Padangos yra viena svarbiausių bet kurios transporto priemonės sudedamųjų dalių, nes jos yra vienintelis automobilio ir kelio sąlyčio taškas. Tinkamas padangų veikimas užtikrina saugumą, degalų naudojimo efektyvumą ir sklandų valdymą. Tačiau net ir geriausios reputacijos padangų gamintojai kartais gamina nekokybiškas padangų partijas, dėl kurių gali kilti rimtas pavojus saugumui.
Aptikę padangų defektų, gamintojai atšaukia padangas, kad išvengtų nelaimingų atsitikimų ir užtikrintų klientų saugumą. Per daugelį metų buvo atšaukti keli didelio masto padangų atšaukimai, paveikę šimtus tūkstančių transporto priemonių. Pateikiame keturis didžiausius padangų atšaukimus naujausioje istorijoje.
„Toyo“ atšaukia „Open Country“ ir „Extensa“ padangas (2023 m. spalio mėn. – 14 194 vienetai)

2023 m. spalio mėn. dėl gamybos defekto „Toyo Tire“ atšaukė daugiau kaip 14 000 vienetų „Open Country“ ir „Extensa“ padangų modelių. Pasak Nacionalinės kelių eismo saugumo administracijos (NHTSA), šios padangos buvo pagamintos naudojant netinkamą formą, todėl atsirado netinkamų matmenų, kordo įtempimo problemų ir galimas protektoriaus atsiskyrimas. Tokie defektai gerokai padidino eismo įvykių riziką.
„Toyo Tires“ nedelsdama ėmėsi veiksmų ir nurodė pardavėjams bei platintojams sustabdyti prekybą paveiktais gaminiais. Įmonė klientams suteikė nemokamas pakaitines padangas, o atšaukimo programa tęsis iki 2024 m. vidurio. Atšaukiamos padangos buvo gaminamos „Toyo“ gamykloje Indžijoje (Serbija), o ne JAV gamykloje, todėl išryškėjo gamybos užsakomųjų paslaugų sunkumai.
„Continental“ dvigubas atšaukimas (2024 m. rugpjūtis – 147 030 vienetų)

2024 m. rugpjūtį „Continental Tire“ dėl skirtingų gamybos defektų paskelbė du atskirus beveik 150 000 padangų atšaukimus:
Nustatyta, kad 462 vienetų HDL2 DL+ padangų (11R24,5 dydžio) gumos mišinys buvo netinkamas, todėl padidėjo šoninės sienelės ir plieninio diržo atsiskyrimo rizika. Tokia problema gali sukelti staigų padangos sprogimą.
146 568 „ProContact GX AO“ padangos (255/35R19 96H XL dydžio) buvo atšauktos dėl konstrukcinio trūkumo, dėl kurio per daug išlinksta protektoriaus petys, o tai gali sukelti karštį ir protektoriaus atsiskyrimą.
Daugiausia „ProContact GX AO“ padangos buvo parduodamos kaip originali įranga „Audi A4“ ir A5 sedanams, tik 10 % padangų buvo galima įsigyti kaip pakaitines padangas. Continental“ reagavo siūlydama nemokamus pakaitalus ir pakeisdama paveiktų padangų modelių dizainą, kad būtų išvengta gedimų ateityje.
„Prinx Chengshan“ atšaukia „Prinx“ ir „Fortune“ padangas (2024 m. gruodžio mėn. – 541 632 vienetai)

2024 m. gruodžio mėn. bendrovė „Prinx Chengshan Tire North America“ atšaukė daugiau kaip 540 000 vienetų „Prinx HiCountry“ ir „Fortune Tormenta“ modelių padangų, kurios buvo paženklintos kaip žieminės padangos. Tačiau atlikus teisės aktais nustatytus bandymus paaiškėjo, kad šios padangos neatitiko Šiaurės Amerikos žiemos sukibimo su kelio danga standartų, todėl buvo nesaugios važiuoti apsnigtais keliais.
Nors šios padangos išlaikė Europos sukibimo su keliu bandymus, jos buvo pripažintos nesaugiomis važinėti žiemą JAV ir Kanadoje. Prinx Chengshan ir NHTSA įspėjo savininkus nenaudoti šių padangų šaltuoju metų laiku. Vėliau klientai buvo informuoti apie bendrovės taikomą žalos ištaisymo programą, pagal kurią padangos buvo keičiamos nemokamai.
„Tesla“ atšaukia „Cybertruck“, „Model 3“ ir „Model Y“ padangas (2024 m. gruodžio mėn. – 2 777 216 paveiktų padangų)

Skirtingai nuo tradicinių atšaukimų dėl padangų defektų, „Tesla“ 2024 m. gruodžio mėn. atšaukimas susijęs su programinės įrangos problemomis, kurios paveikė beveik 700 000 automobilių padangų slėgio stebėjimo sistemą (TPMS) ir turėjo įtakos daugiau kaip 2,7 mln. padangų. Susijusios transporto priemonės buvo šios:
- Model 3 (vidutinio dydžio sedanai)
- Y modelis (kompaktiški visureigiai)
- Cybertruck (visiškai elektriniai pikapai)
Problema kilo dėl programinės įrangos atnaujinimo, dėl kurio TPMS įspėjamoji lemputė neužsidegdavo tarp važiavimo ciklų, t. y. vairuotojai nebūdavo įspėjami apie mažą slėgį padangose. Važiuojant su netinkamai pripūstomis padangomis gali labai padidėti avarijų rizika.
Tesla greitai išsprendė šią problemą ir 2024 m. lapkričio mėn., prieš viešai paskelbiant apie atšaukimą, išplatino programinės įrangos atnaujinimą per orą (OTA). Iki 2025 m. vasario 15 d. visi paveiktų transporto priemonių savininkai buvo informuoti apie pataisymą.
Padangų atšaukimas atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant saugumą keliuose ir užkertant kelią nelaimingiems atsitikimams dėl gamybos defektų. Nesvarbu, ar tai įvyko dėl konstrukcijos trūkumų, gamybos klaidų, ar programinės įrangos sutrikimų, šie atšaukimai rodo, kaip svarbu griežtai kontroliuoti kokybę ir informuoti vartotojus. Jei gavote pranešimą apie padangų atšaukimą, būtina nedelsiant imtis veiksmų, kad išvengtumėte galimų pavojų.
Ar kada nors susidūrėte su padangų atšaukimu arba susijusia problema? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!