Vokietijos automobilių dalių tiekėja „Continental“ paskelbė apie planus iki 2025 m. pabaigos sumažinti savo darbuotojų skaičių maždaug 7 150 darbuotojų.
Šis sprendimas priimtas bendrovei prisitaikant prie spartėjančio perėjimo prie elektrinių transporto priemonių (EV), dėl kurio būtina restruktūrizuoti ir optimizuoti sąnaudas. Konsoliduodama veiklą Reino-Maino regione Vakarų Vokietijoje „Continental“ siekia pagerinti savo sąnaudų struktūrą ir sustiprinti bendradarbiavimą mokslinių tyrimų ir plėtros srityje. Vykdydama šį konsolidavimą, bendrovė iki 2025 m. pabaigos uždarys automobilių dalių gamyklas Schwalbacho ir Wetzlaro miestuose, todėl bus panaikinta apie 1 200 darbo vietų.

Šio restruktūrizavimo poveikis apima ne tik Vokietiją. „Continental“ nurodė, kad visame pasaulyje bus paveikta apie 1750 darbuotojų, dirbančių mokslinių tyrimų ir plėtros sektoriuje. Be to, pagal anksčiau paskelbtą sąnaudų mažinimo programą iki 2025 m. visame pasaulyje bus atleista apie 5 400 darbuotojų.
Ši tendencija būdinga ne tik kontinentinei rinkai. Kiti pagrindiniai Europos automobilių pramonės tiekėjai, tokie kaip ZF, „Bosch“, „Schaeffler“ ir „Valeo“, taip pat mažina darbuotojų skaičių. Dėl bendro spaudimo, susijusio su perėjimu prie elektromobilumo, didelės konkurencijos rinkoje ir didėjančių veiklos sąnaudų, šios bendrovės yra priverstos optimizuoti savo užimtumo struktūras, ypač padaliniuose, susijusiuose su vidaus degimo variklių technologijomis.

Šių visoje pramonėje vykstančių pokyčių pasekmės jaučiamos ir Lietuvoje. Kelios Lietuvos įmonės, tiekiančios automobilių dalis ir komponentus, patyrė didelių finansinių sunkumų dėl sumažėjusių pardavimų pasaulinėje automobilių rinkoje. Pavyzdžiui, Marijampolėje įsikūrusi „CIE LT Forge“ pranešė apie gerokai sumažėjusį gamybos pajėgumų panaudojimą ir šiuo metu dirba maždaug perpus mažiau nei anksčiau.
Tobulėjant automobilių pramonei, įmonės visame pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje, yra priverstos prisitaikyti prie naujų elektromobilių realijų ir besikeičiančių rinkos poreikių.
Ką manote apie vykstančias permainas automobilių pramonėje? Kaip manote, kaip šie pokyčiai paveiks darbo rinką Lietuvoje? Pasidalykite savo nuomone žemiau esančiuose komentaruose.