1980-ieji buvo transformacijų laikotarpis automobilių pasaulyje – tuo metu augo tiek arklio galios skaičiai, tiek inžinerinės ambicijos. Šiame straipsnyje apžvelgsime galingiausius to dešimtmečio sportinius automobilius, kurie iki šiol laikomi legendomis.
Nuo turbininių amerikiečių iki itališkų superautomobilių – šios transporto priemonės tapo aistros ir technologijų simboliu.
Kokie buvo galios etalonai 1980-aisiais?
Per šį dešimtmetį sportiniai automobiliai pasikeitė iš pagrindų. Gamintojai pradėjo eksperimentuoti su turbinomis, lengvais lydiniais ir pažangiomis pakabos sistemomis. 300 AG jau buvo įprasta riba, o kai kurie modeliai perkopė net 400 AG.
Daugelis jų buvo ribotos serijos, kurių reikėjo homologacijai lenktynėms – tai dar labiau padidino jų vertę kolekcininkų akyse.
10 galingiausių 1980-ųjų sportinių automobilių
- Ferrari F40 (1987): 471 AG
- Porsche 959 (1986): 444 AG
- Lamborghini Countach 5000 QV (1985): 455 AG
- Chevrolet Corvette ZR1 (1989): 375 AG
- Aston Martin V8 Vantage Zagato (1986): 432 AG
- Buick GNX (1987): 276 AG (tačiau pasižymėjo išskirtiniu sukimo momentu)
- BMW M1 (1981): 273 AG
- Ford RS200 Evolution (1986): 600 AG (ribota serija)
- Pontiac Firebird Trans Am Turbo (1989): 250 AG
- Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II (1989): 235 AG
Ferrari F40: pirmasis serijinis automobilis, viršijęs 320 km/h
Ferrari F40 buvo pristatytas 1987 m. ir tapo paskutiniu modeliu, kurį patvirtino pats Enzo Ferrari. Šis automobilis su 2,9 l dviejų turbinų V8 varikliu pasiekdavo daugiau nei 320 km/h greitį.
Minimalistinis salonas, anglies pluošto ir Kevlaro kėbulas bei jokių elektroninių pagalbų – F40 išlieka vienu iš gryniausių superautomobilių istorijoje.
Porsche 959: technologiškai pažangiausias 80-ųjų automobilis
Porsche 959 buvo tarsi futuristinis projektas – visų varančiųjų ratų sistema, reguliuojama pakaba, dvigubas turbokompresorius. Jis pasiekdavo daugiau nei 310 km/h ir tuo metu buvo laikomas greičiausiu pasaulyje.
„Tai buvo tarsi legali „Group B“ ralio raketa“, – taip 959 apibūdino SlashGear šaltinis.
Amerikiečių pasididžiavimas
Nors europiečiai dominavo galingiausių automobilių sąrašuose, JAV gamintojai taip pat turėjo ką pasiūlyti. Chevrolet Corvette ZR1 ir Buick GNX pasižymėjo puikiu greitėjimu ir „raumenų“ automobilių charakteriu.
Buvo sakoma, kad „GNX galėjo startu aplenkti net Ferrari“, – rašė SlashGear.
Paveldas ir įtaka šiandien
Šie automobiliai tapo inžinerijos etalonais, kurie padėjo pamatus šiandienos superautomobiliams. Daugelis jų šiandien yra vertinami kolekcininkų – jų kainos aukcionuose siekia šimtus tūkstančių ar net milijonus eurų.
Išvada
1980-ieji buvo auksinis laikotarpis sportinių automobilių pasaulyje. Nesvarbu, ar tai buvo brutaliai galingas Ferrari F40, ar technologijų šedevras Porsche 959 – kiekvienas jų padarė neišdildomą įspūdį automobilių istorijoje.
Ar esi kada nors matęs kurį nors iš šių automobilių gyvai? Papasakok komentaruose!