Ne visi naudoti automobiliai yra protingas pirkinys. 2025 m. kai kurie modeliai išsiskiria dėl visiškai netinkamų priežasčių – nepatikimų mechanikų, saugumo problemų, brangios priežiūros ir didelio nusidėvėjimo. Štai ką Lietuvos vairuotojai turėtų žinoti prieš nuspręsdami įsigyti automobilį, dėl kurio apgailestaujama.
Kas apibūdina automobilį, kurio neverta pirkti?
Pasak mechanikų, draudimo analitikų ir nepriklausomų testuotojų, tokių kaip TÜV ir ADAC, geriausia vengti transporto priemonės, kai ji rodo:
- Dažni mechaniniai gedimai (variklis, pavarų dėžė, elektronika, stabdžiai)
- Prastas patikimumo balas TÜV, ADAC, DEKRA arba „Consumer Reports“ testuose
- Žemi „Euro NCAP“ avarijų testų įvertinimai (0–2 žvaigždutės)
- Didelės eksploatavimo išlaidos (degalai, dalys, draudimas)
- Greitas nusidėvėjimas (daugiau nei 60 % nuostolis per 3–5 metus)
- Žemos kokybės medžiagos ir prastas surinkimas
8 nepatikimi automobilių modeliai, kurių reikėtų vengti 2025 m.
Remiantis TÜV, ADAC duomenimis, vartotojų atsiliepimais ir remonto darbais kainos, dėl šių modelių Lietuvos pirkėjai turėtų būti atsargūs:
- „Fiat Punto“ (2005–2013): Pakabos ir vairavimo problemos, rūdys, saugumas įvertintas 0–1 žvaigždute.
- „Renault Laguna III“ (2008–2012): Elektronikos ir transmisijos gedimai, greitas nusidėvėjimas.
- „Peugeot 407“: Pakabos ir klimato sistemos gedimai, didelės eksploatavimo išlaidos.
- „VW Passat B6“ (2005–2010): Grandinės įtempiklis, DSG pavarų dėžės problemos, silpna elektronika.
- „Dacia Lodgy“ / „Dokker“: Žema saugos įranga, prasta surinkimo kokybė.
- „Chevrolet Aveo“ / „Spark“: Silpna važiuoklė, prasta apsauga nuo korozijos, bazinis saugumas.
- „Opel Meriva A“ / „Zafira“ B: Vairo ir stabdžių gedimai, rūdžių problemos.
- Nissan Qashqai I (2007–2013): Pakabos susidėvėjimas, prasta izoliacija, CVT gedimai.
Kiti įspėjamieji ženklai, rodantys prastą automobilio pasirinkimą
Net jei kaina atrodo tinkama, atsižvelkite į šiuos įspėjamuosius ženklus:
- Nėra saugos sistemų, tokių kaip ESP, šoninės oro pagalvės ar avarinio stabdymo sistema
- Prasta apsauga nuo rūdžių, ypač senesniuose „Fiat“, „Ford“, „Opel“ modeliuose, naudojamuose Lietuvoje
- Galingi varikliai pigiuose automobiliuose (pvz., BMW 530d už 3000 eurų) dažnai lemia dideles priežiūros išlaidas
Kurie modeliai greičiausiai praranda vertę?
Remiantis 2024 m. „iSeeCars“, „Eurotax“ ir „Autouncle“ duomenimis, šie modeliai patiria didžiausią nuostolį nusidėvėjimas:
- „Fiat Tipo“: 58–64 % po 3 metų
- „Renault Talisman“: 55–63 %
- „Peugeot 508“: 55–60 %
- „Ford Mondeo“: 52–58 %
- „Citroën C5“: 50–57 %
Geresnės alternatyvos, į kurias verta atkreipti dėmesį
Nepatikimas modelis | Rekomenduojama alternatyva | Kodėl |
---|---|---|
„Renault Laguna“ | „Toyota Avensis“ | Patikimas, efektyvus, patogus |
„VW Passat B6“ | „Mazda 6“ (benzinas) | Patvari mechanika, mažiau elektronikos |
Peugeot 407 | Honda Accord | Labai patikimas variklis |
Chevrolet Aveo | Toyota Yaris / Honda Jazz | Ilgaamžis, ekonomiškas |
Opel Meriva | Škoda Roomster | Paprasta mechanika, minimalios problemos |
Automobilių ekspertų patarimai
- Prieš pirkdami pasinaudokite OBD2 skaitytuvu arba profesionalia paslauga
- Paprašykite išsamios transporto priemonės apžiūros ataskaitos, ypač importuotų automobilių atveju
- Patikrinkite draudimo ir žalos istoriją per „Regitra“, „CarVertical“ arba „AutoDNA“
- Patvirtinti Ridos autentiškumas – ypač jei automobilis atrodo „per geras, kad būtų tiesa“
Brangiausi remonto tipai pagal sistemą
Sistema | Dažniausi gedimai | Remonto kaina (€) |
---|---|---|
Pavarų dėžė | DSG, CVT gedimai | 800–3000 |
Laiko nustatymas | Grandinės įtempiklis, laiko šuolis | 400–1500 |
Elektronika | 200–1200 | |
Pakaba | Šarnyrai, amortizatoriai, vairo mechanizmas rack | 300–1000 |
Eksperto komentaras
„Nėra blogų automobilių – yra prastai prižiūrimi. Tačiau kai kuriems modeliams reikia daugiau pinigų, nei jie verti“, – sako Tomas Petrauskas, garažo savininkas iš Vilnies.
Draudimo brokerė Laura Rimkutė priduria: „Kai kurios markės gali atrodyti pigios, tačiau kelia didelę riziką dėl pažeidimų, vagysčių ir patikimumo.“
Kada verta pirkti „blogą“ automobilį?
Apsvarstykite galimybę rinktis tokias transporto priemones tik tuo atveju, jei:
- Jos buvo profesionaliai patikrintos
- Naudojamos retai arba trumpiems atstumams
- Kaina yra itin maža ir atitinka laikiną poreikį
Kalbant apie naudotus automobilius, patikimumas ir priežiūros išlaidos yra svarbesnės nei prašmatnus dizainas ar pradinė kaina. Protingi pirkėjai pasikliauja ekspertų patarimais, patikrintomis ataskaitomis ir realiais poreikiais, o ne vien emocijomis. Vendami šių rizikingų modelių galite sutaupyti tūkstančius eurų ir išvengti daugybės nusivylimų.