„Hyundai“ pristatė pirmąjį „Theta“ variklį 2004 m. „Sonatoje“ ir pradėjo naują Korėjos gamintojo erą. Visiškai aliumininis variklis, kurį buvo galima įsigyti 2,0 ir 2,4 l versijų, žadėjo didesnes eksploatacines savybes ir mažesnį degalų suvartojimą. 2009 m. „Hyundai“ pristatė atnaujintą „Theta II“ variklį, kuris tapo vienu iš plačiausiai naudojamų šios markės jėgainių 2010-aisiais.
Vis dėlto, nepaisant „Hyundai“ teiginių apie „neprilygstamą kokybę“, „Theta II“ variklis vėliau atsidūrė didelių atšaukimų ir teisinių ieškinių dėl plačiai paplitusių variklio gedimų centre. Tiek „Hyundai“, tiek jos seserinė markė „Kia“ šiuo varikliu aprūpino populiarius modelius, tokius kaip „Sonata“, „Santa Fe“, „Tucson“, „Forte“, „Optima“, „Sorento“ ir „Sportage“. Pirkėjai gali patikrinti oficialias „Hyundai“ ir „Kia“ interneto svetaines arba ieškoti informacijos apie atšaukimus Europos automobilių saugos duomenų bazėje. Štai ką savininkai ir potencialūs pirkėjai turi žinoti apie garsiausias šių variklių problemas.
Degalinis gedimas dėl gamybos defektų
Viena rimčiausių „Theta II“ variklio problemų – staigus variklio gedimas. 2015 m. atšaukus variklius paaiškėjo, kad kai kurių „Hyundai“ gamykloje Alabamoje pagamintų variklių viduje gamybos metu liko metalinių nuolaužų. Šios nuolaužos galėjo užkimšti alyvos kanalus ties alkūniniu velenu, neleisdamos tinkamai sutepti švaistiklių guolių. Nesant pakankamo tepimo, varikliui gresia rimti pažeidimai arba visiškas užgesimas.
„Hyundai“ 2017 m. išplėtė atšaukimą ir įtraukė daugiau modelio metų, taip pat buvo paveikta ir „Kia“. Įspėjamieji šios problemos požymiai – stuksenimo garsai, variklio patikros lemputė ir įspėjimai apie alyvos slėgį. Dėl visiško guolių gedimo variklis gali užstrigti važiuojant ir kelti pavojų saugumui. Vėliau „Hyundai“ ir „Kia“ įdiegė stuksenimo jutiklio aptikimo sistemą, kuri padeda išvengti katastrofiško gedimo paveiktose transporto priemonėse.
Akmens anglies sankaupos ant įsiurbimo vožtuvų
Kita dažnai pasitaikanti problema – anglies sankaupos ant įsiurbimo vožtuvų dėl naudojamos tiesioginio benzino įpurškimo (GDI) technologijos. Nors GDI pagerina degalų naudojimo efektyvumą ir sumažina CO₂ emisiją, dėl jos degalai neišvalo įsiurbimo vožtuvų. Ilgainiui dėl to susidaro anglies nuosėdų, kurios gali sumažinti variklio našumą ir kurias reikia periodiškai valyti atliekant techninę priežiūrą.
Didelis alyvos suvartojimas
Taip pat buvo pranešta apie pernelyg didelį alyvos suvartojimą įvairiuose „Theta II“ įrengtuose modeliuose. Pavyzdžiui, 2011-2013 m. ir 2015 m. „Hyundai Sonata“ dažnai minimi automobilių skundų forumuose dėl šios problemos. Dėl mažo alyvos kiekio sumažėja tepimo kiekis, todėl padidėja variklio nusidėvėjimas ir galimi pažeidimai. 2020 m. „Hyundai“ ir „Kia“ išleido techninio aptarnavimo biuletenį, kuriame pripažįstama, kad keliuose 2011-2022 m. modeliuose naudojama per daug alyvos. Ši problema gali sukelti nuosėdų susidarymą, nenormalų nusidėvėjimą ir papildomą anglies sankaupų kaupimąsi.
Nors „Hyundai“ ir „Kia“ nuo 2000-ųjų pradžios gerokai patobulino inžineriją, „Theta II“ variklio palikimas tebėra didelė dėmė. Jei ketinate įsigyti naudotą „Hyundai“ arba „Kia“ su „Theta“ varikliu, atidžiai patikrinkite jo atšaukimų istoriją ir techninės priežiūros įrašus. Periodinės variklio patikros, alyvos lygio tikrinimas ir įsiurbimo angų valymas gali padėti prailginti variklio tarnavimo laiką, tačiau rimtų problemų rizika išlieka.
Ar turite patirties su „Hyundai“ arba „Kia“ automobiliu, kuriame naudojamas „Theta“ variklis? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose arba prisijunkite prie pokalbio mūsų socialinės žiniasklaidos puslapiuose.