Elektromobiliuose jau seniai įrengtos dirbtinės išmetimo sistemos – daugiausia kaip garso generatoriai, imituojantys variklio keliamą triukšmą, kad būtų užtikrinta pėsčiųjų sauga ir pagerinta vairavimo patirtis. Tačiau automobilių pramonės milžinė „Stellantis“ pristatė naują naujovišką šių sistemų funkciją, kuri yra kur kas platesnė nei akustika. Naujausiame patente pristatoma elektromobilių išmetimo sistema, skirta sumažinti baterijų užsidegimo riziką – novatoriška saugos priemonė elektromobilių pramonėje.
Rizikos supratimas: akumuliatoriaus šiluminis išsijungimas
Kitaip nei vidaus degimo variklio gedimai, elektromobilių akumuliatorių gedimai gali sukelti terminį išsikrovimą – pavojingą procesą, kurį sukelia tokie stiprūs pažeidimai kaip trumpasis jungimas, smūgiai, perkaitimas ar perkrova. Tokiu atveju akumuliatorius ne tik nustoja veikti – jame vyksta nekontroliuojama cheminė reakcija, kurios metu išsiskiria labai degios dujos, pvz., vandenilis, metanas ir propanas.
Kraštutiniais atvejais šios dujos gali užsidegti savaime, sukeldamos gaisrą ar net sprogimą. Nepaisant šiuolaikinių aušinimo sistemų ir jutiklių, skirtų tokiems incidentams išvengti, absoliutus saugumas niekada nėra garantuotas – štai kur yra naujoviškas „Stellantis“ sprendimas.
„Stellantis“ proveržis: Funkcionali elektromobilių išmetimo sistema
Naujajame „Stellantis“ patente, kurį paskelbė Jungtinių Valstijų patentų ir prekių ženklų biuras, išsamiai aprašoma saugos sistema, kuri veiksmingai nukreipia ir neutralizuoja pavojingas akumuliatoriaus dujas, kol jos netapo pavojingos. Skirtingai nuo tradicinių transporto priemonių išmetamųjų dujų, kurios išstumia degimo dujas, ši sistema veikia kaip kenksmingų išmetamųjų dujų iš pažeistų elektromobilių akumuliatorių vėdinimo ir valymo mechanizmas.
Konstrukciją sudaro kanalų ir vožtuvų tinklas, kuris nukreipia dujas nuo akumuliatoriaus, kad jos neužsidegtų. Tačiau „Stellantis“ tuo neapsiriboja – prieš išmetant šias dujas į atmosferą, jos pereina kelių pakopų apdorojimo procesą.
Elektromobilių „katalizatorius“?

Dujų valymo procesas primena katalitinį konverterį, tačiau jo funkcija skiriasi. Vietoj to, kad filtruotų kenksmingas variklio išmetamąsias dujas, „Stellantis“ sistema skirta neutralizuoti pavojingus garus, susidarančius dėl netinkamai veikiančių akumuliatorių. Tai galėtų gerokai sumažinti galimų akumuliatorių gedimų poveikį aplinkai ir kartu užtikrinti maksimalų keleivių ir avarinių tarnybų darbuotojų saugumą.
„Stellantis Group“:: lyderiaujanti įmonė elektromobilių inovacijų srityje
Būdama vienas didžiausių pasaulyje automobilių pramonės konglomeratų, „Stellantis“ prižiūri 14 pasaulinių prekės ženklų, įskaitant:
Buvę FCA prekės ženklai:
- Abarth (Fiat sporto padalinys)
- Alfa Romeo (itališkos aukščiausios klasės transporto priemonės)
- Chrysler (amerikietiški sedanai ir minivenai)
- Dodge (raumenų automobiliai ir našūs modeliai)
- „Fiat“ (pagrindinis Italijos automobilių prekės ženklas)
- Jeep (garsus visureigių ir visureigių gamintojas)
- Lancia (šiuo metu Italijoje gaminamas Ypsilon)
- Maserati (itališki prabangūs ir sportiniai automobiliai)
- Ram (pikapai ir komercinės transporto priemonės)
Buvę PSA prekių ženklai:
- Citroën (pagrindinis Prancūzijos automobilių gamintojas)
- DS Automobiles (aukščiausios klasės „Citroën“ subženklas)
- Opel (Vokietijos inžinerijos meistriškumas)
- Peugeot (pirmaujantis Prancūzijos automobilių gamintojas)
- „Vauxhall“ (britų „Opel“ atitikmuo)
Turėdama tokį platų portfelį, „Stellantis“ tapo pramonės lydere tiek tradicinių, tiek elektrinių transporto priemonių technologijų srityje. Naujausia inovacija pabrėžia jų įsipareigojimą padaryti elektromobilius ne tik efektyvius, bet ir saugesnius nei bet kada anksčiau.
Kodėl tai svarbu elektromobilių ateičiai
Elektromobiliai vis labiau populiarėja, tačiau saugos problemos, susijusios su akumuliatorių gaisrais, tebėra problema. Naujoviška „Stellantis“ išmetimo sistema sprendžia vieną svarbiausių su elektromobiliais susijusių pavojų. Saugiai išleisdama ir neutralizuodama pavojingas dujas, ši technologija gali nustatyti naują elektromobilių gaisrų prevencijos standartą.
Nors šiuolaikiniai elektromobiliai sukurti taip, kad būtų kuo saugesni, papildomas „Stellantis“ apsaugos sluoksnis užtikrina didesnę vairuotojų, gelbėtojų ir reguliuotojų ramybę. Elektromobiliams tampant norma, tokios inovacijos bus labai svarbios formuojant tvaraus ir saugaus transporto ateitį.
Revoliucinis „Stellantis“ požiūris įrodo, kad net ir elektrinio mobilumo eroje kai kurios tradicinės transporto priemonių sudedamosios dalys, pavyzdžiui, išmetimo sistemos, vis dar gali atlikti svarbų vaidmenį. Daugiausia dėmesio skiriant elektromobilių saugai didinti ir gaisro rizikai mažinti, ši naujovė yra didelis žingsnis į priekį automobilių pramonėje.
Ar tai gali būti kitas visos pramonės standartas? Pasidalykite savo mintimis toliau esančiuose komentaruose!