Prabangių automobilių gamintoja „Porsche“ prognozuoja net 351 mln. eurų nuostolius, patirtus dėl muitų balandžio ir gegužės mėnesiais. Didėjant pasaulinei prekybinei įtampai, šis „Volkswagen“ grupei priklausantis prekių ženklas susiduria su rimtais finansiniais iššūkiais, kurie gali turėti įtakos kainoms, gamybos strategijoms ir vartotojų elgsenai – taip pat ir Lietuvoje.
Kodėl „Porsche“ patiria tokį didelį tarifų poveikį?
Prognozuojami 351 mln. € nuostoliai atsirado dėl padidėjusių muitų, taikomų automobiliams, eksportuojamiems iš Europos į Kiniją. Pasak „Porsche“ atstovo, tarifai kilo po naujų Pekino politikos sprendimų, atsakant į ES prekybos tyrimus. Kadangi Kinija yra viena iš pagrindinių „Porsche“ rinkų, tai tapo rimtu smūgiu gamintojui.
Kinijos muitai – auganti grėsmė Vokietijos gamintojams
Ši situacija nėra išskirtinė tik „Porsche“. Kiti Vokietijos gamintojai, tokie kaip „Mercedes-Benz“ ir BMW, taip pat ruošiasi panašiems iššūkiams. Tačiau „Porsche“ ypač jautriai sureagavo dėl didelės prabangių modelių paklausos Kinijoje, kuri dabar apmokestinama didesniais tarifais.
- Kinija sudaro beveik trečdalį visų „Porsche“ pardavimų pasaulyje.
- Naujieji muitai siekia nuo 15 % iki 25 %, priklausomai nuo modelio.
- Ypač paveikti gali būti elektriniai modeliai.
Ar tai turės įtakos kainoms Lietuvoje?
Nors tarifai taikomi eksportui į Kiniją, globalios gamybos ir tiekimo grandinės pokyčiai gali netiesiogiai paveikti ir Europos rinkas – įskaitant Lietuvą. Jei „Porsche“ koreguos kainodarą arba perskirstys gamybą siekdama kompensuoti nuostolius, tai gali atsiliepti ir mūsų šalies pirkėjams.
Kaip „Porsche“ planuoja sušvelninti finansinį smūgį?
Gamintojas nurodo, kad iš pradžių neplanuoja visų nuostolių perkelti pirkėjams. Užuot kėlusi kainas, „Porsche“ svarsto įvairias išlaidų mažinimo strategijas: gamybos vietų peržiūrą, derybas su tiekėjais ir investicijas į elektrifikaciją, siekiant pasinaudoti subsidijomis bei išvengti būsimų barjerų.
Ekspertų nuomonė apie ilgalaikes pasekmes
Vokietijos automobilių rinkos analitikas dr. Michaelis Krausas teigia: „Tokie prekių ženklai kaip „Porsche“ gali atlaikyti tik trumpalaikius smūgius. Jei prekybos karai tęsis, gamyba ir modelių portfeliai bus keičiami iš esmės.“
Tai reiškia, kad ateityje vis daugiau modelių gali būti pritaikyta konkrečioms rinkoms, o gamybos pajėgumai perkeliami arčiau pirkėjų – pavyzdžiui, Azijoje.
Įtempti ES ir Kinijos prekybiniai santykiai
Platesniame kontekste, ES ir Kinijos santykiai tampa vis įtemptesni – abipusiai kaltinimai dėl nesąžiningos konkurencijos ir protekcionizmo. Tokie ginčai gali paveikti ne tik gamintojus, bet ir tiekėjus bei pardavėjus. Lietuvos automobilių sektoriaus dalyviai turėtų sekti šiuos pokyčius atidžiai.
Ką tai reiškia „Porsche“ klientams?
Esamiems „Porsche“ savininkams Lietuvoje artimiausiu metu didelių pokyčių tikėtis nereikėtų. Tačiau planuojantys įsigyti naują automobilį – ypač populiarius modelius arba elektrines versijas – gali susidurti su ilgesniu pristatymo laikotarpiu ar kainų pokyčiais.
„Tai klasikinis pavyzdys, kaip geopolitiniai ginčai persikelia į automobilių salonus“, – sako automobilių rinkos ekspertė Lina Petrauskaitė. „Net prabangos segmentas nėra apsaugotas nuo pasaulinių sukrėtimų.“
Išvada
Prognozuojami „Porsche“ 351 mln. € nuostoliai – tai dar vienas ženklas, kad tarptautinės politikos sprendimai daro tiesioginę įtaką automobilių rinkai. Ar tai virs didesnėmis kainomis, gamybos pokyčiais ar pristatymo vėlavimais – paaiškės netrukus.
Ar jau pastebėjote pokyčius planuodami prabangaus automobilio įsigijimą? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!