Automobilių gamintojai visame pasaulyje 2025 m. nutraukia kelių modelių gamybą, nes pereina prie elektrifikacijos, reaguoja į griežtėjančius ES reglamentus ir prisitaiko prie kintančių vartotojų pageidavimų. Tačiau ką tai reiškia Lietuvos automobilių pirkėjams? Ar verta pirkti modelį, kurio gamyba palaipsniui nutraukiama?
Kokių automobilių gamyba bus nutraukta 2025 m.?
Remiantis tarptautiniais automobilių pramonės šaltiniais ir duomenimis iš tokių platformų kaip „CarEdge“, „Reddit“ ir „Motor1“, patvirtinta, kad šiais metais bus nutraukta šių modelių gamyba:
- „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio Quadrifoglio“ – gamyba nutraukta dėl perėjimo prie visiškai elektrinių automobilių
- „Audi A5 Coupe“ ir „Cabriolet“ – išlieka „Sportback“ versija
- „Chevrolet Camaro“ ir „Malibu“ – paskutiniai gamybos metai
- „Ford Focus“, „Escape“, „Edge“ – gamyba palaipsniui nutraukiama, pirmenybę teikiant elektromobiliams
- „Porsche 718 Boxster/Cayman“ – galutinės benzininės versijos baigsis iki 2025 m. spalio mėn.
- „Nissan“ GT-R – nebegaminama pagrindinėse rinkose, įskaitant Japoniją
- „Jaguar F-Type“, BMW X3M, „Kia Stinger“, „Lexus LS“, „Mazda2“, „Mazda MX‑30“
- „Volkswagen Passat Sedan“ – Variant (universalas) išlieka
Lietuvoje populiarūs nebegaminami modeliai: Ford Fiesta (galutiniai vienetai 2025 m.), Mazda MX-30 ir Hyundai i30 Fastback N.
Kodėl šie automobiliai palaipsniui nebegaminami?
Pagrindinės priežastys:
- Perėjimas prie elektrinių transporto priemonių – vidaus degimo varikliu varomi modeliai keičiami elektromobilių atitikmenimis
- Mažėjanti paklausa – sedanų ir sportinių automobilių parduodama mažiau nei visureigių
- Nauji ES reglamentai – GSR 2.0 ir „Euro 7“ standartai didina sąnaudas
- Pelno optimizavimas – automobilių gamintojai daugiausia dėmesio skiria didelės maržos arba elektromobilių modeliams
Daugeliu atvejų sprendimas yra strateginis, o ne susijęs su našumu ar patikimumu.
Ar verta pirkti nebegaminamą automobilį Lietuvoje?
Tai priklauso nuo jūsų prioritetų:
Kada tai gera mintis:
- Automobilis yra naujas ir gerai prižiūrimas
- Modelis yra retas ir gali įgyti kolekcinę vertę (pvz., F-Type, GT-R, Quadrifoglio)
- Gaunate nuolaidą galutiniam naujam vienetui arba mažai ridos naudotam vienetui
Kada vengti:
- Jums reikia ilgalaikio aptarnavimo ir garantuotų atsarginių dalių
- Automobilio gamyba nutraukta dėl prastų pardavimų ar techninių problemų (pvz., „Mazda MX-30“)
- Jūs vairuojate kasdien ir vertinate garantiją, mažas bendrąsias išlaidas ir palaikymą
Poveikis atsarginėms dalims ir aptarnavimui
Populiariems modeliams, tokiems kaip „Ford Focus“ ar „VW Passat“, dalys bus prieinamos dar bent 10–15 metų. Tačiau reti arba trumpai eksploatuojami modeliai (pvz., „Kia Stinger“, „Mirage“) gali susidurti su dalių trūkumu arba didėjančiomis priežiūros išlaidomis.
Be to, nebegaminami modeliai gali greičiau prarasti vertę ir ateityje juos gali būti sunkiau parduoti.
Patarimai Lietuvos pirkėjams
- Patikrinkite VIN kodą pagal „Euro 6“ / „Euro 7“ išmetamųjų teršalų klasifikaciją, kad išvengtumėte mokesčių
- Įsitikinkite, kad vietiniai aptarnavimo centrai vis dar palaiko diagnostiką ir programinės įrangos atnaujinimus
- Palyginkite draudimo kainas – retų modelių draudimas ar remontas gali kainuoti brangiau
- Istorijai ir specifikacijoms gauti naudokitės tokiomis platformomis kaip „Regitra“ ir „CarVertical“
Nišinė galimybė ar priežiūros rizika?
Nebegaminami modeliai gali būti puikus pirkinys automobilių entuziastams arba tiems, kurie ieško unikalių dizainų. Tačiau jie taip pat kelia riziką – ypač ilgalaikėje perspektyvoje. Prieš įsipareigodami, Lietuvos vairuotojai turėtų įvertinti modelio populiarumą, dalių prieinamumą ir vietines aptarnavimo galimybes.
Kokia jūsų nuomonė? Ar pirktumėte automobilį, kurio gamyba nutraukiama šiais metais? Pasidalinkite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.