Legendinis italų automobilių gamintojas „Ferrari“, kurio sinonimas – riaumojantys V12 varikliai ir aukštos klasės sportiniai automobiliai, ruošiasi įeiti į istoriją, pristatydamas savo pirmąją visiškai elektrinę transporto priemonę (EV). Šis ilgai lauktas debiutas įvyks spalio 9 d. bendrovės būstinėje Maraneloje, Italijoje, per kapitalo rinkų dienos renginį. Šis žingsnis žymi reikšmingą prabangių automobilių prekės ženklo pokytį, nes jis imasi ateities mobilumo.
Tradicijų laužymas diegiant naujoves
„Ferrari“ savo reputaciją grindė galingais vidaus degimo varikliais, tačiau tvarių ir didelio našumo alternatyvų poreikis keičia pramonę. Generalinis direktorius Benedetto Vigna pabrėžė, kad naujasis elektrinis automobilis bus pristatytas „unikaliu ir novatorišku būdu“, nors konkrečios detalės apie modelį kol kas neatskleidžiamos. Tačiau, atsižvelgiant į „Ferrari“ patirtį, entuziastai gali tikėtis pažangiausių technologijų, kvapą gniaužiančio dizaino ir puikios vairavimo dinamikos derinio.
Stipri padėtis rinkoje
„Ferrari“ perėjimas į elektromobilių rinką nėra susijęs su finansiniu stabilumu. Bendrovė prognozuoja, kad šiais metais pajamos išaugs bent 5 %, o pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) 2025 m. turėtų išaugti bent iki 2,68 mlrd. eurų (2,77 mlrd. dolerių). Po šio pranešimo Milane kotiruojamos bendrovės akcijos jau pabrango 7,6 %.
Didėjantis personalizavimo poreikis
Vienas didžiausių „Ferrari“ privalumų – gebėjimas patenkinti itin turtingų asmenų, kurie ieško asmeninių transporto priemonių, poreikius. Pritaikymo galimybės, pavyzdžiui, unikalūs dažymo darbai, livrėjos ir anglies pluošto akcentai, praėjusiais metais sudarė apie 20 % „Ferrari“ pajamų. Tikimasi, kad ši tendencija išliks ir 2025 m., o tai dar labiau sustiprins bendrovės finansines perspektyvas.
Poveikis pasaulinei rinkai
Nepaisant galimos geopolitinės rizikos, įskaitant su Jungtinėmis Valstijomis susijusią prekybos įtampą ir besikeičiančią D. Trumpo administracijos politiką, „Ferrari“ vadovas įsitikinęs, kad šie veiksniai neturės įtakos ilgalaikei prekės ženklo vizijai. Šiuo metu „Ferrari“ riboja tiekimą į Kiniją iki 10 proc. visos savo produkcijos, tačiau elektromobilio pristatymas galėtų suteikti naujų galimybių Kinijos rinkoje, kurioje elektromobiliams taikomi mažesni mokesčiai nei benzinu varomoms transporto priemonėms.
„Ferrari“ ateitis
„Ferrari“ palaipsniui elektrifikuoja savo modelių gamą ir 2019 m. pristatė hibridinius modelius, kurie praėjusiais metais sudarė 51 % pardavimų. Būsimasis elektromobilis yra vienas iš šešių naujų modelių, kuriuos ketinama pristatyti 2024 m., taip sustiprinant „Ferrari“ įsipareigojimą derinti tradicijas ir inovacijas.
Pasauliui nekantriai laukiant spalio mėnesio pristatymo, aišku viena: „Ferrari“ įžengimas į elektromobilių rinką gali pakeisti ne tik šio prekės ženklo, bet ir visos prabangių automobilių pramonės padėtį.