Žiema kelia unikalių iššūkių elektra varomoms transporto priemonėms (EV). Dėl žemos temperatūros padidėja energijos sąnaudos akumuliatoriui šildyti ir kabinai šildyti, todėl sutrumpėja važiavimo nuotolis. Elektromobilių akumuliatoriai efektyviausiai veikia esant 20-40 °C temperatūrai, todėl norint išlaikyti tokį veikimo nuotolį esant minusinei temperatūrai, reikia papildomos energijos. Skirtingai nei vidaus degimo varikliai, kurių šalutinis produktas yra likutinė šiluma, elektromobiliai naudoja elektrinius šildytuvus arba šilumos siurblius, kurie dar labiau apkrauna akumuliatorių. Be to, šaltis lėtina elektrochemines reakcijas, todėl mažėja akumuliatoriaus talpa ir ilgėja įkrovimo laikas.
Kiek nuotolio elektromobiliai praranda žiemą?
Neseniai atlikta RecurrentAuto.com analizė parodė, kaip žiemą veikia 18000 20 modelių elektromobilių. Tyrimo metu buvo lyginamas nuvažiuojamas atstumas esant 0°C ir optimalioms sąlygoms (20-23°C). Rezultatai buvo aiškūs: „Tesla“ dominavo reitinge, parodydama efektyvios šilumos siurblio technologijos poveikį.
10 geriausių žiemos dalyvių:
- Tesla Model X (Šilumos siurblys):Išlaiko 89 % vardinio diapazono.
- Tesla Model S (Šilumos siurblys): Pasiekiama 88%.
- Audi e-tron (Šilumos siurblys): Pateikia 87%.
- Tesla Model 3: Išsaugo 87% (su šilumos siurbliu / be šilumos siurblio).
- Tesla Model Y (Šilumos siurblys): Laiko 86%.
- Hyundai Ioniq 5 (Heat Pump): Pasiekiama 85%.
- Hyundai Kona (2020-2021, Šilumos siurblys): Pasiekiama 84%.
- Rivian R1S (No Heat Pump): Pasiekiama 83%.
- BMW iX (Šilumos siurblys): Laiko 83%.
- Nissan Ariya (Šilumos siurblys): Pasiekiama 83%.
„Tesla“ lyderystė pabrėžia pažangaus šilumos valdymo vertę, ypač modeliuose, kuriuose įrengti šilumos siurbliai.
Žemiausių rezultatų pasiekėjai
Kita vertus, elektromobilių be šilumos siurblių rezultatai buvo prasti:
- Chevrolet Bolt EV (be šilumos siurblio): Išlaiko 69 %.
- Ford Mustang Mach-E (2021 m., be šilumos siurblio): Pasiekiama 66 proc.
- Volkswagen ID.4 (2021 m., be šilumos siurblio, 82 kWh baterija): Pasiekiama tik 63 %.
Tai rodo šilumos siurblių technologijos svarbą, nes dažnai tai yra papildoma funkcija, kuri gali gerokai pagerinti žiemos efektyvumą.
Tokiuose regionuose kaip Lietuva, kur žiemos gali būti atšiaurios, investuoti į elektromobilį su šilumos siurbliu yra būtina. Dėl didesnio žiemos nuotolio „Tesla“ elektromobilis yra vienas svarbiausių pretendentų ekologiškai sąmoningiems vartotojams, kuriems reikia patikimo veikimo ištisus metus. Tokie modeliai kaip „Audi e-tron“ ir „Hyundai Ioniq 5“ taip pat pasižymi pagirtinu efektyvumu.