Automobilių pramonėje vyksta didelės permainos, o Kinija yra jų lyderė. Tradicinių BEV (baterijomis varomų elektrinių transporto priemonių) ir EV (elektromobilių) era virsta pažangesne: EIV (Elektrinės išmaniosios transporto priemonės).
Ši nauja terminologija, kurioje žodžiai „elektrinė transporto priemonė“ ir „išmaniosios“ (kalbama apie dirbtinį intelektą, AI), vis labiau populiarėja Kinijoje, nes įmonės sujungia elektrifikaciją su pažangiomis AI sistemomis. EIV populiarėjimas buvo pabrėžtas Pasaulio ekonomikos forume Davose, kur baterijų milžinės CATL viceprezidentas Pan Jian pabrėžė, kad spartų Kinijos elektrinių transporto priemonių rinkos augimą daugiausia lemia puiki elektrifikavimo ir dirbtinio intelekto sinergija.
EIV: Revoliucija automobilių rinkoje?
Pan Jian teigimu, elektrinės jėgainės ir dirbtinio intelekto derinys yra tai, kuo EIV yra pranašesni už įprastus benzinu varomus automobilius.
„EIV siūlo visiškai naujas funkcijas, kurių tradiciniai vidaus degimo varikliais varomi automobiliai tiesiog negali pasiūlyti“, – teigė jis.
Vienas geriausių šios naujos kartos transporto priemonių pavyzdžių yra „Xiaomi SU7“ – pirmasis Kinijos technologijų milžinės „Xiaomi“ elektromobilis, kuris rinkoje pasirodęs 2024 m. kovo mėn.
Šioje transporto priemonėje, kurios kaina prasideda nuo maždaug 30 000 JAV dolerių, integruotos dirbtinio intelekto funkcijos, pvz:
- pažangios autonominio vairavimo galimybės,
- balso atpažinimas, užtikrinantis sklandžią žmogaus ir mašinos sąveiką,
- išmaniųjų namų integracija, leidžianti vairuotojams valdyti namų ūkio prietaisus (šildymą, stebėjimo kameras, robotus dulkių siurblius ir net naminių gyvūnėlių šėryklas) tiesiai iš automobilio.
Dėl šių dirbtiniu intelektu pagrįstų funkcijų EIV nustato naujus mobilumo, jungiamumo ir automatizavimo standartus.
Milijardai, investuoti į EIV plėtrą
Stiprėjant konkurencijai tarp Kinijos elektrinių transporto priemonių gamintojų, įmonės daug investuoja į dirbtiniu intelektu valdomas automobilių technologijas.
Visai neseniai BYD – didžiausia pasaulyje elektrinių transporto priemonių gamintoja – paskelbė apie stulbinančias 14 mlrd. dolerių investicijas į dirbtinio intelekto ir elektrinių transporto priemonių kūrimą. Šis ambicingas planas įgyvendinamas tuo metu, kai Europos automobilių gamintojai stengiasi neatsilikti, susiduria su vis didesniais finansiniais sunkumais ir rekordinėmis baudomis už naujų griežtų CO2 emisijos taisyklių viršijimą.
Tarp planuojamų dirbtinio intelekto varomų EIV patobulinimų yra šie:
- patobulintos autonominio vairavimo sistemos,
- patobulintas balso atpažinimas,
- dirbtinio intelekto pagalba parkuojant automobilį,
- asmeninių bepiločių orlaivių integravimas į aukščiausios klasės elektrines transporto priemones, suteikiant naują patogumo ir saugumo lygį.
Ką tai reiškia Europai?
Agresyvus Kinijos siekis kurti su dirbtiniu intelektu integruotus elektromobilius kelia rimtų klausimų dėl Europos automobilių pramonės ateities.
Kinijos bendrovės investuoja milijardus į elektrinio judumo ateitį, o daugelis Europos automobilių gamintojų stengiasi laikytis vis griežtesnių CO2 reikalavimų ir konkuruoti su subsidijuojamais Kinijos elektromobilių gamintojais.
Sparčiai tobulėjant dirbtinio intelekto valdomiems elektromobiliams, išlieka pagrindinis klausimas: Ar Europa ir likęs pasaulis gali neatsilikti nuo Kinijos technologinės revoliucijos?
Ar tikite, kad dirbtinis intelektas iš naujo apibrėš automobilių ateitį? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!