„BMW“ žengia novatorišką žingsnį ir keičia mūsų požiūrį į degalus ir jų perdirbimą. Nuo 2025 m. Vokietijos BMW dyzelinių automobilių pirkėjai važinės automobiliais, varomais atsinaujinančiu dyzelinu, pagamintu iš panaudoto kepimo aliejaus. Tikimasi, kad šis revoliucinis žingsnis sumažins CO2 išmetimą iki 90 %, spręsdamas tvarumo ir atliekų problemas. Tačiau kaip tai veikia ir ką tai reiškia automobilių pramonės ateičiai?
HVO 100: ekologiška dyzelino alternatyva
BMW pristato HVO 100 (hidrinimu apdorotą augalinę alyvą), kuri gaunama iš įvairių alyvos atliekų, įskaitant panaudotą kepimo aliejų. Skirtingai nuo tradicinio biodyzelino, šio kuro sudėtyje nėra palmių aliejaus, todėl jis yra tvaresnis pasirinkimas.
HVO 100 turi daug privalumų: jis iki 90 % sumažina CO2 emisiją, geriau tinka šaltam užvedimui ir yra atsparus mikrobinei taršai, pavyzdžiui, „dyzeliniam marui“, kuris gali užkimšti degalų sistemas kenksmingais mikroorganizmais, pavyzdžiui, grybeliais ar mielėmis. Nuo 2025 m. sausio BMW į savo automobilių bakus pripildys 5-8 litrus HVO 100, prieš išsiunčiant juos į prekybos atstovybes, kur klientai vėliau pripildys įprastinio dyzelino.
Tvarumas veikiant: Naujoviškas BMW akumuliatorių perdirbimas
BMW ne tik naudoja švaresnius degalus, bet ir diegia naują akumuliatorių perdirbimo būdą. Kartu su savo bendros įmonės partneriu „Encory“ BMW Vokietijoje stato moderniausią elementų perdirbimo kompetencijos centrą (CRCC). Šiame įrenginyje bus naudojamas tiesioginis perdirbimas, kad iš panaudotų akumuliatorių būtų išgautos vertingos medžiagos, tokios kaip litis, kobaltas, grafitas, manganas, nikelis ir varis.
Šiame procese išvengiama tradiciniams perdirbimo metodams būdingo daug energijos reikalaujančio terminio ar cheminio apdorojimo. Vietoj to medžiagos bus tiesiogiai vėl naudojamos naujų baterijų elementų gamyboje, taip dar labiau sustiprinant bendrovės įsipareigojimą siekti tvarumo.
Akumuliatorių perdirbimo ateitis
BMW apskaičiavo, kad, kai CRCC pradės veikti visu pajėgumu, per metus bus perdirbama apie dviženklį kiekį tonų baterijų elementų. Centras taip pat fiksuos ir taupys elektros energiją akumuliatorių iškrovimo proceso metu, naudodamas šią energiją perdirbimo sistemos veikimui. Tai ne tik sumažins energijos suvartojimą, bet ir atitiks BMW tikslą mažinti poveikį aplinkai.
BMW naujoviški degalų ir akumuliatorių perdirbimo būdai rodo, kad automobilių pramonės požiūris į tvarumą labai pasikeitė. Bendrovės perėjimas prie atsinaujinančio dyzelino, pagaminto iš alyvos atliekų, naudojimo ir pažangiausias akumuliatorių perdirbimo projektas yra tik pradžia. Kai vis daugiau automobilių gamintojų imsis šių technologijų, ekologiškesnės automobilių sektoriaus ateities potencialas taps vis perspektyvesnis.
Ką manote apie naujas BMW ekologiškas iniciatyvas? Ar tikite, kad kiti automobilių gamintojai paseks jų pavyzdžiu? Palikite savo komentarus toliau!