• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 13 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Dyzeliniai varikliai: kuo skiriasi vilkikų ir lengvųjų automobilių sprendimai?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.05.15, 8:00
Apžvalgos
A A
0
automobilio degalu pildymas dyzelinas benzinas
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Dyzeliniai varikliai montuojami tiek lengvuosiuose automobiliuose, tiek sunkiasvoriuose vilkikuose, tačiau jų konstrukcija ir paskirtis – labai skirtinga. Šiame straipsnyje paaiškiname pagrindinius skirtumus tarp dyzelinių vilkikų ir automobilių variklių bei kodėl tai svarbu Lietuvos vairuotojams.

Pagrindiniai inžineriniai skirtumai

Lengvųjų automobilių dyzeliniai varikliai dažniausiai būna mažesnės kubatūros, optimizuoti ekonomiškumui ir emisijoms. Tuo tarpu vilkikuose montuojami didelio tūrio, patvarūs agregatai, skirti atlaikyti ilgalaikį apkrovų poveikį. Dažniausiai tai šešių cilindrų eiliniai varikliai.

  • Vilkikų varikliai turi sustiprintas dalis, pritaikytas nuolatinei apkrovai
  • Lengvieji automobiliai orientuoti į mažesnes sąnaudas ir emisijas
  • Vilkikai turi ilgesnį stūmoklio eigą ir didesnį tūrį

Visa tai lemia skirtingus galios ir sukimo momento profilius – vilkikai maksimalų sukimo momentą pasiekia esant mažiems sūkiams, o automobiliai balansuoja tarp galios ir efektyvumo.

bmw m57 dyzelinis variklis 30d
BMW M57 dyzelinis variklis, populiarusis 30d. BMW nuotrauka.

Degalų įpurškimo ir slėgio sistemos

Abi transporto rūšys naudoja kompresinį uždegimą, tačiau vilkikų varikliai veikia gerokai didesniu slėgiu. Jų degalų įpurškimo sistemos pritaikytos ilgalaikiam darbui, dažnai turi pažangius turbokompresorius ir tarpinius aušintuvus (intercooler).

Kaip teigiama portale SlashGear, sunkvežimių kuro sistemos pasižymi didesniu atsparumu kuro kokybės svyravimams. „Sunkvežimiuose įrengiami kelių pakopų filtrai ir daugiasluoksnės įpurškimo sistemos, kurios užtikrina ilgesnį tarnavimo laiką“, – rašoma šaltinyje.

automobilio variklio purkstukai

Techninė priežiūra ir tarnavimo trukmė

Vilkikų dyzeliniai varikliai gali tarnauti šimtus tūkstančių kilometrų, jei yra tinkamai prižiūrimi. Jų alyvos keitimo intervalai ilgesni, bet sunaudojama gerokai daugiau alyvos. Tuo tarpu lengvųjų automobilių varikliai reikalauja dažnesnių aptarnavimų, tačiau jų eksploatacija pigesnė.

  • Vilkikų varikliai neretai nuvažiuoja 1 000 000+ km
  • Automobilių varikliai – vidutiniškai 250 000–400 000 km
  • Vilkikų remontui reikalinga specializuota įranga

Verta paminėti: nors dyzelinas gali atrodyti vienodas, vilkikams skirtas kuras gali turėti skirtingų priedų. JAV šalyse automobiliams naudoti vilkikų dyzelį draudžiama dėl skirtingų emisijų reikalavimų.

mechanikas automobilis ant keltuvo automobilio pakaba remontas

Emisijų standartai ir kontrolės sistemos

Emisijų normos vilkikams ir lengviesiems automobiliams skiriasi. Sunkvežimiai Europoje dažniausiai privalo atitikti „Euro VI“ standartus, kurie akcentuoja azoto oksidų (NOx) ir suodžių mažinimą esant apkrovai. Tuo tarpu automobiliams taikomas griežtesnis „Euro 6“ dėmesys skiriamas ir CO₂ emisijoms, ir sąnaudoms.

Skaitykite  Automobiliai su aukšta likutine verte – ką renkasi profesionalai?

Abi transporto rūšys naudoja suodžių filtrus (DPF) bei selektyviosios katalizinės redukcijos (SCR) sistemas, tačiau vilkikuose jos būna didesnės ir sudėtingesnės.

dyzelinio automobilio dpf filtras

Kodėl tai svarbu Lietuvos vairuotojams?

Šie skirtumai aktualūs tiek vairuotojams, tiek autoservisams. Pavyzdžiui, naudoti automobiliams skirtą alyvą vilkikui – pavojinga. Taip pat svarbu suprasti, kad iš pirmo žvilgsnio panašūs komponentai reikalauja visiškai skirtingos priežiūros.

Jei Lietuvoje perkate naudotą dyzelinį automobilį, įsitikinkite, kokio tipo variklis jame montuotas ir kokie jo aptarnavimo intervalai. „Daugelis vairuotojų neįvertina, kokius krūvius patiria vilkiko variklis – tai ne tiesiog didesnis automobilio motoras“, – sako Kaune dirbantis logistikos įmonės technikas.

Išvada

Nors tiek vilkikai, tiek lengvieji automobiliai naudoja dyzelinius variklius, jų konstrukcija, veikimo principai ir priežiūros poreikiai labai skiriasi. Supratimas apie šiuos skirtumus gali padėti išvengti techninių problemų ir sutaupyti.

Ar teko su tuo susidurti? Pasidalink komentaruose!

Žymos: dyzeliniai automobiliaiVarikliai
Dalintis1DalintisSiųstiDalintis
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Ar žinote, kada negalima jungti automobilio kondicionieriaus?

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Atšaukiami 141 700 dyzeliniai automobiliai dėl variklio gedimo rizikos – ar vairuojate vieną iš šių modelių?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.