Kaip niekada svarbu pasirinkti tinkamą variklio alyvą. Šiuolaikiniams automobiliams tampant vis sudėtingesniems, naudojant netinkamos rūšies alyvą galima smarkiai sugadinti variklį, padidinti degalų sąnaudas ir net panaikinti garantiją. Tačiau kaip atskirti standartines ir aukščiausios kokybės alyvas? „TotalEnergies“ ekspertai atskleidžia pagrindinius skirtumus.
Kuo išsiskiria aukščiausios kokybės alyvos?
Standartinės alyvos tenkina tik pagrindinius tepimo poreikius ir paprastai tinka įprastų markių ir senesnių modelių automobiliams. Tuo tarpu aukščiausios kokybės alyvos yra skirtos ir senesniems varikliams, ir naujausiems rinkoje pasirodžiusiems automobiliams. Jos neapsiriboja paprastu tepimu – jos mažina degalų sąnaudas, gerina išmetamųjų teršalų kontrolę, apsaugo nuo LSPI (Low-Speed Pre-Ignition) ir užtikrina būtiną tepimą hibridiniuose varikliuose, kuriuose dažnai vyksta stabdymo ir paleidimo ciklai.
Sertifikavimas: Šiuolaikinių technologijų ženklas
Tik pirmaujantys šios srities gamintojai pristato pažangiausias alyvų sudėtis. Kiekviena aukščiausios kokybės alyva turi klampumo ir kokybės rodiklius bei gamintojo patvirtinimus. Šie sertifikatai patvirtina, kad alyva atitinka griežtus technologinius ir eksploatacinius standartus.
Klampumo rodiklių supratimas
Klampumas yra labai svarbus alyvos pasirinkimo veiksnys, kurį reglamentuoja Automobilių inžinierių draugija (SAE). Populiariausios klampumo klasės yra 10W-40, 5W-40 ir 5W-30, tačiau naujausiems benzininiams varikliams dažnai reikia mažo klampumo alyvų, pavyzdžiui, 0W-20 ar net 0W-16. Šios itin plonos alyvos pagerina tepimą šalto starto metu, padidina degalų naudojimo efektyvumą ir optimizuoja variklio aušinimą.
Šiuolaikinių variklių kokybės standartai
Variklio alyvos kokybę klasifikuoja Amerikos naftos institutas (API) ir Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). Naujesni standartai, pavyzdžiui, API SP, užtikrina geresnę apsaugą nuo oksidacijos, LSPI ir variklio nuosėdų. Naujausios ACEA klasifikacijos A7/B7 ir C6 (įvestos 2021 m.) rodo atitiktį griežtesniems aplinkosaugos ir eksploatacinių savybių reikalavimams.
Gamintojo leidimai: Auksinis standartas
Pirmaujantys automobilių gamintojai nustato savo reikalavimus alyvai, kad ji būtų suderinama su naujausiomis variklių technologijomis. Kai kurie iš naujausių gamintojų patvirtinimų:
- Volkswagen: 508.00 / 509.00
- Mercedes-Benz: 229.5 / 229.52 (hibridams: 229.71 / 229.72)
- BMW: LL-17FE / LL-19FE
- Renault: RN17 serija
- Ford: 950-A / 952-A1
- Porsche: C20 (dyzelina) / PC40 (benzinas)
Kodėl rizikinga naudoti netinkamą alyvą
Naudodami pasenusią arba nesuderinamą alyvą galite smarkiai paveikti variklį. Šiuolaikiniams agregatams reikalingi tepalai, kurie greitai teka šalto variklio paleidimo metu ir yra atsparūs ekstremalioms temperatūroms. Ypač hibridiniams varikliams reikia greitai reaguojančių alyvų, kad būtų užtikrintas greitas tepimas, kai variklis įsijungia. Nenaudojant patvirtintos alyvos, gali padidėti dėvėjimasis, sumažėti efektyvumas ir net įvykti katastrofinis variklio gedimas.
Pasirinkite protingai, kad apsaugotumėte savo variklį
Rinkdamiesi variklio alyvą visada patikrinkite klampumą, API ir ACEA reitingus ir gamintojo patvirtinimus. Investicija į aukščiausios kokybės alyvą iš pradžių gali atrodyti brangi, tačiau ji prailgina variklio tarnavimo laiką, pagerina veikimą ir padeda išvengti brangaus remonto.
Kokio tipo alyvą naudojate savo transporto priemonėje? Ar kada nors susidūrėte su variklio problemomis dėl alyvos pasirinkimo? Pasidalykite savo patirtimi žemiau esančiuose komentaruose!