Magistralės Vilnius–Utena (A14) rekonstrukcija sparčiai juda į priekį – darbai vyksta visuose penkiuose ruožuose. Pasak „Via Lietuva“, tai vienas svarbiausių šiuo metu vykdomų kelių infrastruktūros projektų šalyje.
Daroma pažanga visuose kelio ruožuose
Šiuo metu rekonstruojami 42,8 km kelio ruožai nuo 21 iki 64 kilometro. Daug kur jau baigtas ardyti senasis betoninių plokščių dangos paviršius, įrengtos žemės sankasos, šalčiui atsparus sluoksnis, skaldos pagrindas ir vandens pralaidos. Kai kur jau paklotas asfaltbetonio pagrindo sluoksnis, o artimiausiomis savaitėmis bus klojamas apatinis asfalto sluoksnis.
Iš betono plokščių – į modernų asfaltuotą kelią
A14 kelias, nutiestas 1979–1985 m., buvo vienintelis Lietuvoje su betoninių plokščių danga. Dėl blogos būklės jis ilgą laiką buvo vadinamas prasčiausiu keliu šalyje. Rekonstrukcija siekia ne tik atnaujinti dangą, bet ir sukurti modernią, patogią ir saugią infrastruktūrą visiems eismo dalyviams.
Saugumas ir gamtos apsauga – prioritetas
Rekonstrukcijos metu įrengiami ir svarbūs saugumo bei aplinkos apsaugos sprendimai:
- 5 požeminės perėjos laukiniams gyvūnams
- 90 km apsauginės tinklo tvoros nuo žvėrių
- 95,91 km metalinių atitvarų
- 1,6 km triukšmo užtvarų
„Žingsnis po žingsnio artėjame prie tikslo sukurti modernų, saugų ir patogų kelią tiek gyventojams, tiek verslui“, – pabrėžė AB „Via Lietuva“ vyriausioji projektų vadovė Anna Dembskienė.
Patogesnis viešasis transportas ir vairuotojų poilsis
Kelias taps patogesnis ir keliaujantiems viešuoju transportu, ir vairuotojams:
- 20 autobusų stotelių su laukimo paviljonais
- poilsio aikštelės keliautojams
- žiedinė sankryža kelio Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė sankirtoje
- kapitalinis Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai viaduko remontas
Modernus 2+1 eismo juostų sprendimas
Visa magistralė bus rekonstruota į 2+1 eismo juostų kelią – papildoma juosta lenkimui keisis kas 1,5–2,5 km. Toks sprendimas užtikrins didesnį saugumą ir sklandesnį eismą, neprireikiant viso kelio platinimo į keturias juostas.
Vertė, rangovai ir eismo reguliavimas
Darbus atlieka AB „HISK“ ir UAB „Fegda“, o jų bendra vertė – 98,8 mln. Eur (be PVM). Eismas rekonstruojamuose ruožuose vyksta viena juosta ir yra reguliuojamas šviesoforais. Darbų pabaiga – 2026 m.
Pabaiga
Magistralės Vilnius–Utena atnaujinimas žymi reikšmingą žingsnį Lietuvos kelių modernizavimo link. Atnaujintas kelias pagerins ne tik vairuotojų patirtį, bet ir prisidės prie eismo saugumo bei gamtos apsaugos.
Kaip jums atrodo šie pokyčiai? Pasidalinkite savo nuomone komentaruose!