• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Penktadienis, 4 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Apžvalgos

Ką vairuotojai turi žinoti apie pavarų peršokimą?

pagal Michal Kovalčiuk
2025.07.04, 9:00
Apžvalgos
A A
0
dct dvieju sankabu automatine pavaru deze kaip vairuoti automata
Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Daugelis vairuotojų bent kartą gyvenime yra praleidę vieną ar kelias pavaras – tyčia ar netyčia. Tačiau ar tai – blogas įprotis, ar priimtina praktika? Štai ką svarbu žinoti apie pavarų peršokimą ir jo poveikį automobiliui.

Ką reiškia pavarų praleidimas?

Pavarų praleidimas – tai situacija, kai pavaros perjungiamos ne nuosekliai. Pavyzdžiui, iš 2 į 4 arba iš 5 tiesiai į 3. Nors gali atrodyti, kad taip elgtis nereikėtų, tai nėra pavojinga – jei tai daroma tinkamai.

koja ant sankabo pedalo ispaustas sankaba neutrali pavara
Kojos laikymas įspaudus sankabą

Ar tai kenkia automobiliui?

Anot automobilių ekspertų, šiuolaikinės mechaninės transmisijos gali atlaikyti pavarų praleidimą, jei variklio apsukos (RPM) atitinka pasirinktą pavarą. Jei apsukos netinkamos, automobilis gali trūkčioti arba padidės apkrova transmisijos komponentams.

  • Pereinant į aukštesnę: pvz., iš 2 į 4 – galima padidinti kuro ekonomiją.
  • Pereinant į žemesnę: pvz., iš 5 į 3 – saugu, jei atlikta su atitinkamomis apsukomis (rev-matching).
  • Variklio stabdymas: leidžiantis nuo kalno, pavarų praleidimas gali suteikti daugiau kontrolės.
mechanine pavaru deze pavaru perjungimas
Pavarų dėžė, O_Lypa/ iStock nuotr.

Kada neverta praleisti pavarų?

Nors kai kada tai naudinga, ne visose situacijose verta praleisti pavaras. Pavyzdžiui, miesto eisme važiuojant iš 1 į 4 gali kilti vadinamasis „variklio dusimas“, kai apsukos per žemos. Tai gali padidinti kuro sąnaudas ir apkrauti variklį.

Vairavimo instruktorius Paulius Dapšys sako: „Pavarų praleidimas turi būti sąmoningas ir sklandus. Jei automobilis trūkčioja, reiškia, kad tai atliekama netinkamai.“

Ar galima taip taupyti kurą?

Daugelis ekonomiškų vairuotojų pasitelkia pavarų praleidimą mažesnėms apsukoms palaikyti. Tai ypač efektyvu važiuojant lygiai, kai automobiliui pakanka sukimo momento. Pvz., iš 2 į 4 pavarą važiuojant lygiu keliu – taupus sprendimas.

Visgi, svarbu žinoti savo variklio sukimo momento ribas – pernelyg mažos apsukos gali būti neefektyvios.

kaip apskaiciuoti kuro sanaudas kuro sanaudos degalu sanaudos degalines pistoletas pildomi degalai i automobili

Ar tai leidžiama pagal taisykles?

Lietuvoje ar kitose ES šalyse nėra draudimo praleisti pavaras. Nors vairavimo mokyklose mokoma seka, turint teisę – pavarų pasirinkimas priklauso nuo vairuotojo. Svarbiausia – saugiai ir sklandžiai valdyti automobilį.

Kaip tai veikia sankabą ir transmisiją?

Jei pavaros praleidžiamos netinkamai, tai gali padidinti sankabos dėvėjimąsi. Be tinkamo variklio apsukų suderinimo (rev-matching), sankabai tenka kompensuoti greičio skirtumus, o tai trumpina jos tarnavimo laiką.

Skaitykite  Kainos augs? JAV ruošiasi tarifų karui automobilių rinkoje

Mechanikas Jonas Petrauskas įspėja: „Nuolat praleidžiant pavaras be apsukų derinimo, galima greičiau susidėvėti sankabą ir sinchronizatorius.“

Išvada

Pavarų praleidimas nėra pavojingas, jei tai atliekama tinkamai. Toks vairavimas gali būti ekonomiškas ir patogus, tačiau būtina žinoti savo automobilio galimybes bei ribas. Jei abejojate – geriau laikytis nuoseklaus perjungimo.

Ar jums yra tekę praleidinėti pavaras? Pasidalinkite savo patirtimi komentaruose!

Žymos: mechaninė pavarų dėžėpavarų dėžėtaupus vairavimas
Dalintis13DalintisSiųstiDalintis2
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
0 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Taip pat skaitykite

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Geriausi 2025 metų automobiliai: ką verta pirkti Lietuvoje

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Kaip lietuviai gadina hibridus – 5 klaidos ir kaip jų išvengti

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz