• Įkelk vaizdo įrašą
  • Pranešk naujieną
  • Apie mus
  • Kontaktai
Sekmadienis, 6 liepos, 2025
  • Prisijungti
  • Registracija
Reidas Official
Pranešti naujieną
Įkelti video
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Daugiau
    • Testai
      • Lyginamieji testai
      • Pirmasis važiavimas
      • Ilgalaikiai testai
    • Apžvalgos
      • GPS sekikliai
      • OBD2 diagnostika
      • Vaizdo registratoriai
    • Vaizdo įrašai
      • Įkelti vaizdo įrašą
    • KET baudos
    • Taršos mokestis
    • Virtualus alkotesteris
    • Draudimo patikra
    • Kuro skaičiuoklė
    • OBD diagnostikos klaidu kodai
    • Testai
    • Informacijos kanalai
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
Reidas Official
Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • Vaizdo įrašai
  • Info kanalai
Pagrindinis Naujienos

Europos automobilių pramonė krizėje: kas laukia po 5 kovo?

pagal Andžej Biaigo
2025.02.02, 12:30
Naujienos
A A
0
leapmotor kiniski automobiliai

„Leapmotor“ kiniškas elektromobilis

Dalintis FacebookDalintis TelegramDalintis WhatsAppDalintis Linkedin

Europos automobilių sektorius išgyvena vieną sunkiausių laikotarpių savo istorijoje. Didelės energijos sąnaudos, auganti Kinijos konkurencija, brangus perėjimas prie elektrinių transporto priemonių ir gresiantis darbo vietų mažinimas – tai tik kelios problemos, darančios didžiulį spaudimą pramonei.

Prie šio neapibrėžtumo prisideda ir tai, kad D. Trumpo administracija Jungtinėse Valstijose grasina įvesti muitus Europos automobilių eksportui, o tai dar labiau apsunkina gamintojų perspektyvas.

Reaguodama į šiuos iššūkius, Europos Komisija inicijavo dialogą su pagrindiniais pramonės lyderiais, kad aptartų sprendimus ir išlaikytų Europos automobilių gamybos konkurencingumą.

ES automobilių sektoriaus paramos planas

Per naujausias diskusijas Europos Komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen pabrėžė, kad reikia išlaisvinti inovacijas ir padėti Europos bendrovėms išlikti priekyje.

„Esminis klausimas – ko dar trūksta, kad būtų išlaisvinta Europos bendrovių inovacinė galia“, – pareiškė ji.

Jos susirūpinimą palaikė ir Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) generalinė direktorė Sigrid de Vries, kuri įspėjo, kad būtina imtis neatidėliotinų veiksmų.

„Turime užtikrinti, kad visa Europa taptų konkurencingesnė pasaulyje, kad galėtų konkuruoti su Kinija ir JAV. Tai reiškia, kad reikia išlaisvinti pramonės inovacinius pajėgumus, o gamybą Europoje padaryti prieinamesnę ir pelningesnę“, – sakė de Vriesas.

Pasak jos, siekiant išlaikyti Europos automobilių sektorių, labai svarbu sumažinti energijos sąnaudas ir panaikinti reguliavimo naštą.

Kas rizikuoja? Europos ekonomikai svarbi pramonės šaka

Europos automobilių pramonė yra vienas iš žemyno ekonomikos stuburų – jos indėlis į ES BVP sudaro 7 proc., o daugiau kaip 250 gamyklų dirba 13 mln. žmonių. Šiame sektoriuje per metus pagaminama 15 mln. transporto priemonių, todėl jis yra vienas didžiausių pasaulyje.

Nepaisant to, automobilių gamintojai susiduria su vis sudėtingesnėmis sąlygomis: Kinija užplūdo rinką pigesniais elektra varomais automobiliais, o dėl griežtėjančių CO2 normų brangsta Europos gamyba.

Pirmasis diskusijų etapas jau įvyko, o kovo 5 d. Europos Komisija ketina pateikti konkretų veiksmų planą. Tačiau pramonės lyderiai pabrėžia, kad vien planų nepakanka – reikia imtis realių veiksmų.

„Po poros savaičių turėsime veiksmų planą, tačiau tai vis dar tik planas. Mums reikia realių veiksmų“, – perspėjo de Vriesas.

Skaitykite  BMW M grįžta su ribota serija – ką žinome iki šiol?

Peržiūrimas 2035 m. vidaus degimo variklių draudimas?

Vienas prieštaringiausiai vertinamų klausimų – ES tikslas iki 2035 m. palaipsniui atsisakyti naujų automobilių su vidaus degimo varikliais (VDV).

Nors ši politika buvo įvesta kaip ES žaliojo susitarimo dalis, daugelis ekspertų dabar abejoja jos ekonominiu ir socialiniu pagrįstumu. Pasirodo, kad perėjimas prie elektromobilių yra daug brangesnis, nei buvo numatyta iš pradžių, dėl to prarandama darbo vietų ir didėja gamintojų ir vartotojų pasipriešinimas.

Didėjant Kinijos elektromobilių gamintojų konkurencijai, daugelis Europos automobilių gamintojų stengiasi neatsilikti.

Tarifai Kinijos elektra varomiems automobiliams: Dvigubas kardas?

Kitas didelį susirūpinimą keliantis klausimas – ES planuojami tarifai Kinijoje pagamintiems elektriniams automobiliams.

Nors šiais tarifais siekiama apsaugoti Europos gamintojus, jie taip pat gali pakenkti Europos automobilių bendrovėms, kurios priklauso nuo Kinijos dalių ir gamybos. Tai reiškia, kad bet koks sprendimas dėl tarifų gali turėti rimtų nenumatytų pasekmių pramonei.

