„Toyota RAV4“ dar kartą užsitikrino geriausiai parduodamo visureigio Jungtinėse Valstijose vietą. Jau aštuntus metus iš eilės šis kompaktiškas visureigis dominuoja rinkoje, o vien 2024 m. buvo parduoti stulbinantys 475 193 vienetai. Perspektyvoje – tai maždaug 1 300 RAV4 automobilių, kasdien išvažiuojančių iš prekybos centrų aikštelių.
Simbolinis pardavimų skaičius Europoje
Nors už Atlanto RAV4 sulaukia didžiulės sėkmės, jo pardavimo rodikliai Europoje, ypač Lietuvoje, rodo kitokį vaizdą. Pavyzdžiui, Lenkijoje šis modelis užėmė devintąją vietą tarp visų 2024 m. parduotų automobilių – iš viso buvo nupirkti 10 388 vienetai. Šis skaičius, nors ir įspūdingas vietos kontekste, yra beveik 50 kartų mažesnis nei RAV4 pardavimai JAV.
Lietuvoje „Toyota RAV4“ taip pat užima garbingą vietą – jis yra devintas pagal populiarumą. Dėl erdvaus interjero, efektyvios hibridinės jėgainės ir patikimumo šis automobilis yra mėgstamas Lietuvos vairuotojų, nors jo pardavimų skaičius, palyginti su Amerikos rinka, yra santykinai mažesnis.
Benzinas ar hibridas? JAV pirkėjai teikia pirmenybę
Vienas iš įdomiausių RAV4 sėkmės JAV aspektų – variklių pasirinkimas. Tradiciniai benzinu varomi RAV4 išlieka populiariausi – jų parduota 235 744 vienetai. Tačiau hibridinės versijos sparčiai vejasi. 2024 m. naujus savininkus rado 208 356 hibridiniai RAV4, t. y. įspūdingas 29,3 proc. augimas, palyginti su 2023 m.
Nors hibridinės iš tinklo įkraunamos (PHEV) versijos vis dar yra rinkos niša, jos taip pat populiarėja. Praėjusiais metais JAV buvo parduoti 31 093 iš tinklo įkraunami hibridiniai RAV4, t. y. 19,3 % daugiau nei pernai.
Bendras „Toyota“ dominavimas rinkoje
„Toyota“ sėkmė JAV neapsiriboja vien RAV4. Japonijos automobilių gamintojas kartu su savo prabangos prekės ženklu „Lexus“ 2024 m. šalyje pardavė stulbinamą skaičių – 2 332 623 automobilius.
Be RAV4, „Toyota“ taip pat pelnė geriausiai parduodamo sedano titulą su „Camry“. 2024 m. buvo parduoti 309 876 „Camry“ egzemplioriai, t. y. 6,6 % daugiau nei praėjusiais metais. Kitų žymių „Toyota“ modelių, įskaitant „Corolla“ (232 908 vnt., +0,2 %), „Corolla Cross“ (93 021 vnt., +30,8 %) ir „Land Cruiser“ (29 113 vnt.), pardavimai taip pat gerokai išaugo. Netgi „Toyota“ elektromobilis bZ4X sulaukė įspūdingo populiarumo šuolio – jo pardavimai išaugo 99,1 % iki 18 570 vnt.
RAV4 ateitis Lietuvoje
Nors „Toyota“ ir toliau dominuoja Amerikos rinkoje, RAV4 padėtis Lietuvoje išlieka stabili. Didėjant susidomėjimui hibridinėmis technologijomis ir toliau pasitikint „Toyota“ patikimumo reputacija, RAV4 greičiausiai išlaikys savo populiarumą tarp Lietuvos vairuotojų. Lieka klausimas: ar hibridiniai modeliai ilgainiui Lietuvoje, kaip ir JAV, aplenks benzinines versijas? Tai parodys tik laikas.