Porsche ryžtingas įsipareigojimas elektrifikacijai tapo rimtu iššūkiu. Smunkantys pardavimai, ypač Kinijoje, ir nepasiteisinusios elektromobilių viltys verčia gamintoją pergalvoti savo strategiją. Kas nutiko ir kas laukia toliau?
Smukę pardavimai atskleidė strategijos klaidas
2025 m. pirmąjį ketvirtį Porsche paskelbė apie 8 % pasaulinį pardavimų smukimą. Labiausiai išsiskiria Kinija su 42 % nuosmukiu ir Vokietija – 34 %. Nors Šiaurės Amerikoje fiksuotas augimas, šie praradimai rodo globalios strategijos disbalansą.
80 % elektromobilių tikslas: per drąsu, per greitai?
Analitikas Fabio Hölscher iš „Warburg Research“ leidiniui „Automotive News“ teigė, kad Porsche tikslas iki 2030 m. pasiekti 80 % visiškai elektrinių automobilių dalį yra pernelyg ambicingas. Lėtėjanti elektromobilių (BEV) paklausa verčia gamintoją stabdyti gamybą, atidėti modelių pristatymus ir tęsti vidaus degimo variklių kūrimą.
Jo teigimu, BMW lankstesnė strategija – daugiau hibridų ir bendrų platformų – šiuo metu veikia geriau.
Elektriniai flagmanai nepasiteisino
Anksčiau itin populiarus Taycan 2024 m. per tris ketvirčius neteko net 50 % pardavimų. Elektrinio Macan startą lydėjo programinės įrangos problemos, o 718 (Boxster/Cayman) elektrifikacija stringa dėl sudėtingo akumuliatorių išdėstymo.
Be to, greitas Porsche elektromobilių, ypač Taycan, vertės kritimas – tai netipiška prabangos prekei – kelia abejonių dėl šios klasės investicinio patrauklumo.
Kinijos rinka atskleidė silpnąsias vietas
Vietiniai Kinijos elektromobilių gamintojai siūlo žymiai pigesnius modelius, todėl Porsche neteko dalies rinkos. Prekės ženklo prestižas nebesuteikia tokio pranašumo, kai konkurentai siūlo panašų našumą už mažesnę kainą.
Vidaus degimo varikliai ir hibridai grįžta į dėmesio centrą
Spaudžiama iš visų pusių, Porsche svarsto peržiūrėti savo tikslą dėl 80 % elektromobilių iki 2030 m. Įmonė vėl skiria daugiau dėmesio vidaus degimo varikliams ir hibridams, kad geriau atlieptų klientų poreikius bei rinkos realijas.
Strateginis lankstumas ir naujas biudžeto peržiūros etapas tampa būtini išėjimo iš krizės elementai.
Finansiniai rodikliai kelia nerimą
2024 m. veiklos pelnas sumažėjo iki 5,6 mlrd. €, palyginti su 7,3 mlrd. € ankstesniais metais. Pardavimų pelningumas krito nuo 18,0 % iki 14,1 %, o 2025 m. prognozės siekia tik 10–12 %. Pasigirdo kalbos apie 8 000 darbo vietų mažinimą – vien vasarį dėl „elektromobilių diegimo delsos“ buvo atleista 1900 darbuotojų mokslinių tyrimų ir gamybos padaliniuose.
Analitikai ragina sustabdyti kai kurias vystymo programas, kad būtų mažinamos sąnaudos ir rizikos.
Lūžio taškas: kur link eina Porsche?
Elektrifikacijos strategija patiria rimtą spaudimą, o Porsche atsidūrė kryžkelėje. Kad išliktų konkurencinga ir pelninga, įmonei gali tekti atsisakyti per agresyvaus plano ir pereiti prie lankstesnio, rinkai pritaikyto modelio.
O ką manote jūs? Ar Porsche turėtų keisti kursą? Pasidalykite savo nuomone komentaruose!