Automobilių pramonė patiria didelį sukrėtimą, nes „Audi“ paskelbė uždarysianti netoli Briuselio esančią „Forest“ gamyklą, dėl to darbo neteks 3 000 darbuotojų. Gamykla, kurioje gaminamas Q8 e-tron, nustos veikti 2025 m. vasario 28 d. Tai yra pirmasis „Volkswagen Group“ gamyklos uždarymas Europoje, o tai rodo, kad elektrinių transporto priemonių sektoriuje (EV) kyla vis daugiau sunkumų.
Kodėl „Audi“ uždaro gamyklą?
„Audi“ sprendimą uždaryti gamyklą lėmė keli veiksniai:
- Vartotojų susidomėjimas elektromobiliais sumažėjo dėl aukštų kainų, ribotos įkrovimo infrastruktūros ir sumažėjusių vyriausybės paskatų.
- Mažėjantys „Audi Q8 e-tron“ pardavimai – šis modelis sunkiai pateisino pardavimų lūkesčius.
- Didelės veiklos sąnaudos – dėl gamyklos vietos Belgijoje logistika ir gamyba yra brangesnė, palyginti su gamyklomis kituose regionuose.
- „Audi“ atmetė išorės pasiūlymą perimti gamyklą ir nusprendė ją visiškai uždaryti.
Nepaisant plataus masto protestų, kurių metu Briuselyje protestavo daugiau nei 5 000 žmonių, „Audi“ laikėsi savo sprendimo, teigdama, kad ekonominė realybė nepaliko kitos išeities.
Kas nutiks darbuotojams?
Tikimasi, kad uždarius gamyklą darbo neteks 3 000 darbuotojų. „Audi“ susitarė dėl išeitinių kompensacijų ir socialinės paramos programų, siūlančių finansinę pagalbą, atsižvelgiant į atlyginimą ir darbo stažą. Vyresniems nei 60 metų darbuotojams bus suteikta galimybė išeiti į ankstyvą pensiją.
Europos automobilių pramonės problemų ženklas?
„Audi“ veiklos nutraukimas nėra pavienis atvejis. Visas Europos automobilių sektorius susiduria su netikrumu:
- „Volkswagen“ planuoja Vokietijoje panaikinti 35 000 darbo vietų, kad sumažintų sąnaudas.
- Kiti gamintojai susiduria su didelėmis darbo sąnaudomis, kylančiomis medžiagų kainomis ir didėjančia Kinijos elektromobilių prekės ženklų konkurencija.
- Elektromobilių rinka lėtėja, nes vartotojai nesiryžta keisti benzinu varomų automobilių.
Analitikai įspėja, kad tai tik sudėtingo laikotarpio Europos automobilių gamintojams pradžia. Dėl gamybos pertvarkymų, darbo vietų mažinimo ir strateginių pertvarkymų per kelerius ateinančius metus gali pasikeisti visa pramonė.
Kas toliau laukia „Audi“?
„Audi“ nepranešė apie planus pakeisti Forest gamyklą kita gamybos vieta. Tačiau tikėtina, kad bendrovė perkels elektromobilių gamybą į ekonomiškesnes vietas Europoje arba Kinijoje.
Išlieka didelis klausimas: Ar tradiciniai automobilių gamintojai gali prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančio elektromobilių kraštovaizdžio, ar jie ir toliau kovos su augančia konkurencija ir mažėjančia paklausa?