Šešių cilindrų varikliai ilgą laiką buvo tarpinė grandis tarp didelio našumo V8 ir įprastų keturių cilindrų variklių. Jie pasižymi išskirtine galios, sklandaus veikimo ir efektyvumo pusiausvyra, todėl yra idealus pasirinkimas aukščiausios klasės ir sportiniams automobiliams. Skirtingai nuo V8 variklių, kurie dažniausiai būna V formos, arba keturių cilindrų variklių, kuriuose vyrauja eilė, šešių cilindrų varikliai būna įvairių konfigūracijų.
Dažniausiai pasitaikantys šešių cilindrų išdėstymo variantai:
- Vientisas šešių cilindrų variklis (R6): Žinomas dėl tolygaus galios perdavimo ir puikaus balanso.
- V6: kompaktiška konstrukcija, plačiai naudojama sportiniuose ir prabangiuose automobiliuose.
- VR6: „Volkswagen“ naujovė, sujungianti eilinio ir V formos variklių savybes.
- Boxer: horizontaliai priešpriešiais išdėstyti cilindrai, dėl to žemesnis svorio centras.
Atidžiau apžvelkime kai kuriuos geriausius kada nors pagamintus šešių cilindrų variklius.
1. Alfa Romeo 2.9 V6 (690T) – Ferrari DNR itališkame šedevre
2014 m. „Alfa Romeo“ sugrąžino savo sportinį palikimą su visiškai nauja galinių varomųjų ratų platforma ir galingu 2,9 l V6 varikliu su dviem turbokompresoriais. Šis variklis, sukurtas prižiūrint buvusiam „Ferrari“ inžinieriui Gianluca Pivetti, išvysto 540 AG ir 600 Nm sukimo momentą. Šis didelio sūkių skaičiaus agregatas garsėja džiuginančiu veikimu ir buvo naudojamas tik „Giulia“ ir „Stelvio“ „Quadrifoglio“ versijose.
2. „Audi 3.0 TDI V6“ (VW EA897) – didžiausia dyzelinė jėgainė
Nepaisant to, kad VW EA897 dyzelinis variklis siejamas su „Dieselgate“ skandalu, jis tebėra vienas pažangiausių dyzelinių jėgainių pasaulyje. Šis „Audi“ sukurtas 3,0 l V6 išvysto iki 350 AG ir 700 Nm sukimo momentą tokiose aukštos klasės versijose kaip „Audi S6“. Degalų sąnaudos nesiekia 7 l/100 km, todėl šis variklis siūlo puikų galios ir efektyvumo derinį.
3. BMW S58 – BMW M modelių širdis
BMW turi turtingą legendinių eilinių šešių cilindrų variklių gamybos istoriją, ir S58 nėra išimtis. Šis 2019 m. pristatytas 3,0 l darbinio tūrio su dviem turbokompresoriais eilinis šešių cilindrų variklis generuoja mažiausiai 460 AG ir 550 Nm, o varžybų modeliai išvysto 550 AG. Šis variklis, naudojamas M3, M4 ir „Alpina B3/B4“, yra labai lengvai pritaikomas, o atlikus nedidelius pakeitimus jo galia lengvai viršija 700 AG.
4. „Mazda K-Series“ (KJ-ZEM) – japonų inžinerijos stebuklas
K serijos „Mazda“ V6 buvo vienas pažangiausių dešimtojo dešimtmečio variklių, turintis aliuminio bloką, kaltinius alkūninius velenus ir kintamo rezonanso įsiurbimo sistemą (VRIS). KJ-ZEM versijoje, naudotoje „Mazda Xedos 9“, netgi buvo įmontuota Millerio ciklo konstrukcija su perpūtimo sistema, todėl tai buvo vienas sudėtingiausių to meto V6 variklių.
5. „Mercedes-Benz M256“ – grįžimas į šešių cilindrų variklio šlovę
Su M256 varikliu „Mercedes-Benz“ atsisakė V6 variklių ir pasirinko eilinio šešių cilindrų architektūrą. Šis 3,0 l darbinio tūrio agregatas su turbokompresoriumi naujausiuose S klasės modeliuose hibridiniu pavidalu išvysto 510 AG. Dėl modulinės konstrukcijos jis yra vienas geriausiai pritaikomų šešių cilindrų variklių rinkoje, suderinantis našumą ir efektyvumą.
6. „Nissan VR38“ – Godzilos jėgainė
VR38DETT yra 3,8 l V6 su dviem turbokompresoriais, kuris nuo 2007 m. varo „Nissan GT-R“ (R35). Iš pradžių išvystantis 478 AG, vėlesnės versijos viršija 700 AG. Kiekvienas agregatas surenkamas rankomis „Nissan“ gamykloje Jokohamoje, todėl tai yra vienas ikoniškiausių variklių pasaulyje.
7. „Porsche MA275“ – geriausias bokserinis variklis
Nuo 1963 m. „Porsche“ patobulino plokščiojo šešių cilindrų bokserinį variklį. Naujausias „911 GT3 RS“ modelyje montuojamas MA275 išvysto 525 AG 8500 aps/min ir sukasi iki stulbinančių 9000 aps/min. Šis natūralaus įpūtimo šedevras pasižymi svaiginančiu garsu ir išskirtiniu ilgaamžiškumu, todėl yra mėgstamas entuziastų.
8. Toyota 1HZ – nesunaikinamas dyzelinas
Šis 4,2 l darbinio tūrio eilinis šešių cilindrų dyzelinis variklis gal ir nėra pats galingiausias, tačiau jo legendinis patikimumas yra neprilygstamas. Naudojamas „Toyota Land Cruiser J7“, jis pasižymi paprasta, bet efektyvia konstrukcija, kuri leidžia jam nuvažiuoti šimtus tūkstančių kilometrų net ir ekstremaliomis sąlygomis.
9. Volkswagen 3.2 VR6 (EA390) – kompaktiška jėgainė
Volkswagen VR6 konstrukcija buvo revoliucinė, nes leido šešis cilindrus sutalpinti kompaktiškoje variklio ertmėje. Golf R32 modelyje 3.2 VR6 išvystė 241 AG ir 320 Nm, pasižymėjo unikaliu giliu išmetimo garsu. Paskutiniai VR6 varikliai buvo pagaminti 2024 m., taip pažymint vienos eros pabaigą.
Šešių cilindrų varikliai pasižymi neįtikėtinu galios, sklandumo ir efektyvumo deriniu. Nesvarbu, ar tai būtų didelio sūkių dažnio BMW S58, ar didelį sukimo momentą turintis „Audi 3.0 TDI“, ar legendinis „Nissan VR38“, šie varikliai įrodo, kad šešių cilindrų varikliai gali būti tokie pat jaudinantys kaip ir bet kuris V8.
Kuris šešių cilindrų variklis yra jūsų mėgstamiausias? Praneškite mums žemiau esančiuose komentaruose!