Nepaisant jų naudos aplinkai, beveik pusei vokiečių elektra varomos transporto priemonės (EV) vis dar finansiškai neprieinamos. Neseniai dpa užsakymu atlikta YouGov apklausa atskleidė, kad 47 proc. respondentų atsisako pirkti elektromobilį dėl didelių kainų, o tik 12 proc. yra pasirengę jam išleisti daugiau nei 35 000 eurų. Svajonė apie tvarią ateitį susiduria su ekonomine realybe.
Kainos ir paklausos santykis: Kur yra atotrūkis?
Netgi tokių biudžetinių modelių, kaip „Volkswagen ID.3“, kaina prasideda nuo maždaug 33 000 eurų – dvigubai daugiau nei ideali 15 000-25 000 eurų kaina, kurios pageidauja 42 % apklausos dalyvių. Įperkamų variantų yra nedaug – Vokietijoje siūlomi tik šeši modeliai, kurių kaina neviršija 30 000 eurų. Pigiausias iš jų – „Dacia Spring“ (17 000 EUR) – neturi galios ir komforto, kurių tikisi daugelis pirkėjų.
Ar vokiečiai ištikimi savo prekių ženklams?
Lojalumas prekės ženklui taip pat yra svarbus priimant sprendimus dėl pirkimo. Nors 25 proc. vokiečių pirmenybę teikia vietiniams gamintojams, tik 39 proc. yra pasirengę už juos mokėti papildomai. Tuo tarpu 48 % yra atviri prieinamesniems užsienio prekių ženklams, įskaitant „Tesla“ ir Kinijos automobilių gamintojus.
Vyriausybės apkarpymai ir rinkos iššūkiai
Mažėjantis elektromobilių skatinimo priemonių skaičius dar labiau sumažino entuziazmą. Iki 2023 m. pirkėjai galėjo gauti iki 9 000 EUR subsidijų, tačiau šiuo metu transporto priemonėms, kurių kaina neviršija 40 000 EUR, skiriama tik 4 500 EUR. Be didelės vyriausybės paramos arba pigesnių elektromobilių modelių, masinis elektromobilių naudojimas išlieka tolimas tikslas.
Ar elektromobiliai kada nors taps tikrai įperkami daugumai? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!