Automobilių milžinė Tesla paskelbė atnaujinanti svarbių komponentų tiekimą iš Kinijos, kad galėtų pradėti masinę Cybercab autonominių taksi ir elektrinio sunkvežimio Semi gamybą Jungtinėse Valstijose. Šis sprendimas vėl iškėlė klausimą – ar Tesla tikrai pasiruošusi atsisakyti priklausomybės nuo Kinijos tiekimo grandinės?
Kodėl Tesla vėl renkasi Kiniją?
Remiantis gegužės 14 d. „Reuters“ pranešimu, Tesla atnaujins elektronikos, baterijų modulių ir važiuoklės dalių importą iš Kinijos, kad palaikytų naujų modelių gamybą JAV. Anksčiau šie tiekimai buvo pristabdyti dėl prekybinių įtampų ir siekio daugiau gaminti vietoje.
Tačiau realybė tokia – vėlavimai ir brangus vietinių dalių kūrimas privertė Tesla grįžti prie efektyvesnių tiekėjų Azijoje.
Kokios dalys bus gabenamos?
Pasak šaltinių, į JAV bus gabenamos šios pagrindinės sudedamosios dalys:
- Aukštos talpos baterijų moduliai
- Autonominiam vairavimui skirta elektronika (radarai, lidarai)
- Stiprios konstrukcijos važiuoklės dalys, ypač Semi sunkvežimiui
Visos dalys yra sertifikuotos Tesla tiekimo kokybės reikalavimams.
JAV politika ir galimos pasekmės
Šis žingsnis priimtas tuo metu, kai JAV svarsto padidinti muitus kiniškoms prekėms, įskaitant elektromobilių komponentus. Nors Tesla surenka automobilius JAV, priklausomybė nuo Kinijos gali tapti politiniu rizikos veiksniu.
„Tesla bando suderinti inovacijų tempą su geopolitine realybe. Kinija vis dar siūlo neprilygstamą gamybos efektyvumą“, – sako vienas Europos automobilių tiekimo grandinės ekspertas.
Cybercab ir Semi – Tesla sėkmės raktai?
Cybercab – tai savarankiškai važiuojantis taksi, kurį Tesla planuoja išleisti dar šiais metais. Tuo tarpu Semi sunkvežimis jau pristatytas ribotam klientų ratui, tačiau serijinė gamyba dar tik įsibėgėja.
Greita gamyba yra esminė – konkurentai, tokie kaip BYD, Rivian ar net tradiciniai sunkvežimių gamintojai, stovi nekantriai laukdami klaidų. Tesla tikisi, kad pasirinkdama patikrintus Kinijos tiekėjus, išvengs užlaikymų.
Kokia įtaka Lietuvai ir Europos Sąjungai?
Nors sprendimas atrodo lokalus JAV rinkai, jis gali turėti netiesioginės įtakos ir Lietuvai. Europos tiekėjai, konkuruojantys su Kinija, gali patirti papildomą spaudimą dėl kainos ar kokybės.
Be to, jei Cybercab ar Semi modeliai ateityje pasirodys ES rinkoje, gali kilti klausimų dėl atitikimo reikalavimams, dalių tiekimo ar remonto galimybių.
Ką tai rodo apie elektromobilių ateitį?
Tesla sprendimas dar kartą parodo, kad net technologijų gigantai negali atsiriboti nuo globalių tiekimo tinklų. Noras gaminti greitai ir efektyviai dažnai nugali politinius ar strateginius siekius.
Vartotojams tai reiškia greitesnį prieinamumą pažangiems modeliams. O politikos formuotojams – iššūkį ieškoti būdų, kaip užtikrinti gamybos nepriklausomybę ateityje.
Kaip jūs vertinate tokią priklausomybę nuo Kinijos dalių? Parašykite savo nuomonę komentaruose!