Kiekvienas vairuotojas turėtų būti susipažinęs su kelio ženklais, tačiau kartais mažiau įprasti ženklai gali sukelti painiavos. Kai kurios piktogramos nėra iš karto aiškios, o jų reikšmė tampa aiški tik tada, kai žinote, ką jos reiškia. Vienas iš tokių atvejų – Ispanijoje pradėjęs rodytis ir dabar dėmesį prikaustęs kelio ženklas P-33.
Kas yra kelio ženklas P-33?
Iš pirmo žvilgsnio ženklas P-33 gali atrodyti mįslingas. Jame pavaizduota galinė automobilio pusė, iš dalies uždengta linijomis, todėl susidaro įspūdis, kad transporto priemonė į kažką įvažiuoja arba užstringa. Nors dizainas iš tiesų rodo pavojų, konkretaus pavojaus gali nepastebėti su šiuo ženklu nesusipažinęs žmogus.
Iš tikrųjų P-33 ženklas įspėja apie vietoves, kuriose matomumas gali būti labai sumažėjęs dėl oro sąlygų, pavyzdžiui, rūko, dūmų, smarkaus lietaus ar sniego. Problema ta, kad nors vairuotojai dažnai iš tolo mato artėjantį rūką, jie gali nesuvokti, koks jis tirštas, kol jau nėra jame. Šis ženklas įspėja vairuotojus sulėtinti greitį ir pasiruošti galimai pavojingoms vairavimo sąlygoms.
Kur naudojamas ženklas P-33?
Įdomu tai, kad ženklas P-33 yra Ispanijoje – šalyje, kuri dažniau siejama su saulėtu oru nei su tirštu rūku. Tačiau tam tikruose regionuose būna daug rūko ir drėgmės, todėl šis įspėjimas yra būtinas. Keista, kad, nepaisant dažno rūko tokiose šalyse kaip Lenkija ir Lietuva, tiesioginio šio ženklo atitikmens nėra. Vietoj jo naudojamas bendrojo pavojaus ženklas (A-30) – geltonas trikampis su šauktuku. Prie jo dažnai pridedama papildoma lentelė, apibūdinanti konkretų pavojų, pavyzdžiui, „rūkas“ arba „sumažėjęs matomumas“.
Kaip vairuotojai turėtų reaguoti į P-33 ženklą?
Pamatę ženklą P-33, vairuotojai turėtų iš karto sumažinti greitį ir būti ypač atsargūs. Dėl riboto matomumo sunkiau pastebėti kliūtis, pėsčiuosius ir kitas transporto priemones. Pėstieji taip pat turėtų būti itin atsargūs, nes tokiomis sąlygomis jie tampa daug mažiau matomi. Dėvint šviesą atspindinčius elementus, net ir miestuose, galima gerokai padidinti saugumą.
Kada naudoti rūko žibintus?
Ženklas P-33 yra geras priminimas apie tinkamo apšvietimo taisykles esant rūkui. Daugelis vairuotojų klaidingai mano, kad užtenka dienos šviesos žibintų, tačiau kai matomumas sumažėja, privaloma persijungti į artimųjų šviesų žibintus.
Priekinius rūko žibintus galima naudoti vairuotojo nuožiūra, atsižvelgiant į tai, ar konkrečioje situacijoje jie pagerina matomumą. Tačiau galinių rūko žibintų naudojimą griežtai reglamentuoja įstatymai. Šiuos žibintus galima įjungti tik tada, kai matomumas sumažėja iki 50 metrų. Jei sąlygos pagerėja, vairuotojas privalo juos nedelsiant išjungti, kad neapakintų kitų eismo dalyvių.
Baudos už netinkamą rūko žibintų naudojimą
Vairuotojams, kurie netinkamai naudoja rūko žibintus, t. y. be reikalo juos įjungia arba nenaudoja, kai reikia, gali būti skiriamos baudos. Kai kuriose šalyse už netinkamą rūko žibintų naudojimą gali būti skiriama maždaug 25 eurų bauda ir baudos taškai vairuotojo sąskaitoje.
Ar kitos šalys turėtų pradėti naudoti P-33 ženklą?
Atsižvelgiant į tai, kaip dažnai įvyksta su rūku susiję eismo įvykiai, ženklo P-33 įvedimas kitose šalyse galėtų būti naudingas. Aiškus vizualinis įspėjimas apie sumažėjusio matomumo pavojų gali padėti išvengti susidūrimų, kuriuos sukelia staiga pablogėjęs matomumas. Dar neaišku, ar šis ženklas bus pritaikytas plačiau, tačiau jo buvimas Ispanijoje jau dabar didina vairuotojų sąmoningumą.
Galiausiai, ženklas P-33 yra dar viena priemonė, kuria siekiama pagerinti kelių eismo saugumą. Žinodami jo reikšmę, vairuotojai gali tinkamai reaguoti ir sumažinti riziką, susijusią su rūku ir kitomis matomumą bloginančiomis sąlygomis. Taigi, kai kitą kartą pamatysite šį ženklą, prisiminkite: sulėtinkite greitį, įjunkite reikiamus žibintus ir vairuokite itin atsargiai.