JAV automobilių rinka antrąjį 2025 m. ketvirtį fiksavo reikšmingą naujų automobilių pardavimų augimą. Tačiau, pasak analitikų, artėjantys tarifai importui gali greitai pakeisti padėtį tiek vartotojams, tiek gamintojams. Kas laukia toliau?
2025 m. II ketv.: JAV automobilių pardavimai atsigavo
Remiantis „Reuters“ duomenimis, tokie gamintojai kaip „General Motors“, „Toyota“ ir „Honda“ pranešė apie reikšmingą pardavimų šuolį. Tam įtakos turėjo tiek atsistatantys tiekimo grandinių srautai, tiek nuolaidų akcijos bei išaugęs vartotojų pasitikėjimas.
- „General Motors“ pardavimai išaugo 0,6 %
- „Honda“ užfiksavo net 11 % augimą
- „Toyota“ hibridai populiarėja ir mažina priklausomybę nuo EV
Didelę dalį augimo sudarė pardavimai automobilių nuomos ir įmonių parkams – tai padėjo išlaikyti aukštą tempą rinkoje.
Tarifų grėsmė gali apversti situaciją
Nepaisant teigiamų rezultatų, JAV automobilių sektoriuje tvyro nerimas. Bideno administracija svarsto įvesti papildomus tarifus kiniškiems elektromobiliams ir komponentams. Ši taisyklė galioja JAV. Lietuvos teisės aktai gali skirtis.
Galimos pasekmės:
- Automobilių gamybos sąnaudų augimas
- Aukštesnės galutinės kainos pirkėjams
- Lėtesnė elektromobilių plėtra dėl didesnių kainų
„Jeigu tarifai įsigalios, automobilių kainos kils ne tik EV segmentui, bet ir benzininiams modeliams“, – teigia „Reuters“ cituojamas analitikas.
Hibridai – augimo lyderiai tarp nerimo dėl EV
Vienas iš ryškiausių II ketvirčio pokyčių – hibridinių modelių populiarumas. „Toyota“ stiprina savo pozicijas su šiais automobiliais, o ekspertai teigia, kad tai taps alternatyva brangstantiems elektromobiliams.
„Pirkėjai vis dažniau renkasi hibridus – tai saugus tarpinis variantas tarp tradicinių degalų ir EV“, – komentuoja „Toyota“ atstovas.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Nors tarifų konfliktas vyksta JAV, poveikis gali pasiekti ir Europą bei Lietuvą. Brangesni komponentai ar automobilių kainos gali paveikti importuotojus, o konkurencija tarp kiniškų ir europinių EV sustiprėti.
Jeigu Kinijos elektromobilių gamintojai praras JAV rinką, jie gali agresyviau žengti į Europą, didindami pasiūlą ir kainų spaudimą Lietuvoje.
Išvada: laikinas augimas prieš kainų šuolį?
JAV automobilių sektorius trumpam atsigavo, tačiau artėjančios prekybos kliūtys gali sustabdyti šį pagreitį. Hibridiniai modeliai laimi laiko, o rinka laukia sprendimų, kurie gali iš esmės pakeisti visą automobilių kraštovaizdį.
Kaip manote jūs – ar tai laikina situacija, ar struktūriniai pokyčiai? Pasidalinkite nuomone komentaruose!