Europos Komisija taip pat turi įveikti politines kliūtis, nes bet kokiems dabartinės politikos pakeitimams reikės 27 ES valstybių narių ir Europos Parlamento pritarimo.

Kas bus toliau?

Artėjant kovo 5 d. galutiniam terminui, visų akys krypsta į Europos Komisiją.

Automobilių pramonė reikalauja imtis aiškių veiksmų:

  • sumažinti gamybos sąnaudas
  • supaprastinti taisykles
  • skatinti inovacijas
  • užtikrinti sąžiningą konkurenciją su Kinijos ir JAV gamintojais

Artimiausios kelios savaitės lems, ar Europa sugebės priimti iššūkį ir išlaikyti savo, kaip pasaulinės automobilių pramonės lyderės, poziciją.

Ką manote jūs? Ar ES turėtų persvarstyti 2035 m. vidaus degimo variklių draudimą? Pasidalykite savo mintimis komentaruose!

Žymos: automobilių pramonėelektromobiliaiEuropos Sąjungavidaus degimo variklis
Dalintis116DalintisSiųstiDalintis20
Prenumeruoti
Prisijungti su
Prisijungti
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
Pranešti apie
guest
Prisijungti su
Leidžiu sukurti paskyrą
Kai pirmą kartą prisijungiate naudodami socialinio prisijungimo mygtuką, gauname Jūsų paskyros viešojo profilio informaciją, kurią bendrina socialinio prisijungimo teikėjas, atsižvelgdami į Jūsų privatumo nustatymus. Taip pat gauname Jūsų el. pašto adresą, kad automatiškai sukurtume Jums paskyrą mūsų svetainėje. Sukūrę paskyrą būsite prijungti prie šios paskyros.
NesutinkuSutinku
guest
3 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Sekite mus, kad nepraleistumėte svarbių naujienų!

Sekite mus Google News platformoje

Rekomenduojami vaizdo įrašai

Vilniuje Range Rover važiavo tiesiai į Golf be reakcijos

Vilniuje „Range Rover“ važiavo tiesiai į „Golf“ – be reakcijos

0

Raudona šviesa Ne problema svečiams iš Šveicarijos

Raudona šviesa? Ne problema svečiams iš Šveicarijos!

0

Šokiruojantys BMW X1 manevrai du pažeidimai iš eilės

Šokiruojantys BMW X1 manevrai: du pažeidimai iš eilės

0

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

Vilkikas rūke važiavo prieš eismą – vairuotojas gelbėjosi šalikelėje

0

Taip pat skaitykite

Naujas kelio ženklas: ką turi žinoti Lietuvos vairuotojai?

Šie automobiliai genda dažniausiai po 5 metų – štai sąrašas

Viršijai greitį daugiau nei 30 km/val.? Štai kas laukia 2025 m.

Ar reikia tepti ratų varžtus? Meistrų atsakymai nustebins

Šie automobiliai genda dažniausiai – bet vairuotojai jų vis tiek trokšta

Šie automobilių modeliai netrukus dings – ar dar verta juos pirkti?

Naujienos

  • Naujausios
  • Eismas
  • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Degalų kainos ir tendencijos
  • Premjeros

Straipsniai

  • Apžvalgos
  • Kelių eismo taisyklės
  • Naudoti automobiliai
  • Patarimai
  • Testai
  • Vaizdo įrašai

Naudinga

  • Privalomasis automobilio draudimas
  • KASKO draudimas
  • Automobilio VIN patikra: Regitra ir CarVertical
  • KET baudos
  • Greičio matuokliai
  • Kuro skaičiuoklė
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Vairavimo kategorijos
  • Kelių darbai ir rengiami kelių projektai (žemėlapis)

Draugai

Tlgrm.lt
Misija-darbas.lt
Tiksaviems.lt
Sharklinker.lt
automobilių supirkimas
Automobilių skelbimai ir atsiliepimai
KepamVerdam.lt - Receptai
  • Privatumo politika
  • Slapukų naudojimo informacija
  • Partneriai
  • Apie mus
  • Kontaktai

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

Sveiki sugrįžę!

Prisijunkite prie savo paskyros žemiau

Pamiršote slaptažodį? Užsiregistruoti

Sukurti naują paskyrą!

Norėdami užsiregistruoti, užpildykite žemiau esančias formą

Visi laukai yra privalomi. Prisijungti

Atgauti slaptažodį

Norėdami iš naujo nustatyti slaptažodį, įveskite savo vartotojo vardą arba el. pašto adresą.

Prisijungti

Add New Playlist

Rezultatų nėra
Peržiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Premjeros
  • Eismas
    • Baudos kvitas
  • Eismo įvykiai ir nelaimingi atsitikimai
  • Kriminalai
  • Naudoti automobiliai
  • Elektromobiliai
  • Technologijos
  • Patarimai
    • Eksploatacija
    • Kelio ženklai
    • Kelių eismo taisyklės
    • Vairuotojo pažymėjimas
  • Degalų kainos
  • Testai
    • Ilgalaikiai testai
    • Lyginamieji testai
    • Pirmasis važiavimas
  • Apžvalgos
    • GPS sekikliai
    • OBD2 diagnostika
    • Vaizdo registratoriai
  • Vaizdo įrašai
    • Įkelti vaizdo įrašą
  • KET baudos
  • Taršos mokestis
  • Taršos mokestis
  • Virtualus alkotesteris
  • Draudimo patikra
  • Kuro skaičiuoklė
  • OBD diagnostikos klaidu kodai
  • Testai
  • Pranešti naujieną
  • Įkelti vaizdo įrašą
  • Informacijos kanalai
  • Prisijungti
  • Užsiregistruoti

© 2023 Reidas Official - Visos teisės saugomos.

wpDiscuz