2025 m. I ketvirčio pasauliniai automobilių pardavimų duomenys rodo, kad tarp populiariausių pasaulio transporto priemonių įvyko didelių permainų. Ir vėl pirmauja „Toyota“, o 2024 m. pasaulio čempionė „Tesla“ nusileidžia nuo nugalėtojų pakylos.
Pirmas dešimtukas geriausiai parduodamų pasaulio automobilių 2025 m. I ketv.
Pagal duomenis, surinktus iš 162 šalių, 2025 m. pirmąjį ketvirtį pasaulinių pardavimų lyderiais tapo šie modeliai:
- „Toyota Corolla“ – 244 751 vnt. (-13,5 %)
- Toyota RAV4 – 242 190 vienetų (-0,6 %)
- „Ford F-Series“ – 225 501 vnt.
- „Tesla Model Y“ – 191 193 vienetai (-33,6 %)
- Honda CR-V – 180 452 vienetai (-0,3 %)
- „Chevrolet Silverado“ – 150 164 vnt.
- Hyundai Tucson – 148 511 vnt.
- „Tesla Model 3“ – 139 901 vnt. (+24,2 %)
- Toyota Hilux – 136 136 vnt. (+0,5 %)
- Toyota Camry – 136 233 vienetai (+0,5 %)
„Tesla“ netikėtas nuosmukis
„Model Y“ smukimas žymi reikšmingą „Tesla“ posūkį. Nors „Tesla Model 3“ pardavimai išaugo 24,2 %, prekės ženklo flagmanas visureigis prarado pagreitį pagrindinėse rinkose. Analitikai nurodo keletą veiksnių:
- Sustiprėjusi tradicinių automobilių gamintojų ir Kinijos prekės ženklų konkurencija
- suvokimo problemos, susijusios su Elono Musko viešuoju įvaizdžiu
- Klientų požiūris į atnaujintą „Model Y“ ir laukimas
Net ir pradėjus pardavinėti naują „Model Y“ versiją, balandžio mėn. pardavimai neatsigavo. Tesla rinkos dinamika rodo, kad prekės ženklo dominavimas nebėra garantuotas.
Variklio degimo varikliai vis dar valdo – hibridai pirmauja
Pagal elektromobilių keliamą triukšmą, visame pasaulyje geriausiai parduodami automobiliai dažniausiai yra vidaus degimo variklių (VDV) automobiliai. Hibridai įgauna vis didesnį pagreitį, o visiškai elektriniai automobiliai išlieka mažumoje.
Pavaros tipo dalis 50-yje populiariausių pasaulio automobilių (2025 m. I ketv.):
- Vidutinio degimo varikliai (benzinas/dyzelinas): didžioji dalis
- Hibridai: nuolat didėja
- Elektromobiliai: pamažu auga, tačiau juos riboja infrastruktūra
Ekspertai pažymi, kad greito ir plačiai paplitusio įkrovimo infrastruktūros trūkumas ir toliau riboja elektromobilių augimą – net ir išsivysčiusiose rinkose.
Ką tai reiškia Lietuvos vartotojams
Vairuotojams Lietuvoje šios pasaulinės tendencijos rodo, kad hibridiniai ir vidaus degimo modeliai, ypač „Toyota“, ‚Hyundai‘ ir „Ford“, išlieka aktualūs. Tesla pozicija gali turėti įtakos vietos kainodarai ir prieinamumui, nes paklausa krypsta link labiau pripažintų ar prieinamesnių markių.
Raugant elektromobilių infrastruktūrai Lietuvoje, vartotojų susidomėjimas elektriniais modeliais, tokiais kaip „Tesla Model 3“, gali išaugti – tačiau tik tuo atveju, jei vertė ir patogumas atitiks lūkesčius.
Kokia jūsų nuomonė? Pasidalykite savo mintimis komentaruose arba socialiniuose tinkluose.