Nors visame pasaulyje intensyviai plėtojamos elektrinio transporto iniciatyvos, Lietuvos vairuotojai vis dažniau atsigręžia į hibridinius automobilius. Straipsnyje nagrinėjame, kodėl hibridai Lietuvoje populiarėja greičiau nei elektromobiliai, ir kokios tendencijos formuoja tiek naujų, tiek naudotų automobilių rinką.
Hibridinių automobilių registracija šoktelėjo 66,5 %
Per pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje buvo užregistruota daugiau nei 3,1 tūkst. hibridinių automobilių – tai net 66,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šiuo metu jie sudaro apie 32 proc. visų naujų automobilių registracijų. Tai rodo aiškią vartotojų tendenciją rinktis hibridus kaip tarpinį sprendimą tarp įprastų ir elektrinių automobilių.
Kodėl vairuotojai renkasi įkraunamus hibridus?
Pasak „Møller Mobility Group“ Baltijos regiono vadovės Izīdos Gerkenos, į tinklą įkraunami hibridai (PHEV) siūlo itin praktišką sprendimą: „Tokie automobiliai mieste leidžia važiuoti vien elektra, o ilgesnėse kelionėse pereiti į vidaus degimo variklio režimą. Tai itin svarbu šalyse, kur elektromobilių įkrovimo infrastruktūra dar nėra pakankamai išvystyta, kaip Lietuvoje ar Latvijoje.“
Didesnis nuvažiuojamas atstumas ir lankstumas
Modernūs įkraunami hibridai gali pasigirti didesniu efektyvumu ir nuvažiuojamu atstumu nei senesni modeliai. Kai kurie „Volkswagen“ modeliai vienu įkrovimu gali nuvažiuoti net iki 900 km – apie 100 km elektra ir dar 800 km naudojant benziną. Tai leidžia vairuotojams drąsiau planuoti ilgesnes keliones už miesto ribų.
Finansiniai privalumai ir PVM susigrąžinimas
Įkraunami hibridai kainuoja mažiau nei elektromobiliai, todėl tampa prieinamesni. Be to, Lietuvoje įmonės gali susigrąžinti PVM už elektrinius ar hibridinius automobilius, kurių vertė neviršija 50 000 eurų. Šios lengvatos skatina tvarių transporto priemonių įsigijimą.
Naudotų automobilių rinka taip pat auga
Pasak I. Gerkenos, 2024 m. naudotų automobilių pasiūla Europoje padidėjo 5 %, o paklausa – net 17 %. Pirkėjai daugiausia domisi iki 8 metų senumo automobiliais. Lietuvoje taip pat auga naudotų elektromobilių rinka – vien pernai jų registruota daugiau kaip 3,6 tūkst., t. y. 30 % daugiau nei 2023 m. Šių metų pradžioje registracijų skaičius augo dar 25 %.
Stabilizuojasi naudotų automobilių kainos
Nors kainos išlieka aukštesnės nei iki pandemijos, jos pamažu grįžta į normalesnį lygį. „FleetEurope“ duomenimis, 2025 m. pradžioje didmeninės naudotų automobilių kainos vis dar buvo 14 % didesnės nei prieš pandemiją, tačiau palyginti su 2024 m. gruodžiu – sumažėjo 1,5 %.
Ateities kryptis – tvarūs sprendimai
Automobilių rinka Lietuvoje vystosi dviem kryptimis: vieni pirkėjai renkasi naujus, inovatyvius modelius su garantijomis, kiti – naudotus, dėl mažesnės kainos. Tačiau abiejose rinkose vis didesnę dalį užims hibridiniai ir elektriniai automobiliai, atitinkantys tvarumo bei emisijų mažinimo tikslus.
Ar ir jūs galvojate apie hibridą? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!