Viena įspūdingiausių Dakaro ralio akimirkų įvyko 1988 metų sausio 9 dieną, kai olandų sunkvežimių lenktynininkas Jan de Rooy savo DAF TurboTwin sunkvežimiu lenkė lengvuosius automobilius su tokia jėga, kad iki šiol tai laikoma istoriniu momentu. Šiame straipsnyje apžvelgiame, kodėl šis lenkimas tapo legenda – ir kodėl jis svarbus net šiandien.
1980-ųjų Dakaro ralis: žiaurus, nenuspėjamas ir žavingas
Tuometinis Dakaro ralis vyko Afrikoje ir buvo itin ekstremalus. Trasos drieksdavosi per dykumas, kalnus ir akmenuotas vietoves, o dalyviai turėdavo įveikti tūkstančius kilometrų be tikslių žemėlapių ar šiuolaikinių navigacijos sistemų. Sunkvežimiai tuomet ne tik dalyvavo kartu su automobiliais ir motociklais, bet ir kartais juos lenkdavo.
Vienas ryškiausių sunkvežimių kategorijos dalyvių buvo Jan de Rooy – drąsus, inovatyvus ir itin greitas sportininkas iš Nyderlandų.
DAF TurboTwin: sunkvežimis, kuris keitė žaidimo taisykles
Jan de Rooy 1988 metų ralyje startavo su neįprastu sunkvežimiu – „DAF TurboTwin“, kuris pasižymėjo:
- Dviem turbokompresoriniais varikliais, bendrai generuojančiais virš 1200 AG
- Visų varančiųjų ratų pavara ir pažangia pakaba
- Aerodinaminėmis savybėmis, neįprastomis tokio dydžio transportui
Šis sunkvežimis buvo ne tik galingas – jis buvo sukurtas nugalėti.
Lenkimas, tapęs legenda
Sausio 9 d. etapo pradžioje Jan de Rooy startavo už kelių lengvųjų automobilių. Vos tik startas buvo duotas, jo sunkvežimis su milžiniška jėga išsiveržė į priekį ir per kelias sekundes aplenkė net kelis varžovus.
„Tas sunkvežimis turėjo tiek sukimo momento, kad jautėsi kaip raketa,“ – vėliau prisiminė vienas dalyvis. „Mes tiesiog likome stovėti vietoje.“
Kodėl šis momentas išliko atmintyje?
Šis lenkimas buvo įsimintinas dėl kelių priežasčių:
- Jis paneigė mitą, kad sunkvežimiai lėti ir gremėzdiški.
- Jis parodė, kaip technologijos gali keisti autosportą.
- Jis įkūnijo Dakaro esmę – galia, rizika ir netikėtumas.
Vaizdo įrašas iki šiol žavi autosporto gerbėjus visame pasaulyje.
Tragedija ir pasekmės
Deja, nors komanda demonstravo puikius rezultatus, 1988 metų ralis baigėsi tragiškai – kitas DAF komandos sunkvežimis pateko į avariją, kurios metu žuvo šturmanas. Dėl šios nelaimės Jan de Rooy pasitraukė iš ralio.
Ši taisyklė galioja tarptautiniuose ralių renginiuose. Lietuvos sporto taisyklės gali skirtis.
Jan de Rooy palikimas
Šiandien Jan de Rooy laikomas sunkvežimių ralio legenda. Jo darbą tęsia sūnus Gerard de Rooy, kuris taip pat laimėjo Dakarą sunkvežimių klasėje. DAF TurboTwin iki šiol minima tarp įspūdingiausių visų laikų lenktyninių sunkvežimių.
Pamatyk šį istorinį momentą
Išvada
Jan de Rooy 1988 metų Dakaro ralio lenkimas – daugiau nei tiesiog įspūdingas manevras. Tai simbolis, ką gali pasiekti žmogaus ryžtas, technika ir drąsa. Praėjo daugiau nei 35 metai, tačiau šis vaizdas vis dar kelia susižavėjimą.
O kaip tau? Ar esi matęs ką nors panašaus? Pasidalink nuomone komentaruose!