Naujasis Lenkijos prezidentas Karolis Nawrockis persėda iš ekonominės klasės automobilio į prabangią, šarvuotą limuziną Mercedes S 600 Guard. Tačiau prieš tai jo automobilių pasirinkimai sukėlė ne vieną klausimą.
Šiame straipsnyje apžvelgsime, kokiais automobiliais naudojosi prezidentas, kokie kilo skandalai bei kuo išsiskiria jo naujasis automobilis pagal saugumo standartus.
Skandalai dėl tarnybinių automobilių kampanijos metu
Karolio Nawrockio prezidentinė kampanija prasidėjo su automobilių skandalu. Jis pasirodė verslo susitikime Varšuvoje važiuodamas tarnybiniu IPN (Lenkijos Atminties Institutas) automobiliu – „Škoda Superb“, nors renginys nesusijęs su jo tuo metu einamomis pareigomis.
2024 metų lapkritį dar viena IPN transporto priemonė jį nuvežė į interviu „Telewizja Republika“, kuris buvo skirtas tik jo kandidatūrai į prezidentus. Tokie veiksmai išprovokavo kaltinimus dėl viešųjų išteklių naudojimo asmeninėms politinėms reikmėms.
Asmeninio automobilio painiava
Po kilusios kritikos, Nawrockis atvyko į renginį vairuodamas raudoną „Renault Twingo“, teigdamas, kad tai – jo privatus automobilis. Tačiau turto deklaracijoje iš 2021 metų nurodytas visai kitas modelis – „Opel Insignia“, pagamintas 2011-aisiais. Kyla klausimas, ar Twingo iš tiesų buvo jo nuosavybė, ar tik įvaizdžio sprendimas kampanijai.
Šarvuota prezidento limuzino galia
Tapęs prezidentu, Nawrockis pradeda naudotis „Mercedes S 600 Guard“ – šarvuota limuzino versija, sukurta pagal ankstesnės kartos W222 platformą. Tai tas pats automobilis, kuriuo naudojosi buvęs prezidentas Andrzejus Duda, kai 2021 m. atsisakė BMW 7 serijos „High Security“ modelio.
Limuziną varo V12 benzininis variklis, kurio galia siekia 530 AG, o sukimo momentas – net 830 Nm. Galia perduodama per 7 laipsnių automatinę pavarų dėžę, o maksimalus greitis ribojamas iki 210 km/h dėl didelio automobilio svorio.
Balistinė ir sprogimų apsauga
Mercedes S 600 Guard yra pirmasis civilinis automobilis pasaulyje, gavęs VR10 lygio balistinės apsaugos sertifikatą. Tai reiškia, kad jis atsparus automatinių ginklų šūviams ir netgi sprogmenims, esantiems tiek šalia, tiek po automobiliu.
Langai gaminami iš daugiasluoksnio stiklo, padengti polikarbonatu iš vidaus, kad atlaikytų skeveldras. Standartinėje įrangoje – „Michelin PAX“ tipo padangos su run-flat funkcija, leidžiančia nuvažiuoti iki 30 km po pradurimo.
Saugumo kaina ir viešasis įvaizdis
Nors šarvuotas limuzinas suteikia maksimalų saugumą, viešumoje kyla klausimas – kaip atrodo perėjimas nuo naudoto „Opel“ ar „Renault“ prie kelių šimtų tūkstančių eurų vertės limuzino?
Politologė Marta Kowalska pažymi: „Ne pats automobilis svarbiausias, o pasakojimas apie jį. Skandalai dėl tarnybinių automobilių pakenkė pasitikėjimui dar kampanijos metu.“
Išvada
Karolio Nawrockio automobilių kelias – nuo 10 metų senumo „Insignia“ iki moderniausio šarvuoto „Mercedes“ – atspindi ne tik pareigų pokytį, bet ir augančią atsakomybę. Tačiau visuomenė vis dar laukia skaidrumo ir aiškumo.
Kaip manote jūs? Ar prezidento automobilis svarbus jo įvaizdžiui? Pasidalinkite nuomone komentaruose!