Hibridiniai automobiliai tapo daug populiaresni nei visiškai elektrinės transporto priemonės. Dėl galimybės įjungti vidaus degimo variklį, kai išsikrauna akumuliatorius, jie daugeliui vairuotojų yra praktiškesnis pasirinkimas. Tačiau potencialiems hibridinių automobilių pirkėjams nerimą kelia akumuliatoriaus tarnavimo laikas ir jo keitimo išlaidos. Kiek laiko tarnauja hibridinio automobilio akumuliatorius? Ar jį galima restauruoti, o ne pakeisti? Ir kaip galima patikrinti jo būklę? Panagrinėkime šiuos esminius klausimus.
Kiek laiko veikia hibridinio automobilio akumuliatorius?

Hibridinio akumuliatoriaus tarnavimo laikas priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant automobilio modelį, vairavimo įpročius ir eksploatavimo sąlygas. Laikui bėgant hibridiniai akumuliatoriai praranda dalį savo talpos, tačiau jie vis dar gali efektyviai veikti hibridiniu režimu, kaitaliodami elektros variklį ir vidaus degimo variklį.
Įkraunamų hibridinių transporto priemonių (PHEV), kurios labiau priklauso nuo akumuliatoriaus energijos ir kurias reikia dažnai įkrauti, akumuliatoriaus tarnavimo laikas gali būti šiek tiek trumpesnis, ypač jei jis reguliariai visiškai įkraunamas ir iškraunamas. Vidutiniškai hibridinių automobilių akumuliatoriai skirti 8-10 metų eksploatacijai, o daugelis gamintojų suteikia 8 metų arba 160 000 km garantiją.
Kaip patikrinti hibridinio akumuliatoriaus būklę?
Yra keletas būdų, kaip įvertinti hibridinio akumuliatoriaus būklę:
- Profesionali diagnostika:
- Patikimiausias būdas – kompiuterinės diagnostikos testas įgaliotame techninės priežiūros centre. Specialistai gali patikrinti klaidų kodus, elementų įtampos balansą, įkrovos lygį ir bendrą talpą.
- Informacija borto ekrane:
- Kai kurių hibridinių modelių prietaisų skydelyje pateikiami akumuliatoriaus būklės indikatoriai, realiuoju laiku informuojantys apie akumuliatoriaus veikimą.
- Padidėjusios degalų sąnaudos:
- Staiga padidėjusios degalų sąnaudos gali reikšti silpną akumuliatorių, nes vidaus degimo variklis gali kompensuoti sumažėjusią elektros energiją.
- Akumuliatoriaus išsikrovimo greitis:
- Jei įkrovos procentinė dalis sparčiai mažėja, tai gali būti akumuliatoriaus išsikrovimo požymis.
- Rankinis įtampos matavimas:
- Pažengę naudotojai gali naudoti multimetrą akumuliatoriaus įtampai jo gnybtuose matuoti, tačiau norint išvengti neteisingų rodmenų ar žalos, reikia turėti tinkamų techninių žinių.
Kiek kainuoja pakeisti hibridinį akumuliatorių?
Hibridinio akumuliatoriaus keitimo išlaidos labai skiriasi priklausomai nuo automobilio modelio ir akumuliatoriaus tipo. Toliau pateikiamas apytikslis akumuliatoriaus keitimo kainos intervalas:
- Standartinių hibridinių modelių (Toyota Prius, Honda Insight, Ford Fusion Hybrid):
- €1,800 – €4,500
- Premium klasės hibridiniai modeliai (BMW, „Volvo“, „Lexus“, „Mercedes-Benz“):
- €6,500 – €8,000+
Svarbu pažymėti, kad į keitimo kainą įeina ne tik pats akumuliatorius. Išlaidas gali sudaryti:
- Diagnostikos ir montavimo mokesčiai
- Akumuliatoriaus valdymo sistemos atnaujinimai
- Elektrinių relių ir valdiklių keitimas
Ar galima atnaujinti hibridinį akumuliatorių?
Daugeliu atvejų hibridinius akumuliatorius galima regeneruoti – tai gerokai ekonomiškesnis variantas, palyginti su visišku pakeitimu. Tačiau akumuliatoriaus regeneravimo sėkmė priklauso nuo nusidėvėjimo laipsnio ir naudojamos akumuliatoriaus technologijos tipo.
Ką apima hibridinio akumuliatoriaus regeneravimas?
- Pažeistų elementų pakeitimas:
- Pakeičiami atskiri akumuliatoriaus bloko elementai, taip pagerinant bendrą efektyvumą.
- Pakartotinis kalibravimas ir balansavimas:
- Akumuliatoriaus ląstelės subalansuojamos, kad būtų atkurti optimalūs jų įkrovimo ir iškrovimo ciklai.
- Valymas ir elektros priežiūra:
- Jungtys ir elektriniai komponentai patikrinami ir išvalomi, kad pagerėtų veikimas.
Jei akumuliatorius vis dar turi tam tikrą funkcinę talpą, regeneravimas gali pailginti jo tarnavimo laiką už nedidelę naujo akumuliatoriaus kainą. Priklausomai nuo modelio, akumuliatoriaus regeneravimas gali kainuoti nuo 400 iki 2 000 eurų, todėl tai yra praktiška alternatyva taupiems hibridų savininkams.
Tačiau jei akumuliatoriaus būklė labai pablogėjusi arba yra didelių struktūrinių pažeidimų, regeneravimas gali būti neveiksmingas ir vienintelis tinkamas sprendimas bus visiškas pakeitimas.
Ar turėtumėte pirkti naudotą hibridinį automobilį su senu akumuliatoriumi?

Prieš įsigyjant naudotą hibridinį automobilį, būtina patikrinti akumuliatoriaus būklę. Štai keletas patarimų, kaip išvengti brangaus remonto:
- Patikrinkite akumuliatoriaus garantiją: Jei jam vis dar galioja gamintojo garantija, turėsite garantiją gedimo atveju.
- Paprašykite atlikti diagnostinį testą: Prieš pirkdami paprašykite pardavėjo atlikti hibridinio akumuliatoriaus būklės patikrinimą.
- Ištirkite akumuliatoriaus kainas: Jei automobilis senesnis nei 8 metai, įvertinkite galimas akumuliatoriaus keitimo ar atnaujinimo išlaidas.
- Stebėkite realias eksploatacines savybes: Jei automobilis dažnai persijungia į vidaus degimo variklį arba jo elektrinis veikimo nuotolis yra mažas, gali būti, kad akumuliatoriaus būklė blogėja.
Per pastarąjį dešimtmetį hibridinių automobilių technologija gerokai patobulėjo, o šiuolaikiniai hibridiniai akumuliatoriai yra patvaresni nei bet kada anksčiau. Dauguma jų tarnauja gerokai ilgiau nei 8 metus, o net ir tada, kai pradeda gesti, jų regeneravimas yra nebrangi alternatyva.
Nors akumuliatoriaus keitimo išlaidos gali būti didelės, hibridiniai automobiliai dažnai tai kompensuoja mažesnėmis degalų sąnaudomis ir mažesnėmis techninės priežiūros išlaidomis, todėl jie yra puiki ilgalaikė investicija.
Ar svarstytumėte galimybę įsigyti naudotą hibridinį automobilį, o gal jus stabdo susirūpinimas dėl akumuliatoriaus? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!