Nors dyzeliniai varikliai pamažu nustoja būti gaminami, kai kurie agregatai dėl savo ilgaamžiškumo yra pelnę legendinio statusą. Šiame straipsnyje pristatome septynis dyzelinius variklius, kurie gali būti ilgaamžiai ir, tinkamai prižiūrint, jų niekada nereikės remontuoti.
1.6 HDi PSA/Ford – taupumo čempionas
Pasaulinių įmonių PSA ir „Ford“ sukurtas 1.6 HDi debiutavo 2002 m. ir tapo vienu plačiausiai naudojamų dyzelinių variklių Europoje. Montuojamas „Peugeot“, „Citroën“, „Ford“, „Mazda“, „Mini“ ir net „Volvo“ modeliuose, jis garsėja mažomis degalų sąnaudomis ir solidžiu patikimumu.
- Tvarumas: iki 600 000 km, jei atsargiai naudojamas
- Mažos techninės priežiūros ir atsarginių dalių sąnaudos
- Bendros problemos:
- Dažniausiai pasitaikančios problemos: DPF užsikimšimas ir paskirstymo grandinės nusidėvėjimas
„Volvo 2.4D/D5“ – penkių cilindrų legenda
Pradėtas gaminti 2001 m., „Volvo“ penkių cilindrų dyzelinis variklis iki 2014 m. varė beveik visus šios markės modelius. Daugelis pavyzdžių nuvažiavo daugiau kaip 500 000 km be variklio atnaujinimo, o tai įrodo jo nepaprastą patvarumą.
- Tvirtas blokas ir patikimi purkštukai
- Sklandus ir galingas veikimas
- Mažai problemų, išskyrus DPF filtrą važiuojant mieste
Mercedes 2.0 OM654 – šiuolaikinės inžinerijos tobulumas
2016 m. pradėtame gaminti OM654 automobilyje pažangus degalų naudojimo efektyvumas derinamas su įspūdingomis eksploatacinėmis savybėmis. Jo aliuminio konstrukcija sumažina svorį, o twin-scroll turbokompresorius ir 2700 barų įpurškikliai išvysto iki 265 AG.
- Degalų ekonomija: apie 4,5 l/100 km
- Atsitiktinės alkūninio veleno problemos (sprendžiamos atšaukimo metu)
- Didelės techninės priežiūros išlaidos – tai aukščiausios klasės variklis
VW 2.0 TDI EA288 / EA288 EVO – efektyvumas be dyzelinių vartų
Po išmetamųjų teršalų skandalo VW pristatė patobulintus 2.0 TDI variklius, kurie pasirodė esą patikimi ir ekonomiški. Šie varikliai, kuriuos galima įsigyti nuo 2012 m., plačiai naudojami visose VW, „Audi“, „Škoda“ ir SEAT markių transporto priemonėse.
- Trumpas tarnavimo laikas reguliariai keičiant alyvą
- Be manipuliacijų dėl „dyzelgeito“
- Problemos: vandens siurblio nuotėkis, DPF užsikimšimas
Kia/Hyundai 1.6 CRDi – tylusis darbininkas
Europoje suprojektuotas ir Slovakijoje gaminamas 1.6 CRDi užtikrina patikimą veikimą su minimaliomis problemomis. Prie ilgaamžiškumo prisideda grandine valdomas paskirstymo mechanizmas, „Bosch“ purkštukai ir dvigubos masės smagračio nebuvimas.
- Tikimas degalų naudojimas ir sklandus veikimas
- Retos turbinos problemos ankstyvuosiuose modeliuose (iki 2009 m.)
- Lengva priežiūra ir nebrangios dalys
Renault/Nissan 1.6 dCi – nepakankamai įvertintas ir stiprus
R9M variklis yra „Renault“ atsakymas į patikimą dyzelinį mobilumą. Jis naudojamas „Scénic“, „Qashqai“ ir kituose automobiliuose, pasižymi gera galia ir mažomis degalų sąnaudomis. Jam reikia rūpintis degalų kokybe ir trumpesniais tepalų keitimo intervalais.
- Common-rail sistema su pjezoinžektoriais
- Po 200 000 km gali prireikti dėmesio laikmačio grandinei
- Ekonomiškas važiuojant greitkeliais, mažiau tinkamas važinėti tik mieste
Fiat 1.9 JTD – nesunaikinamas italas
Šis variklis laužo stereotipus apie itališką patikimumą. Naudojamas „Alfa Romeo“ ir „Fiat“ modeliuose, dėl savo paprastos ir tvirtos konstrukcijos jis tapo mėgstamiausiu taksi vairuotojų varikliu. Neretai pasitaiko vienetų, nuvažiavusių 500 000 km ir turinčių originalių detalių.
- Tvirtas ir nereikalaujantis daug priežiūros
- DPF problemos tik naujesniuose modeliuose
- Lengvai prieinamos naudotos dalys
Kokia jūsų nuomonė? Ar esate vairavę kurį nors iš šių variklių? Pasidalykite savo patirtimi komentaruose!