Prieš įsimylėdami prabangų automobilį ar aukštųjų technologijų elektromobilį, pagalvokite, ką užkulisiuose mato draudimo bendrovės. Pasak Lietuvos ir Europos draudikų, tam tikrų automobilių modelių remontas yra gerokai brangesnis – net ir po nedidelių avarijų. Štai brangiausių modelių suskirstymas ir kas lemia jų dideles remonto išlaidas.
Kodėl kai kurių automobilių remontas yra brangesnis
Draudikai, tokie kaip BTA, ERGO ir If, praneša, kad šie veiksniai daro įtaką didžiulėms remonto išlaidoms:
- Brangios originalios dalys ir ribotos atsarginių dalių pasirinkimo galimybės
- Sudėtinga transporto priemonės architektūra – ilgesnis darbo laikas
- Pažangios vairuotojo pagalbos sistemos (ADAS), jutikliai ir kameros
- Aliuminio arba kompozicinis kėbulas, kuriam reikalingi specialūs įrankiai
- Subtilus dažų derinimas ir apdaila
10 brangiausių remontuojamų modelių
Remiantis Europos pretenzijų duomenimis ir Lietuvos dirbtuvių ataskaitomis:
- Tesla Model S / X: Baterijų ir elektronikos remontas kainuoja tūkstančius; Net ir nedideli susidūrimai brangiai kainuoja.
- BMW 7 serija / 8 serija: Lazeriniai žibintai, jutikliai ir prabangios funkcijos padidina sudėtingumą.
- Audi A8 / Q7 / Q8: ADAS kalibravimas, aukščiausios kokybės dalys ir brangus kėbulas.
- Mercedes S klasė / G klasė: Daug darbo valandų, retos dalys ir sudėtingos sistemos.
- Porsche Cayenne / Panamera / Taycan: Ribotas aptarnavimo tinklas ir specializuotos dalys.
- Range Rover / Land Rover Discovery: Aliuminio plokštės ir trapi elektronika.
- Volvo XC90 / XC60: Pažangios saugos technologijos su brangiu pakartotiniu kalibravimu po smūgio.
- Lexus RX / NX / LS (ypač hibridiniai): Dvigubos pavaros ir mažas dalių prieinamumas.
- „Jaguar F-Pace / XF / XJ“: Brangi diagnostika ir ribotas dalių tiekimas Lietuvoje.
- „Tesla Model 3 / Y“: Pigesnis nei „Model S“, bet vis tiek didelės remonto išlaidos dėl specializuoto dizaino.
Kaip draudikai skaičiuoja KASKO įmokas
Nustatydami KASKO draudimo kainą, Lietuvos draudikai atsižvelgia į:
- Vidutinę remonto kainą vienam modeliui
- Modelio pažeidžiamumą ir pretenzijų dažnumą
- Dalių kainą ir pristatymo laiką
- Sertifikuotų remonto dirbtuvių prieinamumą
- Transporto priemonės amžių ir vairavimo istoriją
Realūs pavyzdžiai iš Lietuvos dirbtuvių
Remiantis vietiniais aptarnavimo centrais:
- „Tesla Model 3“: Smūgis į galinį bamperio galą – per 3200 € (kamera, radaras, dažymas, perkalibravimas)
- Audi Q7: Šoninis smūgis – ~6500 € (durų, oro pagalvės, elektronikos patikra)
- BMW 7 serija: LED/lazerinių priekinių žibintų keitimas – 1800–2200 €
- Porsche Cayenne: Priekinės dalies pažeidimas po susidūrimo su gyvūnu – daugiau nei 8000 €
Patarimai, kaip sumažinti draudimo ir remonto išlaidas
- Rinkitės modelius su įprastomis dalimis ir plačiu remonto prieinamumu
- Prieš pirkdami aukščiausios klasės automobilį, paprašykite KASKO kainos pasiūlymo
- Naudokite originalias arba neoriginalias dalis, kur leidžiama
- Reguliari priežiūra gali padėti anksti aptikti brangiai kainuojančias problemas
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo patirtimi su KASKO arba remontu komentarų skiltyje.