Japonijos automobilių gamintoja Nissan paskelbė apie didelio masto pertvarką – per artimiausius trejus metus planuoja sumažinti išlaidas 2,6 mlrd. eurų, atleisti 10 tūkst. darbuotojų ir sumažinti gamybos apimtis 30 %.
Šie veiksmai turėtų padėti bendrovei grįžti į pelningumo kelią, tačiau analitikai perspėja – tai nebus lengva. Ką tai reiškia Lietuvos ir Europos vairuotojams?
Kodėl Nissan griebėsi tokių griežtų priemonių?
Remiantis „Reuters“ pranešimu, bendrovė jau kurį laiką kovoja su stagnuojančiais pardavimais pasaulyje, o konkurencija – ypač elektromobilių segmente – vis auga.
„Turime tapti mažesni, bet efektyvesni“, – pareiškė Nissan operacijų vadovas Ashwani Gupta. Įmonės tikslas – iki 2026 m. pasiekti 6 % pelno maržą ir 5 % rinkos dalį JAV.
Kaip tai paveiks Europą ir Lietuvą?
Nissan planuoja sumažinti siūlomų modelių skaičių 30 %, koncentruotis į pelningiausius produktus ir restruktūrizuoti gamyklas Europoje – ypač Jungtinėje Karalystėje ir Ispanijoje.
Lietuvos vairuotojai gali susidurti su siauresniu modelių pasirinkimu, ilgesniu pristatymo laiku ar kainų svyravimais. Be to, gali mažėti garantinio ir techninio aptarnavimo prieinamumas regionuose.
Elektromobilių strategija: mažiau kiekio, daugiau pelno
Nors Nissan buvo vienas pirmųjų elektromobilių pionierių (pvz., modelis Leaf), dabar bendrovė keičia kryptį – nebesieks agresyvaus EV augimo, o koncentruosis į pelningus modelius ir rinkas, kuriose tam palankios sąlygos.
„Svarbiausia ne kiekis, o pelnas“, – „Reuters“ citavo vieną iš Nissan vadovų.
Tai reiškia, kad Lietuvoje naujų elektromobilių iš Nissan gali pasirodyti mažiau arba vėliau nei kituose regionuose.
Darbo vietų mažinimas – neišvengiamas žingsnis
Šiuo metu Nissan pasaulyje turi per 130 tūkst. darbuotojų. Atsižvelgiant į perteklinę gamybą ir mažėjančius pelnus, 10 tūkst. atleidimų tapo būtinybe.
- 10 000 atleidžiamų darbuotojų visame pasaulyje
- Gamybos apimtis sumažės 3,4 mln. vienetų
- Mažinamos arba uždaromos gamyklos su mažu apkrovimu
Ankstesni atleidimai jau įvyko Azijoje ir Lotynų Amerikoje, dabar tendencija persikelia į Europą ir Šiaurės Ameriką.
Ar šis planas gali veikti?
Analitikai vertina atsargiai. Tokijo automobilių pramonės ekspertas Hiroshi Iida sako: „Nissan daugelį metų reagavo vėlai. Klausimas – ar dabar užteks ryžto pokyčiams įgyvendinti?“
Svarbiausias iššūkis – ne sumažinti kaštus, o iš naujo įkvėpti prekės ženklui gyvybės, valdyti platinimo tinklus ir sustiprinti klientų pasitikėjimą.
Lietuvoje galime matyti mažiau vietinių atstovybių ar lėtesnį reagavimą į garantinius aptarnavimus, ypač mažiau populiariems modeliams.
Ką tai reiškia Lietuvos vairuotojams?
Globalios permainos neišvengiamai palies ir mūsų šalį. Nors naujų modelių gali būti mažiau, bendrovės koncentracija į pagrindines stiprybes gali pagerinti aptarnavimo kokybę ir užtikrinti geresnę dalių tiekimo grandinę.
Vairuotojams patariama sekti naujienas iš vietinių atstovų ir pasidomėti servisų galimybėmis šiuo pereinamuoju laikotarpiu.
Ar jau pastebėjote pokyčius Nissan servise ar pasiūloje Lietuvoje? Pasidalinkite komentaruose!