BMW jau seniai pripažintas už savo įsipareigojimą gaminti sklandžius ir galingus eilinio šešių cilindrų variklius. Du geriausiai žinomi šešių cilindrų varikliai yra senesnis M54 ir modernesnis B58. Tačiau kalbant apie ilgalaikę eksploataciją ir patikimumą, kuris variklis iš tiesų išsiskiria?
M54: legendinis darbinis arklys
M54 variklis, naudotas 2000-2006 m. BMW automobiliuose, garsėja natūraliai įsiurbiama konstrukcija, mechaniniu paprastumu ir įspūdingu tarnavimo laiku. Jis buvo montuojamas į tokius modelius kaip E46 3 serijos ir E39 5 serijos, todėl greitai pelnė entuziastų reputaciją, nes yra patikimas, lengvai aptarnaujamas ir stebėtinai patogus modifikuoti.
Pagrindiniai M54 variklio privalumai
- Nėra turbokompresoriaus = mažiau komponentų, kurie gali sugesti
- Paprastai paprasta techninė priežiūra „pasidaryk pats“ savininkams
- Mažiau elektronikos = laikui bėgant mažiau gedimų
Vis dėlto jis nėra tobulas. Dažniausiai pasitaikančios problemos yra šios:
- Aušinimo sistemos gedimai (išsiplėtimo bakelio įtrūkimai, vandens siurblio nuotėkis)
- Alyvos nuotėkis iš vožtuvų dangčio tarpinės ir alyvos filtro korpuso tarpinės
- VANOS elektromagneto susidėvėjimas laikui bėgant
B58: BMW modernus eilinis 6 cilindrų variklio stebuklas
2015 m. pristatytas B58 variklis su turbokompresoriumi varo modelius nuo 3 serijos G20 iki „Toyota Supra“. Nepaisant to, kad jis yra sudėtingesnis, jis užsitarnavo gerą reputaciją dėl ilgalaikio patvarumo. Skirtingai nei jo pirmtakas N54, B58 nepatyrė plačiai paplitusių gedimų.
Kuo B58 yra patikimas?
- Uždara bloko konstrukcija, užtikrinanti didesnį tvirtumą
- Integruotas vandeniu aušinamas išmetimo kolektorius, mažinantis šiluminę įtampą
- Pagerintos aušinimo ir tepimo sistemos
Tačiau B58 varikliai pranešė, kad:
- Aušinimo skysčio netekimas dėl rezervuaro įtrūkimų
- Perkaitimas, dėl kurio atsirado vožtuvų dangčio tarpinės nesandarumas
- Sudėtingos VANOS problemos, kurias sunkiau diagnozuoti nei M54
Verdiktas: Kurį variklį turėtumėte pasirinkti?
Jei svarstote apie naudotą BMW Lietuvoje ar kitur Europoje, tiek M54, tiek B58 yra puikūs pasirinkimai, priklausomai nuo jūsų poreikių. M54 yra paprastesnis, lengviau prižiūrimas ir pigiau remontuojamas – idealiai tinka taupiems pirkėjams. Kita vertus, B58 pasižymi didesne galia, geresniu efektyvumu ir modernia technika – tačiau sudėtingumo ir remonto išlaidų sąskaita.
Antra, tinkamai prižiūrimi abu varikliai yra patikimi. Pasirinkimas priklauso nuo jūsų biudžeto, techninio komforto ir nuo to, ar vertinate analoginį paprastumą, ar modernų veikimą.
Ar esate turėję kurį nors iš šių variklių? Pasidalykite savo patirtimi ir techninės priežiūros patarimais su kitais BMW entuziastais komentaruose!