Naujų automobilių kainos Lietuvoje 2024–2025 m. pastebimai sumažėjo. Nors infliacija paveikė daugelį vartojimo prekių, automobilių rinka pasuko kita linkme – pirkėjams atsirado naujų galimybių. Panagrinėkime naujausias tendencijas, statistiką ir prognozes Lietuvos naujų automobilių rinkai.
Kiek kainuoja nauji automobiliai Lietuvoje 2024–2025 m.?
Remiantis oficialiais duomenimis, vidutinė naujo lengvojo automobilio kaina Lietuvoje 2023 m. buvo apie 39 900 EUR. Tačiau iki 2024 m. pirmojo ketvirčio šis skaičius sumažėjo iki 34 700 EUR – 11 % mažiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Šis pokytis nėra susijęs su dideliais gamintojų kainų sumažinimais, o veikiau su besikeičiančiais vartotojų pageidavimais ir makroekonominiais veiksniais.
Vartotojų kainų indekso tendencijos
Eurostato suderintas vartotojų kainų indeksas (SVKI) patvirtina šią tendenciją:
- 2025 m. sausio mėn. transporto įsigijimo indeksas: 133,70 (2015 m. = 100)
- 2025 m. gegužės mėn. indeksas: 127,05 (4,9 % sumažėjimas per keturis mėnesius)
Tai patvirtina, kad transporto sektoriaus, ypač naujų transporto priemonių, kainos mažėja.
Pagrindinės kainų kritimo priežastys
- Stabilizuota tiekimo grandinė: Automobilių gamintojai atsigavo po COVID-19 pandemijos ir puslaidininkių trūkumo.
- Pirkėjų elgsena: Lietuvos vartotojai vis dažniau renkasi Bazinės komplektacijos ir įperkamus miesto automobilius.
- Finansavimo patobulinimai: Lizingo pasiūlymai su mažesnėmis palūkanų normomis daro automobilio įsigijimą prieinamesnį.
- Rinkos konkurencija: Kinijos prekių ženklų, tokių kaip MG, BYD ir Seres, iškilimas didina kainų spaudimą.
- Demonstracinių automobilių sandoriai: Prekybos atstovai siūlo dideles nuolaidas mažos ridos demonstraciniams ir standartiniams automobiliams.
Kurie modeliai pigesni?
Kainų sumažėjimas labiausiai pastebimas šiuose segmentuose:
- Miesto automobiliai: „Dacia Sandero“, „Hyundai i10“, „Kia Picanto“
- Maži krosoveriai: „Renault Captur“, „Toyota Yaris Cross“
- Baziniai elektromobiliai: „MG4 Standard“, „BYD Dolphin Active“
- Ankstesnės kartos automobiliai: „Peugeot 3008“ (gaminamas modelis), „Škoda Octavia“ su mechanine pavarų dėže
Patarimai pirkėjams 2025 m.
- Stebėkite demonstracinius automobilius – jie gali būti iki 20 % pigesni nei visiškai naujos versijos su tomis pačiomis specifikacijomis.
- Palyginkite kainas tarp prekybos atstovybių – net oficialių gali skirtis tūkstančiais eurų.
- Derėkitės – prekybos atstovybės dažnai siūlo nemokamus priedus, tokius kaip žieminės padangos arba nemokama registracija.
- Ieškokite 0 % lizingo arba mažų palūkanų finansavimo planų.
- Rinkitės bazines komplektacijas su būtiniausiomis funkcijomis ir vėliau pridėkite priedus už mažesnę kainą.
Nauji ir naudoti automobiliai: mažėjantis skirtumas
Krentant naujų automobilių kainoms, mažėja kainų skirtumas tarp visiškai naujų ir mažai naudotų (2–3 metų senumo) automobilių. Kai kuriems modeliams nauji automobiliai su garantija ir aptarnavimo privalumais yra patrauklesni nei naudoti su neaiškia istorija.
Kodėl nauji gali būti geresnis pasirinkimas
- Garantija sumažina ilgalaikę riziką
- Mažesnės priežiūros ir remonto išlaidos
- Geresnės finansavimo galimybės nei naudotiems automobiliams
Perspektyvos 2025 m. pabaigai ir vėlesniam laikui
Nors staigus kainų kilimas mažai tikėtinas, 2026 m. gali įvykti nedidelis padidėjimas dėl naujų ES išmetamųjų teršalų standartų (pvz., „Euro 7“). Tikimasi, kad elektromobilių kainos ir toliau mažės, ypač jei Lietuvoje vėl bus taikomos vyriausybės subsidijos.
Kol lizingo palūkanų normos išliks mažos, o konkurencija didelė, kainos greičiausiai išliks palankios vartotojams.
Lietuvių naujų automobilių rinka keičiasi prieinamumo, efektyvumo ir lankstumo link. Turint daugiau pasirinkimo galimybių, mažesnes kainas ir augančią konkurenciją, 2025-ieji gali būti tinkamas metas apsvarstyti galimybę pirkti naują, o ne naudotą automobilį.
Ar svarstytumėte galimybę 2025 m. pirkti naują, o ne naudotą automobilį? Pasidalinkite savo mintimis žemiau!