Elektromobilių (EV) savininkai labiausiai nerimauja dėl nuotolio ir įkrovimo stotelių, ypač šalto klimato šalyse, kur žema temperatūra sumažina akumuliatoriaus efektyvumą. Tačiau kaip šiuolaikiniai elektromobiliai iš tikrųjų veikia ilgoje žiemos kelionėje, palyginti su tradiciniais dujomis varomais automobiliais?
Atsakyti į šį klausimą bandyta Suomijoje, kur buvo įveikta 1000 km šaltyje. Išbandymą patyrė 41 skirtingas elektromobilių modelis ir paaiškėjo netikėti rezultatai.
Pagrindinės išvados: Kaip elektromobiliai veikė ilgos žiemos kelionės metu
Dauguma elektromobilių buvo tokie pat greiti kaip ir benzininiai automobiliai
Apklausa parodė, kad suomių vairuotojai tikėjosi, jog 1000 km kelionė benzininiu ar dyzeliniu automobiliu užtruks 14-15 valandų. Stebina tai, kad beveik visi išbandyti elektromobiliai kelionę įveikė greičiau nei per 15 valandų, o 15 iš jų pavyko finišuoti greičiau nei per 13 valandų.
Geriausiai pasirodę elektromobiliai prilygo tradiciniams automobiliams
Bendruoju nugalėtoju tapo „Tesla Model S Long Range“ (2021 m.), kuris kelionę įveikė per 12 valandų ir 15 minučių, įskaitant tik 1 valandą ir 6 minutes įkrovimo. Vieno variklio „Polestar 2 Long Range“ (2025 m.) finišavo tik 4 minutėmis atsilikęs, o įkrovimo laikas truko 1 val.
Blogiausiai pasirodžiusiems automobiliams prireikė gerokai daugiau laiko
Reitingo apačioje esančiam „Mercedes-Benz eSprinter“ (2024) prireikė 15 valandų ir 35 minučių, todėl jis tapo lėčiausia bandyme dalyvavusia transporto priemone. Tuo tarpu 2013 m. „Tesla Model S 85“ bendras įkrovimo laikas buvo ilgiausias – prijungtas prie elektros tinklo jis sugaišo beveik 3,5 valandos.
10 geriausių elektromobilių ilgoms žiemos kelionėms
Vieta | Automobilio modelis | Bendras kelionės laikas | Įkrovimo laikas | Įkrovimo stotelės | Efektyvumas (kWh/100 km) |
1 | Tesla Model S Long Range (2021) | 12:15:00 | 1:06:00 | 3 | 21.3 |
2 | Polestar 2 Long Range Single Motor (2025) | 12:19:00 | 1:00:00 | 3 | 20.3 |
3 | Nio ET7 Long Range (2022) | 12:20:00 | 1:14:00 | 4 | 25.9 |
4 | Hyundai Ioniq 6 AWD (2023) | 12:22:00 | 1:05:00 | 3 | 19.8 |
5 | Kia EV3 81 kWh (2024) | 12:22:00 | 1:18:00 | 3 | 21.1 |
6 | Audi e-tron GT Quattro (2021) | 12:31:00 | 0:52:00 | 3 | 23.9 |
7 | Kia EV6 RWD 77 kWh (2021) | 12:37:00 | 1:28:00 | 4 | 23.7 |
8 | Xpeng G6 AWD Performance (2024) | 12:40:00 | 0:52:00 | 3 | 20.6 |
9 | Kia EV6 GT-Line (2025) | 12:40:00 | 1:09:00 | 3 | 20.9 |
10 | Volkswagen ID.7 Tourer (2024) | 12:55:00 | 1:25:00 | 3 | 22.4 |
Pagrindinės testo pastabos
Gerėja įkrovimo laikas
Greičiausiai įkrauti elektromobiliai buvo „Audi e-tron GT Quattro“ (2021 m.) ir „Xpeng G6 AWD“ (2024 m.), kuriems iš viso prireikė vos 52 minučių. Tai reiškia, kad jų įkrovimo pertraukos buvo pakankamai trumpos, kad sutaptų su įprastomis vairuotojų poilsio pertraukomis.
Šaltas oras turi įtakos efektyvumui
Žiemą elektromobiliai sunaudoja daugiau energijos, tačiau bandymas parodė, kad šiuolaikiniai modeliai, nepaisant šalčio, veikia gerai. Efektyviausias bandyme dalyvavęs automobilis buvo „Tesla Model 3 Standard Range+ Highland“ (2023 m.), kurio rodiklis siekė 19,2 kWh/100 km.
Tesla dominuoja aukščiausiose vietose
Keletas „Tesla“ modelių užėmė pirmąsias vietas, parodydami didelį šio prekės ženklo energijos vartojimo efektyvumą ir greito įkrovimo galimybes. Tačiau „Polestar“, „Hyundai“ ir „Kia“ taip pat pasirodė itin gerai, todėl jie yra solidžios alternatyvos.
Kiek laiko vidutiniškai užtruko elektromobilis?
Atliekant bandymą taip pat apskaičiuotas vidutinis visų transporto priemonių kelionės ir įkrovimo laikas:
- Vidutinis bendras laikas: 13 valandų ir 33 minutės
- Vidutinis važiavimo laikas: 11 valandų ir 41 minutė
- Vidutinė įkrovimo trukmė: 1 val. 51 min.
- Vidutinė įkrovimo stotelių trukmė: 4,2 sustojimo
- Vidutinis energijos vartojimo efektyvumas: 23,1 kWh/100 km
Nors kai kuriems automobiliams prireikė daugiau nei dviejų valandų įkrovimo, geriausi rezultatai parodė, kad elektromobiliai gali įveikti didelius atstumus beveik taip pat efektyviai kaip ir dujomis varomi automobiliai.
Ar svarstytumėte galimybę rinktis elektromobilį ilgoms kelionėms, ar įkrovimo stotelės vis dar kelia nerimą? Praneškite mums savo mintis komentaruose!