Praėjusių metų lapkritį Kalifornijoje įvyko skaudi avarija, kurioje tragiškai žuvo trys koledžo studentai. Kalifornijos kelių patrulių tarnybos (CHP) duomenimis, pagrindinė avarijos priežastis greičiausiai buvo vairuotojo neblaivumas dėl alkoholio ir narkotikų vartojimo. Tačiau tai, kas įvyko po smūgio, sukėlė rimtų abejonių dėl saugumo – pranešama, kad „Cybertruck“ durys liko užrakintos, todėl aukos liko įkalintos viduje, o transporto priemonę apėmė liepsnos.
Mirtina įvykių grandinė
Incidentas įvyko vos už dviejų kvartalų nuo numatyto grupės kelionės tikslo, kai jie buvo grįžę namo švęsti Padėkos dienos šventės. Keturis keleivius vežęs „Cybertruck“ važiavo dideliu greičiu gyvenamajame rajone, kol prarado kontrolę, peršoko šaligatvio bortelį ir atsitrenkė į cementinę sieną, įsirėždamas tarp sienos ir medžio kamieno.
Po smūgio „Cybertruck“ iš karto užsidegė, o jo keleiviai liko viduje. Matthew Riordanas, aukų draugas, dalyvavęs tame pačiame vakarėlyje ir važiavęs iš paskos kitu automobiliu, pasielgė didvyriškai. Jam pavyko išgelbėti vieną išgyvenusį žmogų, Džordaną Milerį, tačiau kitų išgelbėti nepavyko. Dėl užrakintų durų ir sparčiai plintančios ugnies pabėgti buvo beveik neįmanoma.
Liudytojų parodymai: Kova už durų atvėrimą
Riordanas papasakojo apie savo desperatiškas pastangas išlaisvinti įstrigusius keleivius:
Jis bandė rankomis atidaryti duris, bet jos nepajudėjo. Jis bandė paspausti avarinius mygtukus ant priekinio stiklo, bet nieko neatsitiko. Tada jis ėmė daužyti langus kumščiais, o po to keliolika kartų trenkė į juos stora medžio šaka. Galiausiai jam pavyko išdaužti ir išstumti langą ir ištraukti į saugią vietą vieną išgyvenusį žmogų. Kai jis grįžo ieškoti kitos aukos, ji negalėjo ištrūkti dėl ją apėmusių liepsnų.
Kodėl durys liko užrakintos?
„Tesla“ užprogramavo „Cybertruck“ automatiškai užrakinti visas duris, kai transporto priemonė viršija 5 mylių per valandą greitį. Daugelis šiuolaikinių automobilių gamintojų turi saugos funkciją, kuri automatiškai atrakina duris išsiskleidus oro pagalvėms arba įvykus rimtai avarijai, tačiau lieka neaišku, ar „Tesla“ turi panašią „Cybertruck“ funkciją.
„Tesla“ borto kompiuterio sistema aptiko avariją ir pranešė pagalbos tarnyboms, tačiau dėl nežinomų priežasčių neatrakino arba negalėjo atrakinti durų. Kadangi „Tesla“ neturi ryšių su visuomene grupės, gauti oficialų paaiškinimą vis dar sunku. Šis programavimo trūkumas galėjo lemti trijų žmonių žūtį.
Gaisro priežastis: vis dar tiriama
Vienas iš didžiausių likusių klausimų: Kodėl kibernetinis sunkvežimis taip greitai užsidegė ir taip smarkiai degė?
- Tikėtinas veiksnys – „Cybertruck“ akumuliatorių sistema. Pažeidus ličio jonų akumuliatorių blokus, gali įvykti terminis pabėgimas, dėl kurio kyla greitas ir nekontroliuojamas gaisras.
- CHP toksikologijos ataskaitos patvirtino, kad avarijos metu vairuotojo organizme buvo alkoholio, kokaino ir metamfetamino. Tai labai padidina tikimybę, kad pagrindinė avarijos priežastis buvo žmogiškoji klaida, o ne „Tesla“ vairuotojo pagalbos sistemų gedimas.
- Tačiau kodėl „Cybertruck“ taip smarkiai užsiliepsnojo, vis dar tiriama. Ekspertai analizuoja, ar smūgis pažeidė akumuliatorių bloką, ar buvo kitų konstrukcinių trūkumų, kurie prisidėjo prie gaisro stiprumo.
„Tesla“ ir elektromobilių saugumo problema?
Šis tragiškas incidentas kelia rimtą susirūpinimą dėl „Tesla“ kibernetinio sunkvežimio konstrukcijos:
- Automatinio durų atrakinimo avariniu atveju nebuvimas – ar „Tesla“ nepastebėjo svarbios saugos funkcijos, kuri galėjo išgelbėti gyvybę?
- Akumuliatorių sistemos gaisro pavojus – Kodėl sunkvežimis taip greitai sudegė, užkirsdamas kelią gelbėjimo darbams?
- „Tesla“ atsakymo trūkumas – Nesant viešųjų ryšių komandos, nėra jokio oficialaus „Tesla“ paaiškinimo, todėl šie neatidėliotini klausimai lieka neatsakyti.
Nors elektromobilių populiarumas ir toliau auga, saugumas išlieka svarbiausiu prioritetu. Jei „Tesla Cybertruck“ turi esminį trūkumą, kuris neleidžia išsigelbėti avariniu atveju, ši tragedija gali būti perspėjimas dėl griežtesnių transporto priemonių saugos taisyklių.
Ar buvo galima to išvengti?
Pačios avarijos galėjo būti išvengta, tačiau tai, kad aukos negalėjo pabėgti, kelia susirūpinimą ne tik dėl neatsargaus vairavimo. Reikia atidžiau išnagrinėti, ar „Tesla“ konstrukciniai sprendimai turėjo įtakos mirtinoms nelaimėms.
Kadangi tyrimas vis dar vyksta, aukų šeimos nusipelno atsakymų, o būsimiems „Cybertruck“ vairuotojams reikia garantijų, kad avarijos atveju jų neištiks toks pat likimas.
Ar „Tesla“ turėtų atsakyti už tai, kad „Cybertruck“ neatsirakino? Pasidalykite savo mintimis toliau.