V12 varikliai ilgą laiką buvo prestižo, galios ir inžinerinio išskirtinumo simbolis. Nuo „Ferrari“ iki „Toyota“, šie varikliai pakeitė automobilių pramonę ir paliko neišdildomą pėdsaką automobilių kultūroje.
V12 pradžia: „Packard Twin Six“
1916 metais pristatytas „Packard Twin Six“ buvo vienas pirmųjų serijinių automobilių su V12 varikliu. Jis pasižymėjo išskirtiniu sklandumu ir galia, atverdamas kelią prabangiems automobiliams su 12 cilindrų motyvais.

„Ferrari 250 GTO“ – brangiausias pasaulio automobilis
Šis modelis laikomas tikru automobilių pasaulio šedevru. Tarp 1962 ir 1964 m. pagaminti tik 36 vienetai, o 3.0 l V12 variklis generavo apie 300 AG. Tai vienas geidžiamiausių kolekcionierių automobilių pasaulyje.

„Lamborghini Miura“ – pirmasis superautomobilis
1966 metais debiutavęs „Miura“ pakeitė žaidimo taisykles: variklis buvo sumontuotas skersai už vairuotojo – tai tapo etalonu visiems vėlesniems superautomobiliams. Jo V12 garsas – legendinis.

Britų atsakas: „Jaguar“ V12
Modeliai kaip E-Type S3 ar XJ12 įkūnijo britų eleganciją su galia. „Jaguar“ V12 varikliai pasižymėjo ypač sklandžiu veikimu ir buvo naudojami tiek sportiniuose, tiek prabangiuose sedanuose.

„Toyota Century“ – japoniškas išskirtinumas
Vienintelis Japonijoje gamintas automobilis su V12 – tai „Toyota Century“. Nuo 1997 iki 2017 m. šis modelis turėjo 5.0 l V12 variklį ir buvo skirtas tik Japonijos rinkai. Jis buvo naudojamas imperatoriškosiose bei vyriausybinėse reikmėse.

„Delage D12“ – modernus V12 hibridas
Prancūzų superautomobilis „Delage D12“ apjungia V12 atmosferinį variklį su elektromotoru, bendra galia – virš 1100 AG. Jis sukurtas kaip keliams tinkamas F1 pojūtį siūlantis hibridinis monstras.

Kodėl V12 iki šiol vertinamas?
- Išskirtinis garsas ir emocija
- Sklandus veikimas dėl cilindrų išdėstymo
- Inžinerinė tobulybė
- Kolekcinė vertė ir ilgalaikė investicija

V12 ateitis: nykstanti klasika?
Dėl griežtėjančių emisijų reikalavimų V12 varikliai tampa vis retesni. Tačiau jie vis dar naudojami „Ferrari 812 Superfast“, „Aston Martin Valkyrie“ ir kituose elitiniuose modeliuose. Greičiausiai ateityje V12 liks tik itin riboto leidimo ir kolekciniuose automobiliuose.

Išvada
Nuo lenktynių trasų iki vyriausybinių limuzinų – V12 varikliai pakeitė tai, kaip suvokiame galią ir prabangą automobiliuose. Tai – ne tik technika, bet ir emocija, kuriai verta skirti vietos istorijoje.
Ar esi matęs ar vairavęs automobilį su V12? Pasidalink savo įspūdžiais komentaruose!