Įprasta taisyklė: kas 5 000–10 000 km
Daugelis Lietuvos vairuotojų įpratę keisti alyvą kas 5–10 tūkst. km, remdamiesi serviso rekomendacijomis ar automobilio instrukcija. Tačiau šis intervalas ne visada pagrįstas – ypač naudojant šiuolaikines sintetines alyvas.
Dabartiniai varikliai ir pažangesnės alyvos leidžia saugiai važiuoti 15 000, o kai kuriais atvejais net 30 000 kilometrų iki kito keitimo. Svarbu atsižvelgti į realų automobilio naudojimą ir gamintojo nurodymus.
Per dažnas alyvos keitimas – ne visada gerai
SlashGear analizė rodo, kad per dažnas alyvos keitimas ne tik nenaudingas, bet ir:
- didina nereikalingas išlaidas
- dar labiau apkrauna aplinką alyvos atliekomis
- švaisto laiką tiek vairuotojui, tiek servisams
Nors alyvos keitimo atidėliojimas gali būti pavojingas, aklas laikymasis senų intervalų – taip pat nėra geriausias sprendimas.
Ką sako automobilių ekspertai?
„Dauguma šiuolaikinių variklių sukurti taip, kad galėtų dirbti daug ilgiau be alyvos keitimo“, – teigia SlashGear cituojamas nepriklausomas mechanikas. „Prieš 30 metų alyvą reikėjo keisti dažniau, bet dabar situacija pasikeitė.“
Specializuotų laboratorijų alyvos analizės rodo, kad alyva dažnai išlieka tinkama naudoti ir po 15 000 km, jei variklis veikia normaliomis sąlygomis.
Kaip žinoti, kada tikrai laikas keisti alyvą?
Geriausia – vadovautis automobilio gamintojo nustatytu grafiku ir atsižvelgti į važiavimo sąlygas:
- Mieste: dažnas stabdymas ir trumpi atstumai greičiau išsenkina alyvą.
- Užmiestyje: ilgi, tolygūs važiavimai alyvai nekenkia taip greitai.
- Ekstremalios oro sąlygos: Lietuvos žiemos ir karštos vasaros turi įtakos alyvos kokybei.
Daugelis naujesnių automobilių turi alyvos keitimo indikatorių – šie sensoriai analizuoja važiavimo sąlygas ir rekomenduoja tikslų keitimo laiką. Tokiu atveju galima pasitikėti kompiuterine sistema labiau nei bendrinėmis taisyklėmis.
Ką svarbu žinoti Lietuvos vairuotojams?
Šalyje vis dar įprasta keisti alyvą kartą per metus arba kas 10 000 km. Tačiau reikėtų įvertinti, ar tokie intervalai tinka būtent jūsų automobiliui. Ne mažiau svarbu – naudoti gamintojo nurodytą alyvos tipą (pvz., 5W-30, 0W-40), nes netinkama alyva gali pakenkti varikliui.
Ekologinis aspektas
Dažnas alyvos keitimas reiškia daugiau atliekų – panaudota alyva turi būti utilizuota pagal griežtus reikalavimus. Mažindami perteklinius keitimus, vairuotojai gali prisidėti prie tvaresnės aplinkos kūrimo.
Išvada
Variklio alyvos keitimo dažnumas – ne visiems vienodas. Technologijos pasikeitė, o kartu turėtų keistis ir mūsų įpročiai. Vadovaukitės oficialiomis rekomendacijomis, atsižvelkite į savo vairavimo pobūdį ir naudokitės technologijomis – taip ne tik sutaupysite, bet ir būsite atsakingi aplinkai.
O kaip jūs – kaip dažnai keičiate alyvą? Pasidalinkite komentaruose!