• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Vidaus degimo variklis ekologiškesnis nei varomas dujomis. Nauja „Toyota“ idėja

pagal Andžej Biaigo
2025.01.08, 10:19
Naujienos
A A
0
toyota kuria vandeniliu varomus vidaus degimo variklius

„Toyota“ kuria vandeniliu varomus vidaus degimo variklius. „Toyota“ nuotrauka

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

„Toyota“ nėra deklaruojama elektromobilių gerbėja. Japonijos gamintojas įžvelgia didelį vandenilio potencialą, todėl gana daug investuoja į šią varomąją sistemą. Taip pat ir kartu su vidaus degimo varikliais.

„Toyota“ gana skeptiškai vertina elektromobilumą. Japonijos gamintojas neturi plataus elektromobilių asortimento, kaip Senajame žemyne veikiantys jo konkurentai. Jos teigimu, nulinę taršą galima pasiekti kitais būdais – todėl „Toyota“ daug investuoja į hibridines pavaras. Tačiau tai dar ne viskas – Japonijos gamintojas dirba ir su kitais varomosios jėgos šaltiniais. Didelę reikšmę jis teikia vandeniliui.

„Toyota GR Corolla H2“ automobilis su vandenilio degimo varikliu

Nuo 2014 m. ši markė siūlo degalų elementais varomą „Mirai“ modelį. Čia vandenilis yra degalai, iš kurių gaminama elektra, kuri maitina elektros variklį, tiesiogiai išjudinantį automobilį. Po kelerių metų Japonijos gamintojas pradėjo vidaus degimo variklių, galinčių veikti tiesiogiai naudojant vandenilį, kaip ir benziną ar suskystintas dujas, kūrimo programą.

Šios veiklos rezultatas – „Toyota GR Corolla“, kurioje nuo 2021 m. bandomi įvairūs šios pavaros sprendimai. Automobilis bandomas tokiomis sąlygomis, kurios nėra neįprastos, kaip Japonijos „Super Taikyu“ ilgų nuotolių lenktynių serijoje. Kaip paaiškinta, automobilių sporte dalys greitai dėvisi. Tokiu būdu galima daug greičiau nustatyti galimų problemų šaltinius įdiegtuose sprendimuose.

toyota corolla gr vandenilinis automobilis
„Toyota Corolla GR“ vandenilinis automobilis. „Toyota“ nuotrauka

Iš pradžių automobilis buvo varomas dujiniu vandeniliu. 2023 m. jis buvo atnaujintas ir įdiegta skystojo vandenilio technologija. Dėl to degalų papildymo procesas tapo greitesnis, o bakuose telpa dar daugiau degalų.

Kaip GR „Corolla H2“ veikia vandenilio pavara?

Anksčiau važiuojant susidaręs išgaravęs vandenilis buvo išmetamas į atmosferą. Dėl to buvo patiriami didesni energijos nuostoliai. Dabar jis specialiai apdorojamas. Pirmajame etape išgarintas vandenilis tiekiamas į kompresorių (specialiai tam skirtą), kuris dujų slėgį padidina nuo dviejų iki keturių kartų. Tai leidžia išgarintą vandenilį paversti vandenilio degalais, kuriais varomas variklis.

Šalutinis suspaudimo poveikis yra tas, kad vėl susidaro išgarintas vandenilis. Tačiau šį kartą jis patenka į nedidelį kuro elementų modulį ir bus naudojamas elektrai gaminti. Taip gautas vandenilis, be kita ko, gali maitinti skystojo vandenilio siurblio variklį. Visas išgarinto vandenilio perteklius, kuris nenaudojamas elektros energijai gaminti, patenka į specialų katalizatorių. Ten jie paverčiami į vandens garus ir išleidžiami į sistemą per išmetimo vamzdį.

Skaitykite  Kuri automobilių markė 2025 m. labiausiai viršijo pardavimų lūkesčius?

Praėjusiame Japonijos lenktynių serijos sezone taip pat buvo įdiegta nauja vandenilio bako forma – jis yra ovalus, o ne cilindro formos, kaip anksčiau. Dėl to jis yra talpesnis, nors užima tiek pat vietos, kiek ir anksčiau. Talpa padidėjo nuo 150 litrų iki 220 litrų. Pakeisti bako formą tapo įmanoma būtent dėl perėjimo prie skystos vandenilio būsenos.

„Toyota“ turi daugiau vandenilinių automobilių. Vienas su V6 varikliu

„Toyota“ daro kur kas daugiau, kai kalbama apie vandenilio technologijų plėtrą. 2024 m. gegužę su „Mazda“ ir „Subaru“ buvo sudarytas susitarimas, pagal kurį gamintojai kurs naujus, ekologiškesnius naujos kartos vidaus degimo variklius. Japonai planuoja, kad šie agregatai bus varomi ne tik benzinu – ruošiami ir vandeniliu varomi variantai. Kita vertus, „Toyota“ kartu su BMW 2024 m. rugsėjį pasirašė susitarimą, kuriuo siekiama sukurti naujos kartos kuro elementų sistemą ir plėtoti vandenilio infrastruktūrą.

toyota vandenilinis variklis
„Toyota Hydrogen HiAce“ turi V6 variklį.

„Toyota GR Corolla H2“ nėra vienintelis automobilis, kuriame gamintojas bando vandenilio vidaus degimo variklio galimybes. 2022 m. buvo pristatytas „Corolla Cross H2 Concept“ – automobilis, kuriame naudojamas 1,6 trijų cilindrų variklis ir „Mirai“ vandenilio bakai. Tuo tarpu 2024 m. sausį gamintojas paskelbė, kad jo australų inžinieriai sukūrė „Toyota Hydrogen Hiace“ – vandeniliu varomo pristatymo furgono prototipą. Automobilis varomas V6 agregatu, paimtu iš „Land Cruiser 300“.

Žymos: toyotavandeniliniai automobiliai
Dalintis3DalintisSiųstiDalintis1

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujos KET taisyklės Lietuvoje: ką privalo žinoti kiekvienas vairuotojas

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

TOP 10 dyzelinių automobilių, kuriuos vis dar verta pirkti

TOP  10 naudoti automobiliai iki 5000 eurų Lietuvoje

Patikimiausi šiuolaikiniai varikliai: kurie tikrai tarnauja ilgai?

TOP 7 naudoti miesto visureigiai iki 7000 € – ką rinktis Lietuvoje?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.